Паспорт бюджетної програми місцевого бюджету 2025

UA RU
Автор
бухгалтер, експерт з питань бюджетної сфери, кандидат економічних наук, м. Чернігів
Складають паспорт бюджетної програми місцевого бюджету усі головні розпорядники за коштами місцевого бюджету. Розкажемо про особливості заповнення, внесення змін та термін затвердження.

Паспорт бюджетної програми МБ – термін складання й затвердження у 2025 році

Установа як головний розпорядник чи відповідальний виконавець розробляє паспорт бюджетної програми після затвердження на сесії міської, селищної, сільської ради рішення про місцевий бюджет (МБ) на плановий рік. Паспорт бюджетної програми на 2025 рік складається впродовж року. Вперше на бюджетний рік – після затвердження місцевого бюджету, потім – у разі внесення змін.

Затверджується цей документ після погодження з місцевим фінорганом – фінвідділом чи фінуправлінням. На все це відводиться лише 45 к. дн., з них 30 к. дн. – на розробку і передачу для погодження. Відлік починається з дати, коли рішення сесії відповідної ради про місцевий бюджет на плановий рік набере чинності.

Якщо рішення сесії ради про місцевий бюджет набирає чинності з 01.01.2025, паспорт бюджетної програми на 2025 рік установа передає до фіноргану не пізніше 30.01.2025, а не пізніше 14.02.2025 його вже слід затвердити. Форма паспорту бюджетної програми на 2025 рік залишається такою ж, як була.

Якщо місцевий фінорган уніс зміни до розпису місцевого бюджету на 2025 рік, головний розпорядник має подати проєкт паспорта на погодження місцевому фіноргану впродовж тижня після внесення цих змін.

Проєкт паспорту подається до фіноргану для його погодження у 2-х примірниках у паперовому та електронному вигляді.

Складають паспорт бюджетної програми місцевого бюджету усі головні розпорядники за коштами місцевого бюджету.

Паспорт бюджетної програми МБ – оновлений бланк 2025

Наказ Мінфіну «Про деякі питання запровадження програмно-цільового методу складання та виконання місцевих бюджетів» від 26.08.2014 р. № 836 затверджує дві форми: сам паспорт і звіт про виконання паспорта бюджетної програми місцевого бюджету, а також Правила складання паспортів бюджетних програм місцевих бюджетів та звітів про їх виконання (даліПравила № 836). Останні зміни до паспорту і звіту були внесені наказом Мінфіну від 01.11.2022 р. № 359 (даліНаказ № 359). Оновлена форма паспорту діє ще з 01 січня 2023 року.

Паспорт бюджетної програми на 2025 рік

На 2025 рік паспорт бюджетної програми залишається таким же, як був у 2024 році, тобто з урахуванням Наказу № 359. Він оновив перші три пункти форми паспорту.

Паспорт бюджетної програми

СКАЧАТИ БЛАНК

Тож паспорт бюджетної програми на 2025 рік слід продовжувати складати за формою 2024 року.

Паспорт бюджетної програми МБ – особливості заповнення

Під час складання паспорта потрібно дотримати вимог Правил № 836. Саме вони передбачають, що у розробці паспорта беруть участь установи – розпорядники нижчого рівня.

Спершу зазначається назва головного розпорядника за коштами бюджету села, селища чи міста і відповідального виконавця. Якщо бюджетну програму виконуватиме апарат головного розпорядника, ця установа і буде відповідальним виконавцем. Після цього зазначається назва бюджетної програми із зазначенням кодів Типової програмної класифікації видатків та кредитування МБ і Функціональної класифікації видатків та кредитування бюджету.

Обов’язково слід зазначити обсяг коштів, які затверджені у рішенні про місцевий бюджет на цю програму. Слід вказати:

  • підставу для її виконання – як правило, це рішення сесії відповідної ради про місцевий бюджет;
  • цілі державної політики, на досягнення яких спрямована реалізація бюджетної програми.

Мета бюджетної програми зазначається у пункті 5 паспорту бюджетної програми МБ на 2025 рік.

У пункті 6 детально розписуються завдання, які визначені за бюджетною програмою.

Паспорт бюджетної програми відображає суми коштів, необхідні для реалізації бюджетної програми. Вони наводяться за напрямами використання, зазначаючи їхню загальну суму та окремо за загальним і спеціальним фондами.

Після цього у пункті 8 форми паспорту наводимо суми коштів за кожною місцевою/регіональною програмою, що виконується у складі бюджетної програми, якщо така є. Вони зазначаються у загальній сумі та окремо за загальним і спеціальним фондами.

Потім визначаються результативні показники бюджетної програми. Ці показники розділені на 4 групи за показниками:

  • затрат;
  • продукту;
  • ефективності;
  • якості.

