Чи потрібно обліковувати житлові квартири

2279

Запитання

Бюджетна установа, яка утримується з державного бюджету, придбала житлову квартиру та планує використовувати її як службову. Чи обліковувати таку квартиру?

Відповідь

Так. Пояснимо чому.

За настановами пункту 13 розділу III Методичних рекомендацій з обліку основних засобів суб’єктів державного сектору, затверджених наказом Мінфіну від 23.01.2015 № 11, придбані суб’єктом державного сектору або за його замовленням житлові будинки, квартири або інші жилі приміщення включаються до складу основних засобів, якщо ці активи контролює суб’єкт державного сектору, існує ймовірність, що суб’єкт державного сектору отримає майбутні економічні вигоди, пов’язані з їхнім використанням, і вартість цих об’єктів можна визначити.

Контроль за активами полягає в законному праві користуватися, управляти та розпоряджатися майном.

Повноваженнями з реалізації прав держави як власника об’єктів державної власності, пов’язаних з володінням, користуванням і розпоряджанням ними у межах, визначених законодавством України, здійснюють Кабмін та уповноважені ним органи, а також інші суб’єкти, визначені Законом України «Про управління об’єктами державної власності» від 21.09.2006 № 185-V.

Отже, якщо установа, яка придбала житлові квартири, визначена органом управління об’єктами держвласності, то вона обліковує житлові квартири в складі основних засобів, поки їх контролює. Облік будинків, споруд, їхніх структурних компонентів та передавальних пристроїв, житлових будівель, відповідно до Порядку застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку в державному секторі, затвердженого наказом Мінфіну від 29.12.2015 № 1219, ведеться на субрахунку 1013 «Будівлі, споруди та передавальні пристрої».

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш Telegram або FB та читайте важливі новини від порталу "Бюджетник" першими.

Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Особливості бухгалтерського обліку в ОМС

У чому особливості бухгалтерського обліку органів місцевого самоврядування, якою має бути організація бухгалтерського обліку ОМС та облік специфічних для ОМС операцій – у даній експертній статті.
9595

Акт введення в експлуатацію основних засобів

Установа придбала обладнання, тож потрібно скласти акт введення в експлуатацію. Наводимо в статті акт введення в експлуатацію основних засобів, зразок та приклад заповнення
125293

Облік основних засобів 2025: від придбання до списання

У статті поговоримо про облік основних засобів в бюджетних установах. З'ясуємо, як відображати їх придбання, амортизацію, реконструкцію, модернізацію, поліпшення, ремонт, переоцінку вартості, дооцінку й відновлення корисності, уцінку й втрата від зменшення корисності, вибуття та списання в бухобліку
364445

Акт списання основних засобів – бланк та зразок

Якщо основний засіб вибуває з установи через його ліквідацію або часткову ліквідацію, таке вибуття оформляють актом. Акт списання буває чотирьох видів. Наразі поговоримо про акт списання основних засобів
147583