Компенсація за комунальні послуги ВПО: як подати заяву онлайн
Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води
Приєднуйтеся до каналу у Facebook
ПФУ нагадує, постановою КМУ «Деякі питання надання державної підтримки щодо розміщення внутрішньо переміщених осіб» від 27.05.2025 № 616 затверджений Порядок надання закладам, підприємствам, установам, організаціям незалежно від форми власності, фізичним особам-підприємцям компенсації за спожиті житлово-комунальні послуги, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива під час тимчасового розміщення внутрішньо переміщених осіб.
ПФУ реалізував новий електронний сервіс, який дозволяє суб’єктам господарювання дистанційно звернутись за призначенням такої компенсації через вебпортал ПФУ.
Щоб подати заяву онлайн необхідно дотримуватись наступного алгоритму дій
1. Уповноважений представник юридичної особи або фізична особа-підприємець (ФОП), який хоче подати онлайн-заяву на отримання компенсації за спожиті житлово-комунальні послуги (ЖКП) за розміщення внутрішньо переміщених осіб (ВПО), повинен авторизуватись у кабінеті на вебпорталі ПФУ як юридична особа (для підприємств) або як фізична особа (для ФОП) за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП) і натиснути кнопку «Увійти».
2. У лівому боковому меню «Комунікації з ПФУ» оберіть опцію «Звернення для отримання компенсації ЖКП за розміщення ВПО».
3. У вкладці, що відкриється, слід натиснути на кнопку «Подати заяву» та обрати поле «Заява на отримання компенсації ЖКП за розміщення ВПО».
4. Заповніть онлайн-форму заяви: вкажіть загальні дані про заявника, надайте відомості про житло, на ЖКП якого надається компенсація, та зазначте дані виплатних реквізитів.
Важливо: поля, позначені зірочкою «*», є обов’язковими для заповнення.
5. У полі заяви «Відомості про послуги ЖКП» потрібно внести інформацію про надавачів житлово-комунальних послуг. Для цього необхідно обрати послугу із запропонованого списку та внести дані, натиснувши на піктограму «+».
6. В обраному полі зазначається номер особового рахунка та найменування організації, що надає послуги. Редагування даних здійснюється через піктограму з олівцем «{✎}», видалення — через піктограму «сміттєвий кошик» «{🗑}».
7. Для заповнення онлайн-форми в частині «Учасники звернення» натисніть кнопку «Додати».
8. Зазначте необхідні дані про кожну з ВПО, яка проживає в наданому житлі, та натисніть «Зберегти».
9. За потреби додайте копії сканованих документів, перелік яких зазначений у випадаючому меню (копії квитанцій на оплату послуг ЖКП, акт обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства, рішення суду, відомості про розірвання шлюбу, встановлення режиму окремого проживання для подружжя, стягнення аліментів, визначення місця проживання дитини з одним із батьків тощо), надайте згоду на обробку персональних даних, та натисніть кнопку «Зберегти чернетку», якщо плануєте продовжити роботу з онлайн-формою пізніше, або «Сформувати заяву» для завершення роботи з онлайн-формою.
10. Перевірте дані сформованої заяви та надішліть до ПФУ, натиснувши кнопку «Підписати та відправити в ПФУ».