Чи потрібно обліковувати житлові квартири

1758

Запитання

Бюджетна установа, яка утримується з державного бюджету, придбала житлову квартиру та планує використовувати її як службову. Чи обліковувати таку квартиру?

Відповідь

Так. Пояснимо чому.

За настановами пункту 13 розділу III Методичних рекомендацій з обліку основних засобів суб’єктів державного сектору, затверджених наказом Мінфіну від 23.01.2015 № 11, придбані суб’єктом державного сектору або за його замовленням житлові будинки, квартири або інші жилі приміщення включаються до складу основних засобів, якщо ці активи контролює суб’єкт державного сектору, існує ймовірність, що суб’єкт державного сектору отримає майбутні економічні вигоди, пов’язані з їхнім використанням, і вартість цих об’єктів можна визначити.

Контроль за активами полягає в законному праві користуватися, управляти та розпоряджатися майном.

Повноваженнями з реалізації прав держави як власника об’єктів державної власності, пов’язаних з володінням, користуванням і розпоряджанням ними у межах, визначених законодавством України, здійснюють Кабмін та уповноважені ним органи, а також інші суб’єкти, визначені Законом України «Про управління об’єктами державної власності» від 21.09.2006 № 185-V.

Отже, якщо установа, яка придбала житлові квартири, визначена органом управління об’єктами держвласності, то вона обліковує житлові квартири в складі основних засобів, поки їх контролює. Облік будинків, споруд, їхніх структурних компонентів та передавальних пристроїв, житлових будівель, відповідно до Порядку застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку в державному секторі, затвердженого наказом Мінфіну від 29.12.2015 № 1219, ведеться на субрахунку 1013 «Будівлі, споруди та передавальні пристрої».

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш Telegram або FB та читайте важливі новини від порталу "Бюджетник" першими.

передплата журнал для бухгалтерів

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Облік основних засобів 2024: від придбання до списання

У статті поговоримо про облік основних засобів в бюджетних установах. З'ясуємо, як відображати їх придбання, амортизацію, реконструкцію, модернізацію, поліпшення, ремонт, переоцінку вартості, дооцінку й відновлення корисності, уцінку й втрата від зменшення корисності, вибуття та списання в бухобліку
304537

Актуальні бланки для інвентаризації

Інвентаризація в бюджетних установах – це можливість забезпечити достовірність даних бухгалтерського обліку та фінансової звітності. Щоб її провести без помилок, варто належно оформити документи. У цій добірці ми зібрали всі необхідні бланки інвентаризації та підказки по їх заповненню.
171598

Акт звірки розрахунків: готовий зразок

Звіряти стан розрахунків з дебіторами – обов’язок установи. Та як зафіксувати результати звірки правильно? Пропонуємо готовий Акт звірки розрахунків – зразок.
33668