Чи зобов’язана об’єднана територіальна громада фінансувати фельдшерські пункти

3489

Запитання

Хто має утримувати фельдшерсько-акушерські та фельдшерські пункти — об’єднана територіальна громада чи ЦПМСД?

Відповідь

ЦПМСД мусить фінансувати фельдшерсько-акушерські та фельдшерські пункти у своїй структурі. Обґрунтуємо, чому так.

Фельдшерсько-акушерський/фельдшерський пункт (ФАП/ФП) — це відокремлений структурний підрозділ амбулаторії ЦПМСД, що забезпечує надання долікарської медичної допомоги населенню на території одного або кількох населених пунктів, де немає інших надавачів безоплатної первинної меддопомоги (п. 1–2 Положення про центр первинної медичної (медико-санітарної) допомоги та положень про його підрозділи, затвердженого наказом МОЗ від 29.07.2016 № 801)

Держава гарантує повну оплату згідно з тарифом за рахунок коштів держбюджету надання громадянам необхідних їм медпослуг і лікарських засобів, що передбачає програма медичних гарантій. Органи місцевого самоврядування в межах компетенції фінансують:

* Програми місцевих стимулів — щодо оновлення матеріально-технічної бази, капітального ремонту, реконструкції, підвищення оплати праці медпрацівників та фахівців з реабілітації.

Отже, ЗОЗ, що уклали договір із НСЗУ, фінансують із держбюджету на підставі фактично наданих медичних послуг пацієнтам. Натомість органи місцевого самоврядування, включно з об’єднаними територіальними громадами, не зобов’язані фінансувати комунальні ЗОЗ. Проте вони можуть фінансово сприяти розвитку медичного обслуговування населення на відповідній території.

У межах програми медгарантій держава забезпечує громадянам, іноземцям, особам без громадянства, які постійно проживають на території України, та особам, яких визнали біженцями або особами, які потребують додаткового захисту, повну оплату за кошти держбюджету необхідних їм медичних послуг і лікарських засобів, пов’язаних з наданням зокрема й первинної медичної допомоги (ст. 4 Закону № 2168).

ФАП і ФП покликані забезпечувати населення медичними послугами, зокрема й спостерігати за станом здоров’я пацієнтів, діагностувати та лікувати найпоширеніші інфекційні й неінфекційні хвороби, травми, отруєння, патологічні фізіологічні стани.

НСЗУ сплачує кошти за медпослуги, які провадить надавач, тобто ЦПМСД. Тому саме заклад, який отримує фінансування від НСЗУ, повинен забезпечити належне функціонування всіх його структурних підрозділів, включно з ФАП і ФП.

Розгляньмо приклад.

Чи зобов’язана об’єднана територіальна громада фінансувати фельдшерські пункти

Дії об’єднаної територіальної громади правомірні. Фінансування ФП — право, а не обов’язок громади. Забезпечити його належне функціонування мусить ЦПМСД, до структури якого належить ФП.

Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Як підготувати бюджетний запит на 2025 рік

Бюджетний запит – це початок циклу щорічного бюджетного процесу. Як його готувати при складанні проєктів місцевих бюджетів, якими правилами та нормативними документами керуватися, про інструкцію з підготовки бюджетних запитів, типовий перелік результативних показників, типові недоліки підготовки бюджетних запитів – питання даного огляду.
35444

Звіт про заборгованість за бюджетними коштами – як заповнити

Звіт про заборгованість за бюджетними коштами форма 7д та 7 м подається як місячний, квартальний та річний за кожним з фондів окремо. Експертне пояснення щодо заповнення допоможе здати звіт без помилок
45183

ІАС «LOGICA» методичні рекомендації

Впровадження інформаційно-аналітичної системи управління плануванням та виконанням місцевих бюджетів дозволило оперативно взаємодіяти Мінфіну, ДПС, Казначейству, ОМС та учасникам бюджетного процесу на місцевому рівні. Як і будь-яка інша ІАС має свої правила реєстрації, перереєстрації, взаємодії її учасників. Розглянемо що таке ІАС «LOGICA», які правила встановлені щодо реєстрації та взаємодії користувачів та які НПА при цьому потрібно враховувати, які ІАС «LOGICA» рекомендації використовувати.
10463

Субвенція місцевим бюджетам

Субвенція – це виплата із державного бюджету місцевим бюджетам, яку надають лише на конкретні цілі. На що вона виділяється щороку – у цьому огляді.
64225

Кошторис бюджетної установи – зразок складання та особливості

Кошторис – це головний плановий документ бюджетної установи. Без нього витрачання бюджетних коштів стає нецільовим. Тому складати кошторис бюджетної установи – важливий процес, за якого норми закону потрібно чітко дотримати, а всі витрати-доходи перерахувати.
179734