Як обрати КЕКВ для видатків, якщо є декілька варіантів

Стаття-подарунок від журналу «Головбух Бюджет»
Автор
експерт з бухгалтерського обліку та оподаткування, Київ
Потрапили в ситуацію, коли сумніваєтеся, який КЕКВ із кількох можливих варіантів обрати? Тоді ця стаття саме для вас! На прикладах пояснюємо, на якому КЕКВ зупинитися, коли плануєте видатки.

Який КЕКВ застосовувати під час планування видатків, визначає Інструкція щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, яка затверджена наказом Мінфіну від 12.03.2012 № 333. Однак буває складно обрати КЕКВ. Крім того, Казначейство неодноразово рекомендувало в листах обирати КЕКВ відповідно до економічної суті видатків.

Вишиті сорочки та взуття та КЕКВ

Видатки на придбання вишитих сорочок та взуття казначейство рекомендується планувати за КЕКВ 2210 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар» незалежно від вартості такого взуття та одягу.

Якщо планується придбати комплект меблів, КЕКВ визначайте відповідно до економічної суті видатків:

  • КЕКВ 2210 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар» — коли плануєте придбати меблі, зокрема столи, стільці, шафи, тумбочки, які потім не будете оприбутковувати як основні засоби;
  • КЕКВ 3310 «Придбання обладнання і предметів довгострокового користування» — якщо плануєте придбавати меблі, які за вартісними критеріями, визначеними в обліковій політиці, оприбутковуватимете як основні засоби.

🔍Зміни до Інструкції застосування КЕКВ

Двері, дверні блоки та КЕКВ

Видатки на купівлю віконних та дверних блоків потрібно планувати за кодом 2210 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар» — так передбачає Інструкція № 333.

Однак бюджетні установи ведуть бухгалтерський облік відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку (НП(С)БОДС) та інших нормативно-правових актів щодо ведення бухгалтерського обліку в порядку, встановленому Мінфіном.

Якщо аналізувати суть витрат, то можливі декілька варіантів розвитку подій. Один із варіантів: під час купівлі дверей чи дверних блоків, зокрема роботи з ремонту та заміни окремих дверних блоків, заміна несправних дверних приладів та встановлення тих, що бракує. Усе це відноситься до поточного ремонту (пп. 1.2.8.1, пп. 1.2.8.2 Примірного переліку послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та послуг з ремонту приміщень, будинків, споруд, який затверджений наказом Держжитлокомунгоспу України від 10.08.2004 р. № 150, далі — Перелік № 150).

А от заміна дверних полотен з фарбуванням та встановленням нових приладів, роботи із заміни дверних коробок, косяків з наличниками та ремонт дверей з перев’язуванням та заміною окремих частин у них в обсязі понад 3% загальної кількості, відноситься до капітального ремонту (пп. 2.8.1–2.8.3 Переліку № 150).

Отже, планувати придбання дверей та дверних блоків можна за такими КЕКВ:

  • 2210 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар» — коли поточний ремонт будівель і споруд плануєте проводити за рахунок поточних видатків господарським способом. Якщо монтаж дверей буде здійснювати стороння організація на підставі окремого договору, додатково треба планувати витрати на оплату цих робіт за КЕКВ 2240 «Оплата послуг (крім комунальних)»;
  • 3132 «Капітальний ремонт інших об’єктів» — коли заміну дверей проводитимете в ході капремонту будівлі/приміщення (п. 5 пп. 3.1.3.2 Інструкції № 333).

Страхування водіїв та КЕКВ

Планування видатків на страхування водіїв проводиться за КЕКВ 2240 «Оплата послуг (крім комунальних)». Це пояснюється тим, що саме за цим КЕКВ Інструкція № 333 передбачає оплату послуг з медичного страхування, страхування водіїв, а також інших видів страхування відповідно до законодавства (пп. 4 пп. 2.2.4 Інструкції № 333).

Натомість КЕКВ 2730 «Інші виплати населенню» застосовується, коли плануються видатки відповідно до законодавства на державне обов’язкове особисте страхування (пп. 21 пп. 2.5.3 Інструкції № 333).

