Інтернет-субвенція для ОМС - особливості використання

Інтернет-субвенція - напрями використання, вимоги до якості послуг, хто розпорядники та одержувачі бюджетних коштів. Про все це докладно розповів наш експерт.

Зі статті дізнаєтеся

  1. які напрями використання субвенції дозволив, а які заборонив Уряд
  2. хто розпорядники та одержувачі бюджетних коштів
  3. що врахувати під час закупівлі послуг з інтернет-підключення
  4. які вимоги до якості послуг включити до тендерної документації

У бюджеті на 2021 рік законотворці запланували близько 500 млн грн на реалізацію проєкту «Інтернет-субвенція». Цей проєкт передбачає, що понад 11 тисяч соцоб’єктів, які знаходяться в сільській місцевості, до кінця 2022 року мають отримати покриття Wi-Fi-мережею та безплатний швидкісний інтернет з використанням волоконно-оптичних технологій у межах бюджетної програми «Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію заходів, спрямованих на підвищення доступності широкосмугового доступу до Інтернету в сільській місцевості».

Водночас наприкінці квітня поточного року Уряд затвердив нормативний документ, який урегульовує питання надання Інтернет-субвенції. Ідеться про Постанову № 453, яка набрала чинності 14 травня 2021 року та встановлює не лише обов’язки розпорядників та одержувачів Інтернет-субвенції, а й затверджує порядок її надання і використання (Порядок № 453).

Закцентуємо увагу, на які напрями Уряд дозволив спрямовувати Інтернет-субвенцію, хто її розпорядники та одержувачі, що вони мають робити після розподілу бюджетних коштів, як правильно їх використовувати та які вимоги до виконавців та якості послуг з підключення врахувати.

Вимоги до виконавців та якості послуг

Уряд установив, що виконавцями послуг з підключення можуть бути тільки оператори/провайдери телекомунікацій, інформацію про яких містить реєстр операторів, провайдерів телекомунікацій НКРЗІ станом на дату оголошення закупівлі, а також:

  • які не мають невиконаних приписів НКРЗІ про усунення виявлених порушень законодавства про телекомунікації, строк виконання яких закінчився;
  • своєчасно подали обов’язкову звітність до НКРЗІ (п. 8 Порядку № 453).

Водночас Порядок № 453 містить вимоги безпосередньо й до якості послуг з підключення, а саме оператори/провайдери телекомунікацій:

  • не застосовують під час надання послуг з підключення на своїх ділянках телекомунікаційної мережі радіотехнології. Для цього вони використовують безпроводовий маршрутизатор з розрахунку не більше одного маршрутизатора на один заклад соціальної інфраструктури;
  • надають доступ до Інтернету протягом перших 30 календарних днів зі швидкістю 500 Мбіт/с із дотриманням рівнів якості телекомунікаційних послуг, а в подальшому — зі швидкістю не менше 100 Мбіт/с;
  • надають до 31 грудня 2022 року послугу широкосмугового доступу до Інтернету без утримання абонентської плати, яку включають у вартість підключення;
  • передбачають в умовах надання послуги безлімітний доступ до Інтернету, що не обмежує обсяг передавання та приймання даних;
  • забезпечують статичну/постійну IP-адресу кожному закладу соціальної інфраструктури та можливість використання доступу до Інтернету для персоналу та відвідувачів за допомогою мережі Wi-Fi у частотах 2,4 та 5 ГГц (п. 7 Порядку № 453).

Обов’язково зазначте ці вимоги до виконавців послуг з підключення та їхньої якості в тендерній документації.

Особливості закупівельної процедури та обов’язки одержувачів

Одержувачі інтернет-субвенції мають право протягом бюджетного періоду проводити видатки на закупівлю послуг із підключення одночасно з державного та місцевих бюджетів. Однак зауважте, що міжбюджетні трансферти з державного бюджету місцевим бюджетам не можуть бути джерелами співфінансування коштів місцевих бюджетів (пп. 1 п. 2 Постанови № 453).

Договір про закупівлю

Договір про закупівлю послуг з підключення укладайте за формою Типового договору. Уряд дозволив передбачати в таких договорах попередню оплату в розмірі до 30% вартості послуг строком не більш як на три місяці (пп. 2 п. 2 Постанови № 453).

Інтернет-субвенція для ОМС - особливості використанняОдержувачі субвенції протягом двох місяців з моменту надходження коштів субвенції на їхні рахунки мають оприлюднити в електронній системі закупівель оголошення про проведення конкурентних процедур закупівель/спрощеної закупівлі.

Якщо цього не зробите, то субвенцію перерозподілять іншим територіальним громадам (п. 23 Порядку № 453).

Обов’язкові дії одержувачів

Водночас Уряд передбачив для одержувачів бюджетних коштів обов’язки, які вони мають виконувати під час проведення процедури закупівлі послуг з підключення, зокрема:

  • надсилати Мінцифри проєкти тендерної документації/оголошення про проведення спрощеної закупівлі не менше ніж за сім робочих днів до дня оприлюднення в електронній системі закупівель оголошення про проведення конкурентних процедур закупівель/спрощеної закупівлі;
  • погоджувати документацію перед підписанням з виконавцем договору щодо надання послуг з підключення, закупівлю яких проводять за рахунок субвенції, з Генеральним державним замовником Національної програми інформатизації відповідно до вимог статті 48 БК, пункту 8 Порядку № 1048, пункту 13 Положення № 1352;
  • створювати локальні мережі в закладах соцінфраструктури за рахунок коштів місцевих бюджетів та інших джерел, не заборонених законодавством (пп. 3–5 п. 2 Постанови № 453).

Крім того, Уряд зобов’язав одержувачів після прийняття рішення про розподіл субвенції звітувати про її використання до Мінцифри та обласних держадміністрацій. Звітність, форму якої має розробити і затвердити Мінцифри, слід подавати через вебпортал «Дія» щомісяця до 10 числа (пп. 6 п. 2, пп. 3 п. 4 Постанови № 453).

Інтернет-субвенція для ОМС - особливості використання
АЛЛА ВОЛОВЕНКО,експерт Експертус Головбух
МІСЦЕВИЙ ФІНОРГАН МАЄ ЗНАТИ ⭐️як звітувати про стан фінансування соцвиплат після 1 березня ⭐️яку форму звіту застосувати та на які КЕКВ орієнтуватися

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді