РЕЄСТРУЙТЕСЯ на КУРС Допорогові закупівлі — 2020: порядок та інструменти
Здавалося б, усе зрозуміло: є чіткий перелік — є розуміння, як діяти. Однак питання все ж виникають, тому Вища школа Закупівельника аналізує кожну з підстав.
Приміром, відхилення за умови, що тендерна пропозиція учасника не відповідає вимогам за статтею 22, часто переплітається з іншою підставою — коли тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації, технічної специфікації та іншим вимогам до предмета закупівлі.
Так, якщо замовник вимагає в учасників надати сертифікат ISO, аби підтвердити відповідність тендерної пропозиції умовам технічної специфікації, по суті це логічна вимога, що підтверджуватиме відповідність та якість предмета закупівлі. Але якщо замовник встановлює вимогу надати сертифікат ISO з-поміж вимог до учасника, то повинен врахувати, що учасник не зобов’язаний його мати. Адже цього не передбачає законодавство.
Це підтверджує прецедент із закупівельної практики.
ТОВ не надало у складі своєї тендерної пропозиції сертифіката на продукцію лакофарбових виробів, який замовник вимагав у ТД. Колегія АМКУ визнала це порушенням вимог тендерної документації. Але суди двох інстанцій визнали таку позицію Колегії необґрунтованою та неправомірною. Мотивували вони її тим, що сертифікація лакофарбових виробів не обов’язкова.
Тому, слід прискіпливо розрізняти вимоги:
- надати документи, що підтверджують відповідність учасника;
- підтвердити відповідність тендерної пропозиції учасника умовам технічної специфікації.
Усе це стає ще цікавішим, якщо врахувати оновлену редакцію статті 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення, яка встановлює відповідальність за невідхилення тендерної пропозиції, які підлягали відхиленню, або безпідставне відхилення.
За такі правопорушення на службових, посадових, уповноважених осіб замовника можуть накласти штраф від 1,5 до 3 тис. неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 25 500 до 51 000 грн).