Роз’яснення від Держпраці щодо виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника

Виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника — це заміна працівника, відсутнього у зв’язку з хворобою, відпусткою, відрядженням та з інших причин, коли працівник поряд зі своєю основною роботою виконує обов’язки тимчасово відсутнього працівника.

Допомогатор


 держпраціЯкщо посадовою інструкцією працівника передбачено виконання обов’язків іншого працівника на час його відсутності, то такі обов’язки належать до його трудової функції і виконуються без видання окремого наказу та без доплати. Роботу тимчасово відсутнього працівника покладають на працівників, які мають відповідну професійну підготовку та певну освіту, необхідну для виконання такої роботи.

Посада, за якою відбувається виконання обов’язків, має бути передбачена штатним розписом, але зайнята тимчасово відсутнім працівником. Тобто виконання обов’язків покладається на час відсутності основного працівника, який обіймає цю посаду, тоді як суміщення встановлюється лише за вакантною посадою.

Виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника допускається тільки за згодою працівника і на підставі наказу. У ньому можна визначити перелік видів робіт, які тимчасово має виконувати працівник.

За виконання обов’язків працівнику провадиться доплата. Її розмір установлюється на умовах, передбачених колективним договором. Але слід пам’ятати про обмеження, встановлені законодавством щодо окремих категорій працівників.

Розмір доплати залежить від складності, характеру, обсягу виконуваних робіт та ступеня використання робочого часу, який визначає керівник підприємства в наказі про покладення на працівника обов’язків тимчасово відсутнього працівника. Тобто працівник отримує заробітну плату у вигляді окладу (тарифної ставки) за посадою, яку обіймає, та доплату — за наказом про виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника.

Виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника в табелі обліку використання робочого часу не відображається, оскільки здійснюється протягом робочого часу поряд із виконанням обов’язків за основною посадою. Записи про виконання таких обов’язків до трудової книжки та особової картки № П-2 також не вносяться.

Виконання обов’язків іншим працівником припиняється в день виходу на роботу працівника, обов’язки якого виконувалися. Окремий наказ про припинення виконання обов’язків не видається.

Джерело: Управління Держпраці у Кіровоградській області

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш Telegram або FB та читайте важливі новини від порталу "Бюджетник" першими.

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Наказ про надання матеріальної допомоги: як заповнити правильно

Перед тим як надати працівникові матеріальну допомогу, необхідно оформити відповідні документи, зокрема, наказ про надання матеріальної допомоги. Дізнайтеся, як правильно заповнити наказ про надання матеріальної допомоги: на оздоровлення, у зв’язку з сімейними обставинами, на лікування, на оздоровлення дітей, на поховання
149144

Оплата надурочних при остаточному розрахунку

Оплата надурочних при звільнені потребує розрахування середньомісячних годин та годинної ставки. Експерт підкаже як розрахувати середньомісячну кількість годин за обліковий період та годинну ставку для оплати надурочних
14312

Табель обліку робочого часу 2025 — бланк | зразок заповнення

Табель обліку робочого часу — це первинний документ, який містить перелік усіх працівників установи з відмітками про те, як вони відпрацювали робочий час протягом облікового періоду. Без цієї інформації заробітну плату працівникові не нарахуєш. То хто, коли і як складає табель?
176801

Військовий облік жінок за новими правилами

Експерт підкаже, як вести військовий облік жінок на підприємстві або в установі. Поговоримо про законодавчі норми та роз'яснимо, як впоратися з новими обсягами роботи і не порушити закон.
26839

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді