Чи можна списати кредиторську заборгованість з непідконтрольних територій

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Кредиторську заборгованість, строк позовної давності якої минув, установи мають списувати щокварталу за розділом IV «Бухгалтерський облік зобов’язань» Порядку бухгалтерського обліку окремих активів та зобов’язань бюджетних установ, затвердженого наказом Мініфіну від 02.04.2014 № 372 (далі — Порядок № 372).

Головні розпорядники коштів, центральні органи виконавчої влади списують цю заборгованість на підставі розпорядчого документа керівника установи (п. 4.3 розд. IV Порядку № 372).

Аби визначити заборгованість, керівник установи призначає комісію, яка проводить інвентаризацію розрахунків за 7 розділу III «Порядок інвентаризації активів та зобов’язань» Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань, затвердженого наказом Мінфіну від 02.09.2014 № 879 (далі — Положення № 879).

Установи або їх структурні підрозділи (відокремлене майно), які перебувають на тимчасово окупованій території та/або на території проведення антитерористичної операції, зобов’язані:

  • провести інвентаризацію станом на 1 число місяця, що настає за місяцем, у якому зникли перешкоди доступу до активів, первинних документів і регістрів бухгалтерського обліку;
  • відобразити результати інвентаризації в бухгалтерському обліку відповідного звітного періоду (п. 8 розд. I Положення № 879).

Тож установи, які перебувають на тимчасово окупованій території та/або на території проведення антитерористичної операції, матимуть змогу списати кредиторську заборгованість тільки у разі внесення змін у законодавчі та нормативно-правові акти.

Джерело: лист Казначейства від 29.12.2018 № 16-08-06/22111

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Власні надходження бюджетних установ

Бюджетні установи фінансуються із загального фонду державного чи місцевого бюджету. Однак окрім загального фонду є ще й спеціальний. Надходження до спеціального фонду, як правило, виникають у результаті діяльності установи і мають спеціальне призначення. Це власні надходження бюджетних установ. Розглянемо, що це за надходження.
75343

Облік запасів: субрахунки, документація, проведення

Вести облік запасів у бюджетному підприємстві простіше, коли маєш підказки від експертів. Розгляньмо, які є групи обліку запасів, які використовувати субрахунки та КЕКВ, як документально оформити облік запасів. А на прикладах покажемо, як відобразити в обліку запаси
171302

Витрати майбутніх періодів: як облікувати

У огляді про те, що таке витрати майбутніх періодів та все про їхній бухгалтерський облік, зокрема облік передплати за оренду, періодичні видання, ліцензію за використання програмного забезпечення
44892

Примітки до фінансової звітності — Форма № 5-дс: заповнюємо з експертом

Примітки до річної фінансової звітності — завершальний звіт. Для бюджетних установ — це форма 5-дс, яку наприкінці 2025 року вирішили оновити. У консультації підготували для вас актуальний бланк форми 5-дс та повну інструкцію зі складання приміток до річної фінансової звітності бюджетної установи. Підкажемо, де можуть ховатися помилки під час заповнення приміток до фінансової звітності.
83519

Технікоекономічне обґрунтування необхідності списання майна: зразок заповнення

Щоб зняти майно з балансу, треба скласти техніко-економічне обґрунтування. У статті розглянемо на прикладі, як скласти технікоекономічне обґрунтування необхідності списання державного майна.
252

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді