Уповноважена особа з публічних закупівель: хто не може бути
Сільський, селищний, міський голова не може суміщати своєї службової діяльності з іншою посадою, в т. ч. бути уповноваженою особою, займатися іншою оплачуваною або підприємницькою діяльністю. Він може лише займатися викладацькою, науковою і творчою діяльністю, медичною практикою, інструкторською та суддівською практикою зі спорту.
ТОП-3 способи визначення та призначення уповноваженої особи
Аналогічні обмеження сумісності діяльності з іншою роботою (діяльністю) поширюються й на осіб, які входять до складу виконавчого комітету ради і працюють у ньому на постійній основі.
Детальніше: ч. 2 ст. 50 Закону № 280
Про публічні закупівлі початківцю: як почати закуповувати в Prozorro
Не може суміщати своєї службової діяльності з іншою посадою, зокрема на громадських засадах, займатися іншою оплачуваною підприємницькою діяльністю і секретар сільської, селищної, міської ради. Законодавці дозволи для нього також лише викладацьку, наукову і творчу діяльність, медичну практику, інструкторську та суддівську практику зі спорту.
Умови оплати праці посадових осіб місцевого самоврядування орган місцевого самоврядування визначає за:
- умовами оплати праці, що встановлює Постанова № 268;
- схемами посадових окладів згідно з додатками 48–54 і 57.
Детальніше: абз. 2 п. 1 Постанови № 268
Постанова № 268 передбачає доплати посадовим особам за виконання обов’язків відсутнього працівника, однак не передбачає доплати за вакантною посадою.
За Законом про публічні закупівлі тільки уповноважена особа має проводити спрощені закупівлі. У замовника поки що немає потреби в спрощеній закупівлі. Чи потрібно її призначати зараз? ►Усі зареєстровані учасники отримають СЕРТИФІКАТ ► Кількість місць обмежена! ► Устигніть зареєструватися!
Отже, посадовим особам органу місцевого самоврядування заборонене суміщення посад на законодавчому рівні.
Детальніше: п. 2 Постанови № 704
Майже така сама ситуація на військовій службі. Особи, які проходять військову службу, вважаються військовослужбовцями. І терміни «працівник» та «військовослужбовець» — не тотожні. Грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу складається з:
- посадового окладу;
- окладу за військовим/спеціальним званням;
- щомісячних, як-от підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, винагороди, які мають постійний характер, премії, та одноразових додаткових видів грошового забезпечення.
Детальніше: п. 2 п. 1 р. ХХVI Порядку № 260
Порядок проведення спрощених закупівель - 5 запитань з практики
Виплату грошового забезпечення військовослужбовців за період тимчасового виконання обов’язків за посадою регулює розділ ХХVI Порядку № 260. У ньому знаходимо припис, що військовослужбовцям, які допущені в установленому порядку до тимчасового виконання обов’язків за вакантною посадою, грошове забезпечення виплачується з урахуванням посадового окладу, встановленого для цієї вакантної посади, строком не більше ніж шість місяців.
Ані суміщення, ані сумісництва для військовослужбовців Постанова № 704 не передбачає.
А оскільки військовослужбовці не належать до працівників у розумінні КЗпП, то загальні положення щодо суміщення професій/посад на них не поширюються. Отже, призначити військовослужбовця уповноваженою особою, коли саме на працівника покладаються її функції, неможливо.