Як працювати бюджетній установі після 28.08.2025

Вивезення відходів та КЕКВ

Інструкція № 333 дозволяє планувати видатки на вивезення відходів за такими двома КЕКВ:

  • 2240 «Оплата послуг (крім комунальних)» — для оплати послуг із вивезення відходів, їхньої утилізації та знешкодження, у т. ч. біовідходів, твердих побутових відходів (крім послуг, які відносять до комунальних послуг), відходів із вмістом дорогоцінних металів або шкідливих речовин тощо;
  • 2275 «Оплата інших енергоносіїв та інших комунальних послуг» — для оплати інших комунальних послуг, у т. ч. послуг із поводження з побутовими відходами.

Тож знову під час планування видатків слід визначити їхню економічну суть. Для цього слід звернутися терміну «побутові відходи». Так, «побутові відходи — змішані та/або роздільно зібрані відходи від домогосподарств, включаючи відходи паперу, картону, скла, пластику, деревини, текстилю, металу, упаковки, біовідходи, відходи електричного та електронного обладнання, відходи батарей та акумуляторів, небезпечні відходи у складі побутових, великогабаритні та ремонтні відходи, а також змішані та/або роздільно зібрані відходи з інших джерел, якщо ці відходи подібні за своїм складом до відходів домогосподарств» (пп. «26» ст. 1 Закону України «Про управління відходами» від 20.06.2022 № 2320).

Отже, видатки на вивезення відходів слід планувати за КЕКВ:

  • 2275 «Оплата інших енергоносіїв та інших комунальних послуг» — коли плануєте вивезення побутових відходів (п. 2.2.7.5 Інструкції № 333);
  • 2240 «Оплата послуг (крім комунальних)» — коли плануєте оплату послуг із вивезення відходів та їхньої утилізації та знешкодження, у т. ч. біовідходів, твердих побутових відходів (крім послуг, які відносяться до комунальних послуг), відходів із вмістом дорогоцінних металів або шкідливих речовин тощо (п. 2.2.4 Інструкції № 333).

Установлення систем пожежогасіння та пожежної охорони та КЕКВ

У даній ситуації також визначальну роль має економічна суть видатків. Через це обирати КЕКВ потрібно, зважаючи на те, який вид робіт проводитиме установа та у який спосіб потім відображатиме це в бухгалтерському обліку. Саме на цьому акцентує увагу Казначейство у листі від 09.04.2020 № 16-07-07/6665.

Планувати видатки на встановлення систем пожежогасіння та пожежної охорони потрібно за КЕКВ:

  • 2240 «Оплата послуг (крім комунальних)» — коли встановлення таких систем є невід’ємною частиною послуг (пп. 2.2.4 Інструкції № 333). Зокрема, коли плануєте оплатити послуги з побудови, створення і впровадження систем відеоспостереження, охоронної сигналізації та перепускних систем, систем пожежогасіння, у т. ч. оплату пасивного обладнання — монтажних шаф, монтажних коробів, кабелеводів, кабелів, з’єднувачів, розеток, кріплень, комутаційних панелей тощо;
  • 3130 «Капітальний ремонт» — коли плануєте видатки на підставі договорів та складених кошторисів на капітальний ремонт (пп. 3.1.3 Інструкції № 333).

Медичні маски для працівників та КЕКВ

Якщо установа не має медичного пункту чи кабінету, то видатки на оплату масок медичних для працівників плануйте за КЕКВ 2210 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар». Установи, які не мають медичного пункту чи кабінету, за КЕКВ 2210 планують видатки на купівлю аптечок, дорожніх аптечок, їхнього поповнення, лікарських засобів, виробів медичного призначення (див. пп. «4» пп. 2.2.1 Інструкції № 333).

За наявності медичного пункту/кабінету, такі видатки потрібно планувати за КЕКВ 2220 «Медикаменти та перев’язувальні матеріали» (пп. 2 пп. 2.2.2 Інструкції № 333).

Висновки:

При обранні КЕКВ під час планування видатків для оплати товарів, послуг або робіт слід зважати на їхню економічну сутність, вимоги нормативних документів щодо подальшого відображення таких видатків у бухгалтерському обліку, будівельні норми, стандарти і правила.



зміст

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді