Чи зобов’язана об’єднана територіальна громада фінансувати фельдшерські пункти

3075

Запитання

Хто має утримувати фельдшерсько-акушерські та фельдшерські пункти — об’єднана територіальна громада чи ЦПМСД?

Відповідь

ЦПМСД мусить фінансувати фельдшерсько-акушерські та фельдшерські пункти у своїй структурі. Обґрунтуємо, чому так.

Фельдшерсько-акушерський/фельдшерський пункт (ФАП/ФП) — це відокремлений структурний підрозділ амбулаторії ЦПМСД, що забезпечує надання долікарської медичної допомоги населенню на території одного або кількох населених пунктів, де немає інших надавачів безоплатної первинної меддопомоги (п. 1–2 Положення про центр первинної медичної (медико-санітарної) допомоги та положень про його підрозділи, затвердженого наказом МОЗ від 29.07.2016 № 801)

Держава гарантує повну оплату згідно з тарифом за рахунок коштів держбюджету надання громадянам необхідних їм медпослуг і лікарських засобів, що передбачає програма медичних гарантій. Органи місцевого самоврядування в межах компетенції фінансують:

* Програми місцевих стимулів — щодо оновлення матеріально-технічної бази, капітального ремонту, реконструкції, підвищення оплати праці медпрацівників та фахівців з реабілітації.

Отже, ЗОЗ, що уклали договір із НСЗУ, фінансують із держбюджету на підставі фактично наданих медичних послуг пацієнтам. Натомість органи місцевого самоврядування, включно з об’єднаними територіальними громадами, не зобов’язані фінансувати комунальні ЗОЗ. Проте вони можуть фінансово сприяти розвитку медичного обслуговування населення на відповідній території.

У межах програми медгарантій держава забезпечує громадянам, іноземцям, особам без громадянства, які постійно проживають на території України, та особам, яких визнали біженцями або особами, які потребують додаткового захисту, повну оплату за кошти держбюджету необхідних їм медичних послуг і лікарських засобів, пов’язаних з наданням зокрема й первинної медичної допомоги (ст. 4 Закону № 2168).

ФАП і ФП покликані забезпечувати населення медичними послугами, зокрема й спостерігати за станом здоров’я пацієнтів, діагностувати та лікувати найпоширеніші інфекційні й неінфекційні хвороби, травми, отруєння, патологічні фізіологічні стани.

НСЗУ сплачує кошти за медпослуги, які провадить надавач, тобто ЦПМСД. Тому саме заклад, який отримує фінансування від НСЗУ, повинен забезпечити належне функціонування всіх його структурних підрозділів, включно з ФАП і ФП.

Розгляньмо приклад.

Чи зобов’язана об’єднана територіальна громада фінансувати фельдшерські пункти

Дії об’єднаної територіальної громади правомірні. Фінансування ФП — право, а не обов’язок громади. Забезпечити його належне функціонування мусить ЦПМСД, до структури якого належить ФП.

передплата журнал для бухгалтерів

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Субвенція місцевим бюджетам

Субвенція – це виплата із державного бюджету місцевим бюджетам, яку надають лише на конкретні цілі. На що вона виділяється щороку – у цьому огляді.
55863

Кошторис бюджетної установи – зразок складання та особливості

Кошторис – це головний плановий документ бюджетної установи. Без нього витрачання бюджетних коштів стає нецільовим. Тому складати кошторис бюджетної установи – важливий процес, за якого норми закону потрібно чітко дотримати, а всі витрати-доходи перерахувати.
167127

Державний бюджет 2025

28 листопада 2024 року Президент України підписав законопроєкт за № 12000 «Про Державний бюджет України на 2025 рік». Текст закону ще офіційно не оприлюднили, він набере чинності з 01.01.2025. У статті поговоримо про основні показники Держбюджету 2025.
5039

Програмна класифікація видатків: обираємо назву бюджетної програми

У бюджетному процесі застосовують програмно-цільовий метод. Суть його полягає в управлінні коштами місцевого бюджету для досягнення конкретних результатів, цілей, вирішення проблем місцевої громади. При цьому оцінюють ефективність використання коштів місцевого бюджету на кожній стадії бюджетного процесу. Основним елементом цього методу є бюджетна програма.
1946

Особливості складання розрахунків до проєктів місцевих бюджетів на 2025 рік

Проєкт місцевого бюджету на 2025 рік має ґрунтуватись на розрахунках місцевих фінансових органів, бюджетних запитах головних розпорядників коштів місцевого бюджету та показниках, що стосуються місцевих бюджетів та які будуть закладені у проєкт Держбюджету на 2025 рік. Їх містять особливості складання розрахунків місцевих бюджетів, які Мінфін доводить до місцевих фінансових органів згідно зі статтею 75 Бюджетного Кодексу.
2544