Прикладом результативного показника затрат може бути кількість задіяних установ, кількість гуртків за програмою «Забезпечення діяльності палаців і будинків культури, клубів, центрів дозвілля та інших клубних закладів». Показником продукту за цією програмою може бути кількість заходів, які забезпечать організацію довкілля.

Паспорт бюджетної програми МБ може містити і такий показник ефективності, як середні витрати на проведення одного заходу. А показник якості має відповідати меті бюджетної програми. Для прикладу це може бути збільшення кількості відвідувачів заходів, які проводитимуть в рамках цієї бюджетної програми. Після деталізації цих показників, на цьому складання цього документа закінчується.

Щоб паспорт бюджетної програми було легше складати на місцевому рівні, Мінфін і профільні міністерства затверджували для сільських, селищних, міських бюджетів типові переліки бюджетних пpогpaм і результативних показників їхнього виконання. Їх потрібно враховувати при розробці розділів 7-9 паспорта в частині вибору результативних показників затрат, продукту, ефективності і якості за відповідною бюджетною програмою.

Після цього паспорт бюджетної програми підписує керівник установи, яка є головним розпорядником за коштами сільського, селищного чи міського бюджету.

Як зазначалося, підписані примірники паспорту потрібно передати у фінвідділ чи фінуправління. Такі примірники має погодити їхній керівник. Після такого погодження головний розпорядник видає наказ про затвердження паспорта бюджетної програми.

Зміни в паспорт бюджетної програми МБ

Форма паспорта бюджетної програми не передбачає внесення до нього змін. Але зміни у рішенні сесії відповідної ради про місцевий бюджет, у розписі міського, селищного, сільського бюджету спричиняють зміну ряду показників бюджетної програми. І тоді паспорт потрібно приводити у відповідність із зазначеними документами.

Знову його розроблятиме установа головний розпорядник коштів. Але на затвердження паспорт бюджетної програми подається до фінвідділу чи фінуправління – у тижневий строк. У такий самий строк місцевий фінорган має його погодити.

Проєкт зміненого паспорту установа надає фіноргану для його погодження у 2-х примірниках у паперовому та електронному вигляді.

Підставою для виконання бюджетної програми у зміненому паспорті буде не лише рішення сесії про місцевий бюджет, які призводять до зміни інформації та показників, затверджених у паспортах бюджетних програм, а й інші рішення, на підставі яких паспорт бюджетної програми було змінено і затверджено у новій редакції. Це можуть бути рішення про:

  • передачу бюджетних призначень від одного головного розпорядника до іншого;
  • перерозподіл видатків за бюджетними програмами у межах загального обсягу бюджетних призначень, передбачених головному розпоряднику;
  • передачу нерозподілених бюджетних призначень на визначену в рішенні про місцевий бюджет мету між головними розпорядниками;
  • внесення змін до чинних порядків використання бюджетних коштів, які призводять до зміни інформації та показників, затверджених у паспортах бюджетних програм;
  • внесення змін до розпису МБ, які призводять до зміни результативних показників бюджетної програми;
  • внесення змін до спеціального фонду кошторису бюджетної установи в частині власних надходжень бюджетних установ, що призводять до виникнення нових завдань бюджетної програми.

Також підставою може бути прийняття нормативно-правових актів, які призводять до зміни інформації та показників, затверджених у паспортах бюджетних програм. За цих підстав показники, наведені у паспорті, змінюється, а паспорт перезатверджується після відповідного погодження з місцевим фінорганом.

◀️ НОВАЦІЇ В КАЗНАЧЕЙСЬКОМУ ОБСЛУГОВУВАННІ ▶️

Звіт про виконання бюджетної програми МБ за 2024 рік

По закінченню 2024 року установи головні розпорядники за коштами міського, селищного чи сільського бюджету зобов’язані скласти не лише річну фінансову і бюджетну звітність, а й звіт про виконання паспорта бюджетної програми МБ. Форма звіту за 2025 рік використовується нова – з урахуванням Наказу № 359. Діяти вона почала з 01 січня 2023 року.

Звіт про виконання паспорта бюджетної програми

СКАЧАТИ БЛАНК

Звіт про виконання паспорта бюджетної програми до місцевого фіноргану слід подати у терміни, які співпадають з термінами для зведеної річної бюджетної звітності.

У звіті про виконання бюджетної програми за 2024 рік зазначаються назви головного розпорядника коштів, відповідального за виконання бюджетної програми й назву цієї програми.

По суті звіт про виконання паспорта бюджетної програми МБ зводиться до аналізу відхилень.

Більш детально про Звіт читайте у матеріалі Складаємо Звіт про виконання паспорта бюджетної програми місцевого бюджету.



зміст

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді