Чи можна списати кредиторську заборгованість з непідконтрольних територій

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Кредиторську заборгованість, строк позовної давності якої минув, установи мають списувати щокварталу за розділом IV «Бухгалтерський облік зобов’язань» Порядку бухгалтерського обліку окремих активів та зобов’язань бюджетних установ, затвердженого наказом Мініфіну від 02.04.2014 № 372 (далі — Порядок № 372).

Головні розпорядники коштів, центральні органи виконавчої влади списують цю заборгованість на підставі розпорядчого документа керівника установи (п. 4.3 розд. IV Порядку № 372).

Аби визначити заборгованість, керівник установи призначає комісію, яка проводить інвентаризацію розрахунків за 7 розділу III «Порядок інвентаризації активів та зобов’язань» Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань, затвердженого наказом Мінфіну від 02.09.2014 № 879 (далі — Положення № 879).

Установи або їх структурні підрозділи (відокремлене майно), які перебувають на тимчасово окупованій території та/або на території проведення антитерористичної операції, зобов’язані:

  • провести інвентаризацію станом на 1 число місяця, що настає за місяцем, у якому зникли перешкоди доступу до активів, первинних документів і регістрів бухгалтерського обліку;
  • відобразити результати інвентаризації в бухгалтерському обліку відповідного звітного періоду (п. 8 розд. I Положення № 879).

Тож установи, які перебувають на тимчасово окупованій території та/або на території проведення антитерористичної операції, матимуть змогу списати кредиторську заборгованість тільки у разі внесення змін у законодавчі та нормативно-правові акти.

Джерело: лист Казначейства від 29.12.2018 № 16-08-06/22111

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Наказ про проведення інвентаризації: зразок від експерта

Наказ про проведення інвентаризації — документ, що встановлює порядок проведення установою щорічної інвентаризації напередодні складання нею річної звітності. Скачайте актуальний зразок наказу про проведення інвентаризації у 2025 році
183726

Первинні документи: як скласти без помилок

Первинні документи — це підстава відображати господарські операції в обліку. Які ж вимоги до складання первинних документів та їх взаємозв’язок з фінансовою звітністю — розповідаємо в консультації
73138

Інвентарна картка обліку об’єкта основних засобів: заповнення без помилок

На підставі акта введення в експлуатацію основних засобів, акта приймання-передачі основних засобів, технічної та іншої супровідної документації бухгалтер формує регістри аналітичного обліку. Серед них – інвентарна картка обліку об’єкта основних засобів бюджетних установ. Розглянемо детально, як її заповнити
104507

Нестача при інвентаризації: як діяти

Інвентаризаційна комісія не виявила активи, які бухгалтерська служба установи обліковує. Якими документами оформити нестачу при інвентаризації, як оцінити, облікувати та відшкодувати збитки?
36037

Інвентаризація розрахунків в бюджетних установах

Інвентаризація розрахунків в бюджетних установах забезпечується посадовою особою, яка здійснює керівництво установою та створює необхідні умови для її проведення. За несвоєчасне або неякісне проведення інвентаризації грошових коштів і матеріальних цінностей, документальне оформлення її результатів аудитори мають право накласти штраф
13132

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді