Роз’яснення НАЗК щодо безоплатного отримання товарів чи послуг органами влади

Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) підготувало роз’яснення, яке допоможе розібратися з видами дозволених пільг, послуг і майна та правильно провести процедуру отримання такої допомоги.

Роз’яснення НАЗК щодо безоплатного отримання товарів чи послуг органами влади

СКАЧАТИ Інструкцію заповнення Звіту 1-послуги


Окрім того, роз’яснення допоможе керівникам державних органів та органів місцевого самоврядування зрозуміти, як дотримуватися вимог антикорупційного законодавства та мінімізувати корупційні ризики, пов’язані з прихованими формами фінансування.

Коли державний орган чи орган місцевого самоврядування може отримувати сторонню допомогу?

За загальним правилом держорган та орган місцевого самоврядування не може одержувати від фізичних чи юридичних осіб гроші або безкоштовне майно, нематеріальні активи, майнові переваги, пільги чи послуги. Ця заборона передбачена вимогою статті 54 Закону України «Про запобігання корупції».

Проте є випадки, коли отримання майна, пільг чи послуг органами влади все ж дозволені законом. Наприклад, це може бути благодійна чи міжнародна технічна допомога.

Органи влади можуть приймати благодійну допомогу лише якщо будуть наявні такі критерії:

  • орган, який хоче отримати благодійну допомогу, належить до сфери, якій дозволено отримувати таку допомогу: освіта, охорона здоров’я, соціальний захист, опіка та піклування та інші сфери визначені в Законі України «Про благодійну діяльність та благодійні організації»;
  • людина або організація, яка хоче надати допомогу, відповідає вимогам Закону «Про благодійну діяльність та благодійні організації»;
  • людина або організація, яка хоче надати благодійну допомогу, не отримуватиме від органу будь-яку послугу.

Важливо: благодійну допомогу також не можна використовувати для забезпечення діяльності органу. Наприклад, оплати праці чи послуг зокрема: транспортних, оренди приміщень, оплати судових витрат, ремонту тощо.

Окрім того, державні органи та ОМС можуть отримувати міжнародну технічну допомогу, якщо дотримані наступні умови та процедури:

  • проект (програму) міжнародної технічної допомоги зареєстровано в Секретаріаті Кабінету Міністрів України;
  • конкретний орган має бути зазначений як бенефіціар або реципієнт у реєстраційній картці проекту (програми).

За порушення статті 54 Закону України «Про запобігання корупції» юридичну відповідальність несе керівництво організації. НАЗК може внести керівнику відповідного органу припис, щоб усунути порушення, провести службове розслідування та притягнути винних осіб до відповідальності.

Докладніше про те, у яких ще випадках можливе безоплатне отримання товарів, робіт та послуг державному органу чи ОМС та особливості отримання такої допомоги можна ознайомитися в роз’ясненні: https://bit.ly/3Ab9ZJK

Джерело: НАЗК

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш Telegram або FB та читайте важливі новини від порталу "Бюджетник" першими.

передплата журнал для бухгалтерів

Статті за темою

Усі статті за темою

Податкові зобов’язання ОМС

Органи місцевого самоврядування теж є платниками податків. Які саме податки вони сплачують так як показати в обліку нарахування податкових зобов’язань з податків і зборів та їхнє погашення ОМС, якими є бухгалтерські проведення по нарахуванню та погашенню податкових зобов’язань – у даному огляді.
6200

Податки в ОМС: бухоблік та проведення

Сплата податків не минає нікого. І бюджетники не виключення. Навіть ті, які мають відношення до влади, зокрема й місцевої. Які податки і збори є витратами ОМС, як їх обліковувати, бухгалтерські проведення. Про це та інше – у консультації.
10043

Чи проводити щорічну оцінку в ОМС

Чи проводиться зараз щорічна оцінка виконання посадовців ОМС? Чи заміняє атестація щорічну оцінку? Ці та інші пов’язані питання – в консультації.
11809

Особливості складання розрахунків до проєктів місцевих бюджетів на 2025 рік

Проєкт місцевого бюджету на 2025 рік має ґрунтуватись на розрахунках місцевих фінансових органів, бюджетних запитах головних розпорядників коштів місцевого бюджету та показниках, що стосуються місцевих бюджетів та які будуть закладені у проєкт Держбюджету на 2025 рік. Їх містять особливості складання розрахунків місцевих бюджетів, які Мінфін доводить до місцевих фінансових органів згідно зі статтею 75 Бюджетного Кодексу.
1494

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді