Роз’яснення НАЗК щодо безоплатного отримання товарів чи послуг органами влади

Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) підготувало роз’яснення, яке допоможе розібратися з видами дозволених пільг, послуг і майна та правильно провести процедуру отримання такої допомоги.

Роз’яснення НАЗК щодо безоплатного отримання товарів чи послуг органами влади

СКАЧАТИ Інструкцію заповнення Звіту 1-послуги


Окрім того, роз’яснення допоможе керівникам державних органів та органів місцевого самоврядування зрозуміти, як дотримуватися вимог антикорупційного законодавства та мінімізувати корупційні ризики, пов’язані з прихованими формами фінансування.

Коли державний орган чи орган місцевого самоврядування може отримувати сторонню допомогу?

За загальним правилом держорган та орган місцевого самоврядування не може одержувати від фізичних чи юридичних осіб гроші або безкоштовне майно, нематеріальні активи, майнові переваги, пільги чи послуги. Ця заборона передбачена вимогою статті 54 Закону України «Про запобігання корупції».

Проте є випадки, коли отримання майна, пільг чи послуг органами влади все ж дозволені законом. Наприклад, це може бути благодійна чи міжнародна технічна допомога.

Органи влади можуть приймати благодійну допомогу лише якщо будуть наявні такі критерії:

  • орган, який хоче отримати благодійну допомогу, належить до сфери, якій дозволено отримувати таку допомогу: освіта, охорона здоров’я, соціальний захист, опіка та піклування та інші сфери визначені в Законі України «Про благодійну діяльність та благодійні організації»;
  • людина або організація, яка хоче надати допомогу, відповідає вимогам Закону «Про благодійну діяльність та благодійні організації»;
  • людина або організація, яка хоче надати благодійну допомогу, не отримуватиме від органу будь-яку послугу.

Важливо: благодійну допомогу також не можна використовувати для забезпечення діяльності органу. Наприклад, оплати праці чи послуг зокрема: транспортних, оренди приміщень, оплати судових витрат, ремонту тощо.

Окрім того, державні органи та ОМС можуть отримувати міжнародну технічну допомогу, якщо дотримані наступні умови та процедури:

  • проект (програму) міжнародної технічної допомоги зареєстровано в Секретаріаті Кабінету Міністрів України;
  • конкретний орган має бути зазначений як бенефіціар або реципієнт у реєстраційній картці проекту (програми).

За порушення статті 54 Закону України «Про запобігання корупції» юридичну відповідальність несе керівництво організації. НАЗК може внести керівнику відповідного органу припис, щоб усунути порушення, провести службове розслідування та притягнути винних осіб до відповідальності.

Докладніше про те, у яких ще випадках можливе безоплатне отримання товарів, робіт та послуг державному органу чи ОМС та особливості отримання такої допомоги можна ознайомитися в роз’ясненні: https://bit.ly/3Ab9ZJK

Джерело: НАЗК

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш Telegram або FB та читайте важливі новини від порталу "Бюджетник" першими.

вебінар індексація зарплати

Статті за темою

Усі статті за темою

Облік витрат за соціальними внесками в ОМС

За якими виплатами ОМС має нараховувати соціальні внески, серед яких ЄСВ і пенсійний збір? Мінімальні та максимальні розміри ЄСВ, загальні правила нарахування й бухгалтерські проведення для обліку витрат ОМС за соціальними внесками – все це у консультації.
2922

Як вести облік витрат із зарплати ОМС

Заробітна плата займає завжди суттєву частку у загальних витратах будь-якої бюджетної установи й органи місцевого самоврядування (ОМС) – не виняток. Як вести облік таких витрат, що до них належать, які правила їхнього нарахування, про виплату авансу та бухгалтерські проведення в ОМС – у даному огляді.
7213

Методика розподілу орендної плати в ОМС

Здавання майна в оренду – типова господарська операція, але у бюджетників вона має спеціальне законодавче регулювання. З’ясуємо, куди має надходити орендна плата – до самих ОМС чи до доходної частини місцевого бюджету, а також, як на практиці виглядає методика розподілу орендної плати.
4256

Облік та документальне оформлення передачі комунального майна ОМС

Комунальне майно має особливий правовий статус, знаходиться під управлінням ОМС та може передаватися рішенням місцевої ради на баланс інших комунальних закладів та комунальних підприємств. Як обліковувати таке майно, оформити документально його передачу – у цьому огляді.
24216

Облік внесків до статутного капіталу комунальних підприємств ОТГ

Облік внесків до статутного капіталу КП – що буде в обліку та фінансовій звітності, як обліковується вартість внеску на дату його здійснення та на дату балансу. Ці та інші питання – у даному огляді.
26547

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді