Чи можна списати кредиторську заборгованість з непідконтрольних територій

Кредиторську заборгованість, строк позовної давності якої минув, установи мають списувати щокварталу за розділом IV «Бухгалтерський облік зобов’язань» Порядку бухгалтерського обліку окремих активів та зобов’язань бюджетних установ, затвердженого наказом Мініфіну від 02.04.2014 № 372 (далі — Порядок № 372).

Головні розпорядники коштів, центральні органи виконавчої влади списують цю заборгованість на підставі розпорядчого документа керівника установи (п. 4.3 розд. IV Порядку № 372).

Аби визначити заборгованість, керівник установи призначає комісію, яка проводить інвентаризацію розрахунків за 7 розділу III «Порядок інвентаризації активів та зобов’язань» Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань, затвердженого наказом Мінфіну від 02.09.2014 № 879 (далі — Положення № 879).

Установи або їх структурні підрозділи (відокремлене майно), які перебувають на тимчасово окупованій території та/або на території проведення антитерористичної операції, зобов’язані:

  • провести інвентаризацію станом на 1 число місяця, що настає за місяцем, у якому зникли перешкоди доступу до активів, первинних документів і регістрів бухгалтерського обліку;
  • відобразити результати інвентаризації в бухгалтерському обліку відповідного звітного періоду (п. 8 розд. I Положення № 879).

Тож установи, які перебувають на тимчасово окупованій території та/або на території проведення антитерористичної операції, матимуть змогу списати кредиторську заборгованість тільки у разі внесення змін у законодавчі та нормативно-правові акти.

Джерело: лист Казначейства від 29.12.2018 № 16-08-06/22111

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Спецодяг: облік та оподаткування

Забезпечити працівників спецодягом – це обов’язок, який покладається на роботодавця. Належним чином відобразити його надходження, використання та списання у бухгалтерському обліку – це обов’язок, який покладається на бухгалтера. Тема сьогоднішньої консультації – облік спецодягу у бюджетних установах.
25577

Облік продуктів харчування в бюджетних установах

Бухгалтер бюджетної установи має налагодити облік продуктів харчування. Допоможемо оприбуткувати, визнати та оцінити продукти харчування, розподілити транспортно-заготівельні витрати та обрати метод оцінки вибуття. А також розповімо, як відшкодувати нестачі й втрати за їх наявності.
51767

Акт приймання-передачі – бланк | зразок

Акт приймання-передачі основних засобів, майна, робіт, послуг має не одну форму. Коли та яку застосовувати 2025 року, а також їх бланки та зразки – у статті
364314

Первинні документи: як скласти без помилок

Як відомо, первинні документи є підставою для відображення господарських операцій в обліку. Про зміни до вимог складання первинних документів та їх взаємозв’язок з фінансовою звітністю – в консультації
60585

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді