Шість відповідей на запитання про ліцензії під час закупівлі пального

Автор
консультант з публічних закупівель, Київ
Коли і які ліцензії вимагати у постачальників під час закупівель пального? Чи повинні мати замовники ліцензії для зберігання пального? Дамо відповіді на ці та інші запитання.

Учасник — переможець процедури закупівлі, аби укласти договір про закупівлю, має надати замовнику дозвіл або ліцензію на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання такого дозволу або ліцензії передбачає законодавство (ч. 2 ст. 36 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII; далі — Закон № 922).

Ця законодавча норма і спричиняє чимало запитань у замовників. Чи треба вимагати ліцензію на продаж пального від учасників? Чи треба самому замовнику отримувати ліцензію на зберігання пального? Чи можна отримувати ліцензію на декілька місць зберігання пального? Відповіді на ці запитання — далі.

1. Чому для торгівлі та зберігання пального потрібні ліцензії?

Такі види господарської діяльності, як виробництво і торгівля пальним, зберігання пального, підлягають ліцензуванню. Порядок їх ліцензування наразі визначає Закон України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» від 19.12.1995 № 481/95-ВР (далі — Закон № 481).

Так, із 01.07.2019 набрали чинності зміни до Закону № 481, внесені Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» від 23.11.2018 № 2628-VIII. Саме вони запровадили ліцензування таких видів господарської діяльності, як виробництво, зберігання, оптова та роздрібна торгівля пальним.

УВАГА! НОВЕ

Нова редакція Закону про публічні закупівлі* також містить вимогу до переможця надати копію ліцензії, якщо:

  • отримувати ліцензії на провадження такого виду діяльності вимагає закон;
  • про це йшлося у тендерній документації (п. 2 ч. 2 ст. 41).

Коли ж переможець процедури закупівлі не надасть такої ліцензії — це стане підставою відхилити його тендерну пропозицію. Таку підставу для відхилення виокремлює пункт 3 частини 1 статті 31 нової редакції Закону.

*Буде введена в дію 19 квітня 2020 року відповідно до пункту 1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель» від 19.09.2019 № 114-IX.

2. Чи вимагати від учасників ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним?

3. Де перевіряти, чи чинна ліцензія, яку учасник-переможець надав під час закупівлі пального?

4. Чи потрібна ліцензія на право оптової торгівлі пальним у разі придбання пального за талонами?

5. Коли потрібна ліцензія на зберігання пального?

6. Що варто вважати пальним? Може, й не потрібно взагалі вимагати ліцензії?


Стаття підготовлена за матеріалами журналу "Головбух: Бюджет"

передплата журнал для бухгалтерів

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді