Чи потрібно обліковувати житлові квартири

2771

Запитання

Бюджетна установа, яка утримується з державного бюджету, придбала житлову квартиру та планує використовувати її як службову. Чи обліковувати таку квартиру?

Відповідь

Так. Пояснимо чому.

За настановами пункту 13 розділу III Методичних рекомендацій з обліку основних засобів суб’єктів державного сектору, затверджених наказом Мінфіну від 23.01.2015 № 11, придбані суб’єктом державного сектору або за його замовленням житлові будинки, квартири або інші жилі приміщення включаються до складу основних засобів, якщо ці активи контролює суб’єкт державного сектору, існує ймовірність, що суб’єкт державного сектору отримає майбутні економічні вигоди, пов’язані з їхнім використанням, і вартість цих об’єктів можна визначити.

Контроль за активами полягає в законному праві користуватися, управляти та розпоряджатися майном.

Повноваженнями з реалізації прав держави як власника об’єктів державної власності, пов’язаних з володінням, користуванням і розпоряджанням ними у межах, визначених законодавством України, здійснюють Кабмін та уповноважені ним органи, а також інші суб’єкти, визначені Законом України «Про управління об’єктами державної власності» від 21.09.2006 № 185-V.

Отже, якщо установа, яка придбала житлові квартири, визначена органом управління об’єктами держвласності, то вона обліковує житлові квартири в складі основних засобів, поки їх контролює. Облік будинків, споруд, їхніх структурних компонентів та передавальних пристроїв, житлових будівель, відповідно до Порядку застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку в державному секторі, затвердженого наказом Мінфіну від 29.12.2015 № 1219, ведеться на субрахунку 1013 «Будівлі, споруди та передавальні пристрої».

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш Telegram або FB та читайте важливі новини від порталу "Бюджетник" першими.

додаток

Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Бланки річної фінансової звітності у 2025 році

Для бухгалтера підготовка до фінзвітності без перебільшення — гаряча пора, чергова нагода перевірити, чи правильно він вів бухоблік. На допомогу — усі актуальні бланки фінансової звітності для 2025 року
25008

Власні надходження бюджетних установ

Бюджетні установи фінансуються із загального фонду державного чи місцевого бюджету. Однак окрім загального фонду є ще й спеціальний. Надходження до спеціального фонду, як правило, виникають у результаті діяльності установи і мають спеціальне призначення. Це власні надходження бюджетних установ. Розглянемо, що це за надходження.
75571

Облік запасів: субрахунки, документація, проведення

Вести облік запасів у бюджетному підприємстві простіше, коли маєш підказки від експертів. Розгляньмо, які є групи обліку запасів, які використовувати субрахунки та КЕКВ, як документально оформити облік запасів. А на прикладах покажемо, як відобразити в обліку запаси
171755

Витрати майбутніх періодів: як облікувати

У огляді про те, що таке витрати майбутніх періодів та все про їхній бухгалтерський облік, зокрема облік передплати за оренду, періодичні видання, ліцензію за використання програмного забезпечення
44955

Примітки до фінансової звітності — Форма № 5-дс: заповнюємо з експертом

Примітки до річної фінансової звітності — завершальний звіт. Для бюджетних установ — це форма 5-дс, яку наприкінці 2025 року вирішили оновити. У консультації підготували для вас актуальний бланк форми 5-дс та повну інструкцію зі складання приміток до річної фінансової звітності бюджетної установи. Підкажемо, де можуть ховатися помилки під час заповнення приміток до фінансової звітності.
83558