Скориставшись цією нормою, замовники можуть продовжити договір закупівлі за державні кошти:
- на строк, достатній для проведення процедури закупівлі на початку наступного року;
- в обсязі, що не перевищує 20% суми, визначеної в договорі, укладеному в попередньому році;
- якщо видатки на цю мету затверджено в установленому порядку.
► Тендерна документація: хай усе буде правильно
Таким чином замовникам вдається задовольнити потребу в тих чи тих товарах чи послуг, не припиняти оперативну діяльність на початку року, забезпечити постачання таких товарів чи послуг вже з перших днів січня місяця наступного року.
Однак замовник, який продовжив договір закупівлі за державні кошти за такими умовами, може наразитися на небезпеку, якщо не дотримає усіх вимог закупівельного законодавства.
► Замовники під пильним оком, або Що таке DoZorro
Докладно про те, які вимоги закупівельного законодавства має врахувати замовник, коли продовжує договір закупівлі за державні кошти на початку наступного року на підставі частини 5 статті 36 Закону № 922, ми розповіли тут ►: Продовжили строк дії договору про закупівлю. А чи все врахували?
Наразі ж давайте спробуємо на двох прикладах розібратися в тих підводних каменях, які супроводжують практичне застосування згаданої норми. І, повірте, вони дійсно є.
Договір закупівлі за державні кошти продовжено правильно
Прикладом юридично правильного оформлення реалізації частини 5 статті 36 Закону № 922-VIII є закупівля вугілля кам'яного марки АС 6-13 (номер закупівлі — UA-2016-09-05-000153-b), яку провів квартирно-експлуатаційний відділ м. Запоріжжя.
► Оприлюднення інформації на E-DATA та DATA: від реєстрації до відповідальності
Як годиться, замовник опублікував 30 грудня 2016 року зміни до договору.
► Оприлюднення річного плану закупівель в ProZorro
Знаючи загальну суму договору на 2016 рік та усвідомлюючи факт того, що ціна договору вже не зміниться, замовник вирахував необхідну суму для закупівлі товару на січень — лютий 2017 року, яка не є вищою за 20% діючого договору.
І нарешті замовник правильно заповнив пункт стосовно строку дії договору.
Тож отримано хороший результат: договір виконано, а звіт про його виконання розміщено в електронній системі закупівель Prozorro.
Договір закупівлі за державні кошти продовжено не правильно
Наведемо інший приклад закупівлі (номер закупівлі — UA-2016-07-28-000292-b), де замовник не дотримав усіх законодавчо визначених процедур для застосування частини 5 статті 36 Закону № 922.
► Зафіксували перший мільйон закупівель у ProZorro
Замовник (Державне підприємство «Смоли») провів закупівлю натру їдкого (код ЄЗС 24311000-7 «Хімічні елементи, неорганічні кислоти та сполуки»).
► Заповнюємо форму річного плану закупівель
27 грудня замовник оприлюднив повідомлення про внесення змін до договору та Додаткову угоду. Однак в тексті додаткової угоди (див. рис.) навів лише обсяг фінансових зобов’язань та не навів кінцевий строк дії договору.
Як наслідок, на кінець вже 2017 року (тобто, через рік після проведення процедури закупівлі) звіт про виконання договору в електронній системі закупівель Prozorro не розміщений.
► Що зміниться у закупівлях електроенергії 2018 року
У цьому випадку замовник, найвірогідніше, прагнув скористатися правовою прогалиною в частині відсутності у чинному законодавстві визначення терміну «початок року». Мусимо зазначити, що з практики проведення перевірок контролюючими органами, словосполучення «початок року» умовно покриває лише перший квартал року. Тому замовникам не слід припускатися помилок не зазначаючи в додатковій угоді новий строк дії договору, або охоплювати нею час, більший ніж зазначено вище.
УВАГА!!! -40% на Експрес-курс для фахівців з публічних закупівель
Стаття підготовлена за матеріалами журналу "Головбух: Бюджет"