Чи може бухгалтер бути членом комісії із соцстрахування

1787
Автор
керівник групи експертів з бюджетного обліку Експертус Головбух Цифрового видавництва Експертус, Київ

Запитання

В установі  діє комісія із соцстрахування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності. Її члени дуже часто допускають помилки, коли приймають рішення про призначення допомоги. Чи можна до складу комісії включити бухгалтера або головного бухгалтера?

Відповідь

Комісію із соцстрахування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності (далі — комісія), створюють в установі, яка використовує найману працю, незалежно від форм власності і господарювання. Роботу комісії організовують на паритетних засадах її членів, делегованих до неї роботодавцем та представником застрахованих осіб.

Чи має право ФСС перевірити довідки ОК-5, ОК-7 на всіх працівників ►►►

Членів комісії делегує кожна представницька сторона самостійно у рівній кількості залежно від чисельності застрахованих осіб в установі. Вони виконують свої обов’язки на громадських засадах (п. 1.3 Положення про комісію (уповноваженого) із страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, затверджене постановою правління ФСС від 19.07.2018 № 13; далі — Положення).

Застережень щодо того, кого з працівників установи не можна обирати членом комісії, Положення не містить. Отже, членами комісії можуть бути будь-які працівники установи. Головне, щоб вони самостійно виявили бажання бути членом комісії, бо таку роботу не оплачують. До того ж, члени комісії повинні знати про порядок за яким призначають допомогу за рахунок коштів ФСС.

Тож бухгалтер або головний бухгалтер може бути членом комісії. Те, що бухгалтерія розраховує суму допомоги після того, як комісія прийме рішення, не є перепоною.

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш Telegram або FB та читайте важливі новини від порталу "Бюджетник" першими.

Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Місцеві бюджети 2025: доходи та видатки

Місцеві бюджети — це основа фінансової автономії громад. У 2025 році принципи формування доходів і видатків залишаються стратегічно важливими. У статті пояснюємо, з чого складаються доходи місцевих бюджетів, як відбувається розподіл коштів та на що саме спрямовують видатки
42315

Як розпорядник бюджетних коштів відповідає за помилки одержувача

Яких порушень найчастіше припускаються розпорядники та одержувачі бюджетних коштів? Чим може завершитися перевірка, якщо аудитори виявляють серйозні недоліки у використанні бюджетних ресурсів? У статті розповідаємо, які помилки притаманні одержувачу та чому це може стати головним болем розпорядника бюджетних коштів.
22559

Витрати на освітню субвенцію у 2025 році

Місцеві бюджети з державного бюджету отримують трансферти на спільні цільові програми. Освітня субвенція – це один з таких трансфертів. Про умови її отримання та перелік витрат, на які можна витрачати кошти освітньої субвенції – у цьому огляді
9047

Коди економічної класифікації видатків бюджету 2025: інструкція застосування

Мінфін регулярно оновлює інструкцію зі застосування КЕКВ. Це зумовлює проблеми в установах, адже вони планують видатки у кошторисах за старими КЕКВ, а проводити їх потрібно вже за новими. Актуальні коди економічної класифікації видатків бюджетних установ 2025 року та їхнього застосування — у цьому огляді
424868

Кошторис бюджетної установи – зразок складання та особливості

Кошторис – це головний плановий документ бюджетної установи. Без нього витрачання бюджетних коштів стає нецільовим. Тому складати кошторис бюджетної установи – важливий процес, за якого норми закону потрібно чітко дотримати, а всі витрати-доходи перерахувати.
182661