Мінфін виклав у новій редакції методичні рекомендації з перевірки порівнянності показників фінансової звітності суб’єктів державного сектору (далі — СДС) та змінив для них правила бухгалтерського обліку:
- запасів, які СДС придбають (виробляють, отримують) і утримують для подальшого розподілу, передачі, продажу;
- активів, які становлять державні матеріальні резерви та запаси.
Тепер СДС мають обліковувати ці запаси й активи на субрахунках бухобліку:
- 1814 «Державні матеріальні резерви та запаси»;
- 1815 «Активи для розподілу, передачі, продажу».
Нагадаємо, що раніше СДС обліковували їх на рахунку 26 «Запаси для розподілу, передачі, продажу».
Відповідні зміни Мінфін вніс до Методичних рекомендацій з перевірки порівнянності показників фінансової звітності суб’єктів державного сектору та Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку запасів суб’єктів державного сектору наказом від 21.12.2018 № 1074.
Джерело: Наказ Мінфіну від 21.12.2018 № 1074
Тетяна Піднебеснашеф-редактор видання «Головбух: Бюджет», член Громадської ради при Державній казначейській службі України Попереду у вас останнє випробування: закрити бюджетний рік та відзвітувати, як спрацювала установа. Звісно, треба використати АС «Є-Звітність». Казначеї зробили висновки з попередніх звітних кампаній і вдосконалили ті функції, з якими виникали проблеми. Що нового чекає на вас у системі та як скористатися новаціями?
Президент підписав Закон України «Про Державний бюджет України на 2024 рік» від 09.11.2023 № 3460-ІХ (далі – Держбюджет 2024), який є основним фінансовим планом країни. Держбюджет-2024 набере чинності з 01.01.2024 р.
Мінфін регулярно оновлює інструкцію зі застосування КЕКВ. Це зумовлює проблеми в установах, адже вони планують видатки у кошторисах за старими КЕКВ, а проводити їх потрібно вже за новими. Актуальні коди економічної класифікації видатків бюджетних установ 2023 року та їх застосування – у цьому огляді.
Бюджетний запит – це початок циклу щорічного бюджетного процесу. Як його готувати при складанні проєктів місцевих бюджетів, якими правилами та нормативними документами керуватися, про інструкцію з підготовки бюджетних запитів, типовий перелік результативних показників, типові недоліки підготовки бюджетних запитів – питання даного огляду.
Проект місцевого бюджету на 2024 рік має ґрунтуватись на розрахунках місцевих фінансових органів, бюджетних запитах головних розпорядників коштів місцевого бюджету та показниках, що стосуються місцевих бюджетів та які будуть закладені у проєкт держбюджету на 2024 рік. Їх містять особливості складання розрахунків місцевих бюджетів, які Мінфін доводить до учасників бюджетного процесу згідно зі статтею 75 БК.
Впровадження інформаційно-аналітичної системи управління плануванням та виконанням місцевих бюджетів дозволило оперативно взаємодіяти Мінфіну, ДПС, Казначейству, ОМС та учасникам бюджетного процесу на місцевому рівні. Як і будь яка інша ІАС має свої правила реєстрації, перереєстрації, взаємодії її учасників. Розглянемо що таке ІАС «LOGICA», які правила встановлені щодо реєстрації та взаємодії користувачів та які НПА при цьому потрібно враховувати, які ІАС «LOGICA» рекомендації використовувати.