Чи можна не виплачувати премій через відсутність коштів
Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води
❤️🔥Премії бюджетникам: 8 готових рішень
Чи може установа відмовити працівникові в премії через нестачу коштів? Судова практика доводить: якщо положення склали неправильно — ні. Розберімося, коли премія стає обов’язковою навіть за відсутності фінансування.
Умови, порядок та розміри преміювання керівник затверджує в положенні про преміювання, яке погоджує з профспілковим комітетом. Отже, щоб нарахувати й виплатити премію, установа має самостійно розробити положення про преміювання. У положенні чітко опишіть усі ситуації, які можуть виникати під час нарахування премій.
Пам’ятайте: установа виплачує премії в межах фонду оплати праці, затвердженого кошторисом. Залежність права працівників на премії від фінансових можливостей установи закріпіть у положенні про преміювання. Якщо цього не зробити, підстав для того, щоб не виплачувати або зменшити розмір премій, немає.
Підтвердження — пункт 8 постанови Пленуму ВСУ «Про практику застосування судами законодавства про оплату праці» від 24.12.1999 № 13. У ньому зазначено:
«При вирішенні спорів про виплату премій необхідно виходити з нормативно-правових актів, які визначають умови та розмір цих виплат. Відмовити у виплаті премії через мотив відсутності коштів можна в тому разі, коли вони обумовлені в зазначених актах наявністю певних коштів чи фінансування».
Отже, щоб не виплачувати премій, коли установа не має коштів, передбачте цю норму в положенні про преміювання.
Ще більше порад як нарахувати премії шукайте в електронному журналі «Головбух Бюджет». Долучайтесь до спільноти однодумців у наших соцмережах, щоб завжди бути в курсі змін.
До зустрічі!