Як діяти фізичній особі, що втратила реєстраційний номер облікової картки платника податків

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Як діяти фізичній особі, що втратила реєстраційний номер облікової картки платника податків

Який алгоритм дій фізичної особи — громадянина України, який втратив чи зіпсував реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОКПП), у т. ч. якщо паспорт громадянина України також втрачено?

Якщо фізична особа втратила або зіпсувала РНОКПП, а також втратила паспорт громадянина України, їй необхідно:

1. отримати в територіальному органі Державної міграційної служби України в установленому порядку новий паспорт громадянина України замість втраченого або викраденого;

2. подати заяву про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб — платників податків за формою № 5ДР (далі — Заява за ф. № 5ДР) (додаток 12 до Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб — платників податків, затвердженого наказом Мінфіну від 29.09.2017 № 822) до:

– податкового органу за місцем реєстрації фізичної особи;

– будь-якого податкового органу, якщо фізична особа тимчасово перебуває за межами населеного пункту проживання.

Щоб заповнити Заяву за ф. № 5ДР, використовуйте дані паспорта й інших документів, які підтверджують зміни таких даних.

Якщо в паспорті відсутня інформація про реєстрацію місця проживання/перебування особи або така інформація внесена до безконтактного електронного носія, необхідно пред’явити документ (довідку) про реєстрацію місця проживання/перебування.

Термін внесення змін до облікових даних платника податків і виготовлення РНОКПП:

– до 3 робочих днів — у разі звернення до податкового органу за місцем проживання;

– до 5 робочих днів — у разі звернення до будь-якого податкового органу.

Щоб отримати картку платника податків, яка засвідчує присвоєння РНОКПП, необхідно пред’явити податковому органу, до якого подавали Заяву за ф. № 5ДР, паспорт із відміткою про місце реєстрації та за необхідності документ (довідку) про реєстрацію місця проживання/перебування.

За матеріалами ЗІР, категорія 116.09 

Любі читачі, команда Експертус Головбух продовжує працювати і надавати вам професійну підтримку.

Нагадуємо, що зараз усі матеріали сайту доступні вам без обмежень. У разі, якщо вам потрібна консультація експерта чи детальніша інформаційна підтримка, ви можете передплатити наші електронні журнали
«Головбух: БЮДЖЕТ» та «Головбух: ПРАЦЯ та ЗАРПЛАТА».

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Розрахунок декретних 2025 на прикладах

Як розрахувати декретні та виплатити в 2025 році? У консультації — алгоритм нарахування декретних, приклади розрахунків, зразки документів та готові бухгалтерські проведення
276687

7 компетенцій бухгалтера, які допоможуть знайти більш оплачувану роботу в 2025 році

Чи зможе ви назвати основні компетенції бухгалтера, які допоможуть вам створити позитивне враження про себе? Вибудовуйте і підтримуйте свою репутацію, імідж, опановуйте професійну майстерність. Те, що називаєте майбутнім, будуєте вже зараз. Тож ідіть сміливо своїм шляхом і досягайте успіху!
9174

Добові на відрядження 2026: розміри, документи, приклади

У 2026 році відрядженим працівникам компенсують витрати та добові — як в Україні, так і за кордоном. Скільки і коли виплачують, які документи потрібні, що має враховувати бухгалтер бюджетної установи — читайте у роз’ясненні експерта
224545

Казначейське обслуговування місцевих бюджетів 2026: зміни та правила

Розберемо правила, терміни та покрокову процедуру казначейського обслуговування місцевого бюджету в 2026 році. Дізнайтеся, що має зробити бюджетна установа, щоб забезпечити своєчасне фінансування та уникнути помилок
23029

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді