Чи може бухгалтер бути членом комісії із соцстрахування

1975
Автор
керівник групи експертів з бюджетного обліку Експертус Головбух Цифрового видавництва Експертус, Київ

Запитання

В установі  діє комісія із соцстрахування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності. Її члени дуже часто допускають помилки, коли приймають рішення про призначення допомоги. Чи можна до складу комісії включити бухгалтера або головного бухгалтера?

Відповідь

Комісію із соцстрахування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності (далі — комісія), створюють в установі, яка використовує найману працю, незалежно від форм власності і господарювання. Роботу комісії організовують на паритетних засадах її членів, делегованих до неї роботодавцем та представником застрахованих осіб.

Чи має право ФСС перевірити довідки ОК-5, ОК-7 на всіх працівників ►►►

Членів комісії делегує кожна представницька сторона самостійно у рівній кількості залежно від чисельності застрахованих осіб в установі. Вони виконують свої обов’язки на громадських засадах (п. 1.3 Положення про комісію (уповноваженого) із страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, затверджене постановою правління ФСС від 19.07.2018 № 13; далі — Положення).

Застережень щодо того, кого з працівників установи не можна обирати членом комісії, Положення не містить. Отже, членами комісії можуть бути будь-які працівники установи. Головне, щоб вони самостійно виявили бажання бути членом комісії, бо таку роботу не оплачують. До того ж, члени комісії повинні знати про порядок за яким призначають допомогу за рахунок коштів ФСС.

Тож бухгалтер або головний бухгалтер може бути членом комісії. Те, що бухгалтерія розраховує суму допомоги після того, як комісія прийме рішення, не є перепоною.

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш Telegram або FB та читайте важливі новини від порталу "Бюджетник" першими.

додаток

Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Прожитковий мінімум 2026: суми та розрахунки

Прожитковий мінімум у 2026 році зросте. Із проєкту Держбюджету на 2026 рік розуміємо, що орієнтуватися варто на 3 328 грн прожиткового мінімуму для працездатних осіб у 2026 році. Які розміри інших видів прожиткового мінімуму заклали на 2026 рік та як він вплине на розрахунки — говоримо далі.
2433

Державний бюджет на 2026 рік: цифри

Із Законопроєктом про Держбюджет — 2026 ми познайомилися 15.09.2025 року. Тепер маємо розібратися в цифрах, які визначатимуть рівень зарплат, посадових окладів, субвенцій та інших виплат. Дивімося, як Державний бюджет на 2026 рік вплине на роботу бюджетних установ.
1571

КЕКВ 2800 Інші поточні видатки: роз’яснення

Як відображати видатки за КЕКВ 2800 — розповідаємо у статті. Роз’яснення, як використовувати КЕКВ 2800 та приклади бухгалтерських проведень допоможуть бюджетній установі сплатити забезпечувальні депозити, виплатити працівнику компенсацію за рішенням суду чи оплатити ліцензію.
40363

Як провести видатки з благоустрою території

Висадка квітів до свята, озеленення території, вивезення сміття, косіння трави, облаштування автобусних зупинок та інші заходи з утримання території у належному стані. Усі ці заходи з благоустрою потребують належного проведення видатків. Якими вони бувають, їхні КЕКВ, бухгалтерські рахунки та облік — у консультації
16118

Скасування Господарського кодексу з 28.08.2025: а ви готові?

З 28 серпня 2025 року Господарський кодекс офіційно втрачає чинність. Що це означає на практиці? Як працювати без нього та до чого готуватися бюджетникам? У статті — коротко про головне, а також відповіді експертів на найактуальніші запитання.
17857