КЕКВ 2200 і КЕКВ 3100: Казначейство роз’яснило відмінності

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Автор
головний редактор порталу «Бухгалтерія для бюджету та ОМС»
Чим різняться КЕКВ 2200 і КЕКВ 3100 та чому розпорядчий документ про облікову політику установи не є нормативно-правовим актом — відповіді від ДКСУ

КЕКВ 2200 і КЕКВ 3100: Казначейство роз’яснило відмінності

Мінзарплата, податкові ліміти та бюджетні обмеження в Держбюджеті 2026

Держказначейство у листі від 03.09.2025 № 15-12-12/19271 наголосило, що бюджетні установи ведуть бухоблік відповідно до НП(С)БО в державному секторі та інших нормативно-правових актів щодо ведення бухгалтерського обліку в порядку, встановленому Мінфіном (ч. 2 ст. 56 БКУ).

Увага: розпорядчий документ про облікову політику установи, організації не є нормативно-правовим актом, оскільки його дія поширюється виключно на орган, який його видав.

Інструкція щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, затвердженої наказом Мінфіну від 12.03.2012 № 333 (далі — Інструкція № 333) встановлює виключно економічну характеристику операцій та не визначає організацію бухгалтерського обліку суб'єктів державного сектору та вартісні ознаки предметів.

Коли використовувати КЕКВ

2200 «Використання товарів і послуг»

3100 «Придбання основного капіталу»

За категорією 2200 «Використання товарів і послуг» здійснюється оплата поточних видатків, оплата послуг, придбання матеріалів і предметів, які не беруться на облік як основні засоби (пункт 2.2 Інструкції № 333).

Видатки на придбання або створення основних засобів, окремих інших необоротних матеріальних активів передбачаються за категорією 3100 «Придбання основного капіталу» (п. 3.1 Інструкції № 333).

Придбання оргтехніки, комп'ютерної техніки (у тому числі придбання програмного забезпечення, яке передбачене разом з придбанням комп'ютерної техніки) здійснюється за кодом економічної класифікації видатків 3110 «Придбання обладнання і предметів довгострокового користування» (пп. 3.1.1 п. 3.1 Інструкції № 333).

Висновок:

Коли визначаєте КЕКВ при придбанні принтерів, враховуйте економічну сутність платежу та класифікації основних засобів.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Наказ про проведення інвентаризації: зразок від експерта

Наказ про проведення інвентаризації — документ, що встановлює порядок проведення установою щорічної інвентаризації напередодні складання нею річної звітності. Скачайте актуальний зразок наказу про проведення інвентаризації у 2025 році
184020

Первинні документи: як скласти без помилок

Первинні документи — це підстава відображати господарські операції в обліку. Які ж вимоги до складання первинних документів та їх взаємозв’язок з фінансовою звітністю — розповідаємо в консультації
73246

Інвентарна картка обліку об’єкта основних засобів: заповнення без помилок

На підставі акта введення в експлуатацію основних засобів, акта приймання-передачі основних засобів, технічної та іншої супровідної документації бухгалтер формує регістри аналітичного обліку. Серед них – інвентарна картка обліку об’єкта основних засобів бюджетних установ. Розглянемо детально, як її заповнити
104624

Нестача при інвентаризації: як діяти

Інвентаризаційна комісія не виявила активи, які бухгалтерська служба установи обліковує. Якими документами оформити нестачу при інвентаризації, як оцінити, облікувати та відшкодувати збитки?
36092

Інвентаризація розрахунків в бюджетних установах

Інвентаризація розрахунків в бюджетних установах забезпечується посадовою особою, яка здійснює керівництво установою та створює необхідні умови для її проведення. За несвоєчасне або неякісне проведення інвентаризації грошових коштів і матеріальних цінностей, документальне оформлення її результатів аудитори мають право накласти штраф
13147

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді