Як підписати податкову звітність, якщо директор або головбух тимчасово відсутні

Як підписати податкову звітність, якщо директор або головбух тимчасово відсутні

Електронний документообіг між платником податків та органом контролю здійснюється без укладення договору. Це питання регламентують:

Порядок обміну електронними документами між платником податків та органом контролю затверджує центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику (абз. 10 п. 42.6 ПК).

Платник/автор створює електронні документи в строки та в порядку, що визначає законодавство для відповідних документів в електронному та паперовому вигляді. В електронних документах платник зазначає всі обов’язкові реквізити та використовує кваліфікований електронний підпис (КЕП) чи печатку. При цьому керується Порядком обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженим наказом Мінфіну від 06.06.2017 № 557 (далі — Порядок № 557) (п. 2 розд. ІІ Порядку № 557).

Створення електронного документа завершується накладанням на нього КЕП підписувача/підписувачів та печатки (за наявності).

Платник/автор має право отримати кваліфіковану електронну довірчу послугу в будь-якого кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.

Достатнім підтвердженням справжності документа податкової звітності є наявність оригіналу підпису уповноваженої особи на документі в паперовій формі або наявність накладеного на електронний документ КЕП чи печатки платника податку (абз. 2 пп. 48.5.1 ПК).

надати право підпису електронних документів іншим особам, яким делегували право підпису, платник/автор повідомляє про цих осіб орган контролю, на обліку в якому перебуває. Для цього необхідно направити повідомлення про надання інформації щодо КЕП (далі — Повідомлення) в електронному вигляді за формою додатка 2 до Порядку № 557 (п. 3 розд. ІІІ Порядку № 557).

До Повідомлення вносять інформацію про підписувача/підписувачів, якому/яким надали право підпису електронних документів. На сформоване Повідомлення накладають:

  • спочатку КЕП усіх осіб, що включили до Повідомлення, у порядку черговості їх внесення до Повідомлення;
  • потім — КЕП керівника;
  • насамкінець — печатку (за наявності) (п. 4 розд. ІІІ Порядку № 557).

Першу квитанцію, яку формують за результатами зазначеної в пункті 7 розділу II Порядку № 557 автоматизованої перевірки Повідомлення, надсилають платнику/автору протягом двох годин з часу, коли його отримав орган контролю. В іншому разі — протягом перших двох годин наступного операційного дня.

Другу квитанцію формують автоматично. Вона підтверджує, що орган контролю прийняв чи не прийняв Повідомлення.

Отже, в разі тимчасової відсутності:

  • головного бухгалтера — на податкову звітність, що сформували в електронному вигляді, накладають КЕП керівника/директора та печатку (за наявності);
  • директора/керівника — КЕП посадових осіб, яким делегували право підпису, шляхом направлення Повідомлення, яке прийняв орган контролю, у такому порядку:

1) головного бухгалтера;

2) особи, яку зазначили в Повідомленні з типом підпису «Директор»;

3) печатка (за наявності).

Джерело: ЗІР, категорія 129.02

Любі читачі, команда Експертус Головбух продовжує працювати
і надавати вам професійну підтримку.

У разі, якщо ви передплатник
наших друкованних видань - усі електронні матеріали зараз доступні без обмежень.

У разі, якщо якщо ви читач порталу
та
вам потрібна консультація експертачи детальніша інформаційна підтримка,
ви можете передплатити
наші електронні продукти
«Головбух: БЮДЖЕТ» та «Головбух: ПРАЦЯ та ЗАРПЛАТА» зі знижкою 50%.

передплата журнал для бухгалтерів

Статті за темою

Усі статті за темою

Розрахунок коригування до податкової накладної: зразок і порядок складання

Розрахунок коригування дає змогу внести зміни до вже зареєстрованої податкової накладної. У консультації знайдете бланк розрахунку коригування 2024 та приклади його заповнення.
121292

Декретні в Податковому розрахунку – ЗРАЗКИ

Як відобразити декретні виплати у Податковому розрахунку сум доходу, ЄСВ, ПДФО та ВЗ, приклад розрахунку декретних та зразки заповнення Додатків Д1, Д5 і 4ДФ для декретних – у даній консультації
117790

Податкові зобов’язання ОМС

Органи місцевого самоврядування теж є платниками податків. Які саме податки вони сплачують так як показати в обліку нарахування податкових зобов’язань з податків і зборів та їхнє погашення ОМС, якими є бухгалтерські проведення по нарахуванню та погашенню податкових зобов’язань – у даному огляді.
6198

Ознаки доходу для заповнення форми 4ДФ 2024 року

Під час заповнення додатку 4ДФ до Податкового розрахунку з ПДФО та ЄСВ (далі – додаток 4ДФ) використовуємо ознаки доходу. Актуальний довідник ознак доходів та коментар про зміни – у статті.
34006

Приклад відпустки за власний рахунок у Додатку Д1 Податкового розрахунку

У роботодавців може виникати чимало нетипових робочих ситуацій: неявка працівників на роботу, мобілізація, простій, відпустка «за свій рахунок» та призупинення дії трудових договорів. Як у таких випадках правильно заповнити зарплатну звітність.
111087

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді