В умовах воєнного стану чимало замовників проводять закупівлі за вимогами:
- Закону про публічні закупівлі;
- Закону про оборонні закупівлі;
- Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178;
- Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою КМУ від 11.11.2022 № 1275.
Саме ці нормативно-правові акти визначають для замовника як укласти договір про закупівлю товарів, робіт, послуг.
Вебінар для бюджетників «Як ревізори перевіряють господарські договори»
Однак, щоб отримати потрібні товари, роботи, послуги, нині мало дотримати лише порядку проведення закупівлі. Важливо вчасно зареєструвати зобов’язання за укладеними договорами в органах Казначейства.
Яких правил варто дотримати та що врахувати – проконсультуємо.
Загальні вимоги для реєстрації бюджетних зобов’язань
Замовники з числа розпорядників бюджетних коштів протягом 7 робочих днів з дати взяття бюджетного зобов’язання подають до органу Казначейства:
- Реєстр бюджетних зобов’язань розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів за формою (далі — Реєстр) на паперових (у двох примірниках) разом з електронним носієм інформації, на якому записано файл проєкту цього Реєстру;
- оригінали документів або їх копії, засвідчені в установленому порядку, що підтверджують факт узяття бюджетного зобов’язання (п. 2.2 Порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України, затвердженого наказом Мінфіну від 02.03.2012 № 309; далі — Порядок № 309).
Ці документи у зазначений строк слід подавати, якщо договір на закупівлю товарів укладено:
- без застосування процедур закупівель / спрощених закупівель / електронних каталогів;
- шляхом використання електронного каталогу.
Якщо договір на закупівлю товарів, робіт, послуг укладено за результатами процедури закупівлі/ спрощеної закупівлі, ці документи (Реєстр та підтвердні документи) замовники мають подати органу Казначейства протягом 7 робочих днів з дати оприлюднення звіту про результати проведення закупівлі з використанням електронної системи закупівель.
Якщо ж договір про закупівлю укладають на початку року, а в органі Казначейства замовник ще не зареєстрував кошторис, тоді Реєстр та підтвердні документи слід надати органу Казначейства на реєстрацію протягом 7 робочих днів з дати взяття на облік органом Казначейства кошторису.
Реєстр складайте за формою, яку визначає додаток 1 до Порядку № 309. Підтвердні документи для реєстрації бюджетних зобов’язань та проведення платежів готуйте за переліком, визначеним у додатку до Методичних рекомендацій щодо переліку підтвердних документів, які подають до органів Казначейства для реєстрації зобов’язань та проведення платежів, затверджено наказом Казначейства від 15.04.2016 № 116.
Оскільки бюджетне зобов’язання взято за результатами укладення договору про закупівлю, щоб його зареєструвати потрібно подати Реєстр та відповідний договір.
Надалі Реєстр та підтвердні документи, які подав розпорядник, органи Казначейства мають звірити (п. 2.3 Порядку № 309). Казначеї повинні упевнитися у відповідності даних, які розпорядник уключив до Реєстру.
Лиш після того, як договір про закупівлю товарів, робіт, послуг буде зареєстровано у органі Казначейства, замовник набуде право оплачувати кошти за цим договором.