Обираємо КЕКВ для видатків за підказками Казначейства

Автор
консультант з обліку та оподаткування, Київ
Експерт допоможе урахувати важливі роз’яснення Казначейства та обрати КЕКВ, коли нормативка передбачає декілька варіантів.

Який КЕКВ застосовувати під час планування видатків, визначає Інструкція № 333. Однак буває складно обрати КЕКВ. Крім того, Казначейство неоднаразово рекомендувало в листах обирати КЕКВ відповідно до економічної суті видатків. Щоб полегшити цей процес та скоротити час, використайте підбірку найактуальніших роз’яснень Казначейства.

 

 

Медичні маски для працівників

Якщо установа не має медичного пункту чи кабінету, плануйте видатки на оплату масок медичних для працівників за КЕКВ 2210 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар». Таку позицію висловило Казначейство в Листі № 6732. Пізніше цю позицію «узаконив» Наказ № 636, який уніс зміни до Інструкції № 333. Тож тепер установи, які не мають медичного пункту чи кабінету, за КЕКВ 2210 планують видатки на купівлю аптечок, дорожніх аптечок, їхнього поповнення, лікарських засобів, виробів медичного призначення.

Вишиті сорочки та взуття

Видатки на придбання вишитих сорочок та взуття казначейство рекомендує планувати за КЕКВ 2210 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар» незалежно від вартості такого взуття та одягу. Такий висновок Казначейство навело в Листі № 6171).

Комплект меблів

Якщо плануєте придбати комплект меблів, КЕКВ визначайте відповідно до економічної суті видатків:

  • КЕКВ 2210 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар» — коли плануєте придбати меблі, зокрема столи, стільці, шафи, тумбочки, які потім не будете оприбутковувати як основні засоби;
  • КЕКВ 3310 «Придбання обладнання і предметів довгострокового користування» — якщо плануєте придбавати меблі, які за вартісними критеріями, визначеними в обліковій політиці, оприбутковуватимете як основні засоби.

 

 

Двері, дверні блоки

Видатки на купівлю віконних та дверних блоків потрібно планувати за кодом 2210 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар» — так передбачає Інструкція № 333.

Однак у Листі № 8839, відповідаючи на запитання щодо КЕКВ для придбання дверних блоків, Казначейство рекомендувало звернутися до Мінфіну. Адже Мінфін — компетентний орган, уповноважений надавати відповідні роз’яснення. Ще один вагомий аргумент — бюджетні установи ведуть бухгалтерський облік відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку та інших нормативно-правових актів щодо ведення бухгалтерського обліку в порядку, встановленому Мінфіном.

Якщо аналізувати суть витрат, то можливі декілька варіантів розвитку подій. Один із варіантів: під час купівлі дверей чи дверних блоків, зокрема роботи з ремонту та заміни окремих дверних блоків, заміна несправних дверних приладів та встановлення тих, що бракує. Усе це відносьте до поточного ремонту (пп. 1.2.8.1, пп. 1.2.8.2 Переліку № 150).

А от заміна дверних полотен з фарбуванням та встановленням нових приладів, роботи із заміни дверних коробок, косяків з наличниками та ремонт дверей з перев’язуванням та заміною окремих частин у них в обсязі понад 3% загальної кількості, віднесено до капітального ремонту (пп. 2.8.1. — 2.8.3 Переліку № 150).

КЕКВ, за якими планувати придбання дверей та дверних блоків

Добровільне страхування працівників

Планувати видатки на добровільне страхування працівників Казначейство радить за КЕКВ 2240 «Оплата послуг (крім комунальних)» (Лист № 9191). Свою позицію Казначейство пояснює тим, що саме за цим КЕКВ Інструкція № 333 передбачає оплату послуг зі страхування відповідно до законодавства (пп. 2.2.4 Інструкції № 333).

Натомість КЕКВ 2730 «Інші виплати населенню» застосовуйте, коли плануєте видатки відповідно до законодавства на державне обов’язкове особисте страхування (пп. 2.5.3 Інструкції № 333).

Інструкцією № 333 дозволяє планувати видатки на вивезення відходів за двома КЕКВ:

  • 2240 «Оплата послуг (крім комунальних)» — для оплати послуг із вивезення відходів, їхньої утилізації та знешкодження, в тому числі біовідходів, твердих побутових відходів (крім послуг, які відносять до комунальних послуг), відходів із вмістом дорогоцінних металів або шкідливих речовин тощо;
  • 2275 «Оплата інших енергоносіїв та інших комунальних послуг» — для оплати інших комунальних послуг, у тому числі послуг із поводження з побутовими відходами.

Тож знову під час планування видатків слід визначити їхню економічну суть. Для цього Казначейство в Листі № 1462 радить звернутися до Закону № 187, зокрема терміну «побутові відходи». Так, побутові відходи — відходи, що утворюються в процесі життя і діяльності людини в житлових та нежитлових будинках (тверді, великогабаритні, ремонтні, рідкі, крім відходів, пов’язаних з виробничою діяльністю підприємств) і не використовуються за місцем їхнього накопичення.

 

КЕКВ для видатків на вивезення відходів

 

Установлення систем пожежогасіння та пожежної охорони

У цій ситуації також визначальну роль має економічна суть видатків. Тому обирати КЕКВ потрібно, зважаючи, зокрема, який вид робіт проводитиме установа та як потім відображатиме в бухобліку. Саме на цьому акцентує увагу Казначейство в Листі № 6665.

 

КЕКВ для видатків на встановлення систем пожежогасіння та пожежної охорони

Резюмуємо

Коли обираєте, за яким КЕКВ сплачувати видатки на придбання товарів, послуг чи робіт, зважайте на їх економічну сутність, вимоги нормативних документів щодо подальшого відображення в бухгалтерському обліку, будівельні норми, стандарти і правила, розроблену та затверджену проєктну документацію.

 



зміст

Вебінарний марафон доя Дня бухгалтера

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді