Чи може бухгалтер бути членом комісії із соцстрахування

962
Автор
керівник групи експертів з бюджетного обліку

Запитання

В установі  діє комісія із соцстрахування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності. Її члени дуже часто допускають помилки, коли приймають рішення про призначення допомоги. Чи можна до складу комісії включити бухгалтера або головного бухгалтера?

Відповідь

Комісію із соцстрахування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності (далі — комісія), створюють в установі, яка використовує найману працю, незалежно від форм власності і господарювання. Роботу комісії організовують на паритетних засадах її членів, делегованих до неї роботодавцем та представником застрахованих осіб.

Чи має право ФСС перевірити довідки ОК-5, ОК-7 на всіх працівників ►►►

Членів комісії делегує кожна представницька сторона самостійно у рівній кількості залежно від чисельності застрахованих осіб в установі. Вони виконують свої обов’язки на громадських засадах (п. 1.3 Положення про комісію (уповноваженого) із страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, затверджене постановою правління ФСС від 19.07.2018 № 13; далі — Положення).

Застережень щодо того, кого з працівників установи не можна обирати членом комісії, Положення не містить. Отже, членами комісії можуть бути будь-які працівники установи. Головне, щоб вони самостійно виявили бажання бути членом комісії, бо таку роботу не оплачують. До того ж, члени комісії повинні знати про порядок за яким призначають допомогу за рахунок коштів ФСС.

Тож бухгалтер або головний бухгалтер може бути членом комісії. Те, що бухгалтерія розраховує суму допомоги після того, як комісія прийме рішення, не є перепоною.

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш Telegram або FB та читайте важливі новини від порталу "Бюджетник" першими.

Центральна частина статичний блок 3

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Коди економічної класифікації видатків бюджету: інструкція застосування

Мінфін регулярно оновлює інструкцію зі застосування КЕКВ. Це зумовлює проблеми в установах, адже вони планують видатки у кошторисах за старими КЕКВ, а проводити їх потрібно вже за новими. Актуальні коди економічної класифікації видатків бюджетних установ 2024 року та їх застосування – у цьому огляді.
273607

Методика розрахунку орендної плати: визначаємо розмір, індексуємо, розподіляємо

За оренду державного/комунального майна орендарі сплачують орендну плату установі – орендодавцю/балансоутримувачу. Розмір її за перший місяць/добу/годину визначає договір оренди. Та перед укладенням договору орендодавець/балансоутримувач має визначати її розмір. Як визначити/розрахувати орендну плату розглянемо далі.
24094

Заява про відкриття та закриття рахунків

Відкриття та закриття рахунків актуально на початку та в кінці року, а також в процесі реорганізації бюджетної установи. А після набуття чинності наказу Мінфіну від 18.01.2024 № 23 додатково Казначейство у тримісячний строк переукладатиме з клієнтами договори про здійснення розрахунково-касового обслуговування. Тримайте зразки заяви про відкриття та закриття рахунків.
31686

Договір дарування – зразок

Благодійна допомога, пожертва, безоплатна передача основних засобів, безповоротна фінансова допомога - все це оформлюється через договір дарування. Про умови та оформлення договорів дарування, особливості дарування у бюджетних установах – у цьому огляді.
12409