Оскарження рішень про повернення страхових коштів: новий порядок від ПФУ
Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води
Призначення та виплата лікарняних↪️
Порядок визначає процедуру та алгоритм дій ПФУ під час розгляду скарг страхувальників на рішення про повернення страхових коштів та застосування фінансових санкцій за порушення порядку використання коштів загальнообов’язкового державного соціального страхування, про застосування фінансових санкцій за несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі страхових коштів, передбачених частиною шостою статті 8 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 23.09.1999 № 1105-XIV.
Коли подавати скаргу і як її оформити
Страхувальники подають скаргу упродовж 30 к. дн. із дня доведення рішення, що оскаржується, до відома страхувальника.
Скаргу оформлюють у письмовій формі та подають в один із способів:
- особистим зверненням;
- поштовим відправленням;
- в електронній формі, зокрема з використанням вебпорталу електронних послуг ПФУ.
Що зазначити у скарзі на рішення ПФУ | |
1. | найменування, адресу місцезнаходження юрособи або ПІБ (за наявності), адресу задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) ФОП, особи, яка провадить незалежну профдіяльність, номер засобу зв’язку та адресу електронної пошти (за наявності) |
2. | код за ЄДРПОУ юрособи або для ФОП, осіб, які провадять незалежну профдіяльність, — РНОКПП чи серію (за наявності) та номер паспорта / унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (за наявності) (для фізосіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника та повідомили про це відповідний орган ДПС і мають відмітку у паспорті) |
3. | найменування органу ПФУ, який прийняв рішення, яке оскаржують, дату його прийняття і реєстраційний номер |
4. | вимоги та їх обґрунтування |
5. | дату складення скарги |
Коли можуть відмовити у прийнятті скарги
Відмовляти у розгляді скарги можуть лише у випадках зазначених у п. 3 Розділу 5 Порядку | |
1. | повторну скаргу подали до того ж органу ПФУ або її подав той самий скаржник із того ж питання, за умови, що попередню скаргу вирішили по суті, крім випадку зміни істотних для вирішення справи обставин (умов) |
2 | скаргу, в якій порушили питання, яке станом на день подання скарги розглядає суд або щодо якого ухвалили судове рішення про відмову в задоволенні вимог скаржника, крім випадків зміни істотних для вирішення справи обставин (умов); |
3. | скаргу подали з порушенням строку подання без поважних причин, установлених для її подання |
Скільки розглядають скаргу
Скаргу розглядають за Законом України «Про адміністративну процедуру» від 17.02.2022 № 2073-IX. Однак ПФУ може продовжити термін її розгляду не більш як на 15 к. дн. При цьому ПФУ має надати страхувальнику обґрунтування продовження такого терміну.
Порядок, затверджений постановою ПФУ від 15.08.2025 № 27-1 не набрав чинності.