Чи можна надати працівникам дві премії в одному місяці

7141
Автор
керівник групи експертів з бюджетного обліку Експертус Головбух Цифрового видавництва Експертус, Київ

Запитання

Керівник установи надає щомісяця працівникам виробничу премію. Чи має він право у травні надати, окрім виробничої премії, ще й премію до травневих свят?

Відповідь

Так, має право. Пояснимо чому.

Керівники установ мають право затверджувати порядок і розміри преміювання працівників відповідно до їхього особистого внеску в загальні результати роботи (п. 4 постанови КМУ «Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери» від 30.08.2002 № 1298). Тобто йдеться про виробничі премії.

Конкретні умови і порядок преміювання працівників, розміри та види премій визначайте в положенні про преміювання відповідного закладу, установи. Положення може передбачати преміювання, у тому числі, з нагоди державних та професійних свят, ювілейних дат. Таке роз’яснення надали фахівці Мінсоцполітики в листі від 12.04.2018 № 635/0/102-18/281.

Положення про преміювання працівників має затвердити керівник установи і погодити з профспілковим комітетом. Розмір премії конкретного працівника залежить від особистого внеску в загальні результати роботи підрозділу, установи і граничними розмірами не обмежується. Тобто кількість премій та їхній розмір законодавство не обмежує. Таке обмеження можна встановити положенням про преміювання.

Отже, якщо положення про преміювання вашої установи передбачає виплату виробничих премій та премію до травневих свят, керівник може надати працівникам дві премії.

Єдине застереження: преміювати працівників керівник установи має в межах коштів на оплату праці.

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш Telegram або FB та читайте важливі новини від порталу "Бюджетник" першими.

додаток

Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Мінімальна зарплата у 2025 та 2026 роках: що зміниться для бухгалтера

Мінімальна зарплата 2025 встановлена Законом України від 19.11.2024 № 4059-IX «Про Державний бюджет України на 2025 рік». Розмір МЗП з 1 січня 2025 року залишився на рівні 8000 грн. У статті розглянемо, як мінімальна зарплата в Україні впливає на основні соціальні показники та податки. Також поговоримо про те, яка буде мінімальна зарплата у 2026 році, спираючись на Бюджетну декларацію на 2026–2028 роки та роз’яснення Мінфіну.
83134

Розрахунок декретних 2025 на прикладах

Як розрахувати декретні та виплатити в 2025 році? У консультації — алгоритм нарахування декретних, приклади розрахунків, зразки документів та готові бухгалтерські проведення
229663

Авансовий звіт у 2025 році: бланк та приклад заповнення

Для бухгалтера звична практика – видати працівникам аванс на відрядження, отримати від них авансові звіти, відшкодувати витрати за час поїздки. Та чи певний бухгалтер, що працівник подав авансовий звіт правильно? Надаємо бланк та приклад заповнення.
254563