Уряд унормував діяльність нотаріату в умовах воєнного стану

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Кабінет Міністрів схвалив постанову «Деякі питання нотаріату в умовах воєнного стану».

 Уряд унормував діяльність нотаріату в умовах воєнного стану


Документ передбачає, що вчинення виконавчих написів за кредитними договорами, які не є нотаріально посвідченими, забороняється, а нотаріальні дії вчиняються з урахуванням таких особливостей:

  • нотаріальні дії за зверненням громадянина Російської Федерації, юридичної особи, створеної та зареєстрованої відповідно до законодавства Російської Федерації, або юридичної особи, створеної та зареєстрованої відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку у статутному капіталі 10 і більше відсотків, якої є громадянин Російської Федерації або юридична особа, створена та зареєстрована відповідно до законодавства Російської Федерації, не вчиняються, а раніше розпочаті зупиняються, до прийняття та набрання чинності Законом України щодо врегулювання відносин за участі осіб, пов’язаних з державою-агресором;
  • засвідчення справжності підпису на заяві про надання дозволу на виїзд дитини за кордон строком до трьох місяців здійснюється без використання спеціальних бланків нотаріальних документів, на звичайному папері;
  • при появі загрози неправомірного вилучення чи втрати спеціальних бланків нотаріальних документів, які не були витрачені, або печатки нотаріуса такі бланки, печатки підлягають невідкладному знищенню, про яке нотаріусом складається акт, електронна копія якого з накладеним кваліфікованим електронним підписом нотаріуса надсилається ДП «НАІС» або його філії (стосовно бланків) або тероргану МЮ (стосовно печатки) протягом 5 робочих днів після складення акта;
  • дозволяється передавання спеціальних бланків нотаріальних документів між нотаріусами, у тому числі поза межами нотаріального округу, із складенням акта приймання-передачі у двох примірниках, електронна копія якого з накладеними кваліфікованими електронними підписами нотаріусів надсилається ДП «НАІС» або його філії протягом 5 робочих днів після складення акта;
  • визначений законодавством строк для внесення нотаріусом відомостей до реєстрів Міністерства юстиції України продовжується на підтверджений ДП «НАІС» час їх неналежного функціонування.

Звертаємо увагу, що державні та приватні нотаріуси України в умовах воєнного стану продовжують працювати та вчиняти невідкладні нотаріальні дії (посвідчувати довіреності, заповіти, засвідчувати справжність підпису на заяві про надання дозволу на виїзд дитини за кордон, заводити спадкові справи), крім міст/районів, де такої можливості немає у зв'язку з веденням активних бойових дій.

ДП «НАІС» відновило роботу Спадкового реєстру, Єдиного реєстру довіреностей та Єдиного реєстру спеціальних бланків нотаріальних документів у більшості регіонів, окрім Донецької (за винятком Краматорська), Луганської, Харківської, Сумської, Чернігівської, Запорізької, Херсонської та Миколаївської областей.

Однак, для недопущення будь-яких несанкціонованих дій з інформацією реєстрів зі сторони ворога, робота інших реєстрів Міністерства юстиції України на даний момент зупинена.

Джерело: Єдиний веб-портал органів виконавчої влади України

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш Telegram або FB та читайте важливі новини від порталу "Бюджетник" першими.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Положення про оплату праці в бюджетних установах

Для встановлення єдиних правил і уникнення порушень з оплати праці працівникам, в установі потрібно затвердити локальний нормативний документ, тобто — положення про оплату праці.
20554

Зразок наказу про преміювання працівників

Наказ про преміювання — підстава нарахувати заохочення від установи у вигляді премії. Зразок наказу про преміювання працівника у статті для вас від експерта.
315170

Технікоекономічне обґрунтування необхідності списання майна: зразок заповнення

Щоб зняти майно з балансу, треба скласти техніко-економічне обґрунтування. У статті розглянемо на прикладі, як скласти технікоекономічне обґрунтування необхідності списання державного майна.
72

ПДВ для бюджетних установ

Бюджетні установи теж можуть бути платниками ПДВ. Поговоримо про зміни щодо ПДВ, ставки ПДВ 2025, податкову накладну та податкову декларацію з ПДВ 2025, необ’єктні та звільнені від ПДВ операції бюджетників та особливості обліку ПДВ у бюджетників — в огляді
12803

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді