Як підписати податкову звітність, якщо директор або головбух тимчасово відсутні

Як підписати податкову звітність, якщо директор або головбух тимчасово відсутні

Електронний документообіг між платником податків та органом контролю здійснюється без укладення договору. Це питання регламентують:

Порядок обміну електронними документами між платником податків та органом контролю затверджує центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику (абз. 10 п. 42.6 ПК).

Платник/автор створює електронні документи в строки та в порядку, що визначає законодавство для відповідних документів в електронному та паперовому вигляді. В електронних документах платник зазначає всі обов’язкові реквізити та використовує кваліфікований електронний підпис (КЕП) чи печатку. При цьому керується Порядком обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженим наказом Мінфіну від 06.06.2017 № 557 (далі — Порядок № 557) (п. 2 розд. ІІ Порядку № 557).

Створення електронного документа завершується накладанням на нього КЕП підписувача/підписувачів та печатки (за наявності).

Платник/автор має право отримати кваліфіковану електронну довірчу послугу в будь-якого кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.

Достатнім підтвердженням справжності документа податкової звітності є наявність оригіналу підпису уповноваженої особи на документі в паперовій формі або наявність накладеного на електронний документ КЕП чи печатки платника податку (абз. 2 пп. 48.5.1 ПК).

надати право підпису електронних документів іншим особам, яким делегували право підпису, платник/автор повідомляє про цих осіб орган контролю, на обліку в якому перебуває. Для цього необхідно направити повідомлення про надання інформації щодо КЕП (далі — Повідомлення) в електронному вигляді за формою додатка 2 до Порядку № 557 (п. 3 розд. ІІІ Порядку № 557).

До Повідомлення вносять інформацію про підписувача/підписувачів, якому/яким надали право підпису електронних документів. На сформоване Повідомлення накладають:

  • спочатку КЕП усіх осіб, що включили до Повідомлення, у порядку черговості їх внесення до Повідомлення;
  • потім — КЕП керівника;
  • насамкінець — печатку (за наявності) (п. 4 розд. ІІІ Порядку № 557).

Першу квитанцію, яку формують за результатами зазначеної в пункті 7 розділу II Порядку № 557 автоматизованої перевірки Повідомлення, надсилають платнику/автору протягом двох годин з часу, коли його отримав орган контролю. В іншому разі — протягом перших двох годин наступного операційного дня.

Другу квитанцію формують автоматично. Вона підтверджує, що орган контролю прийняв чи не прийняв Повідомлення.

Отже, в разі тимчасової відсутності:

  • головного бухгалтера — на податкову звітність, що сформували в електронному вигляді, накладають КЕП керівника/директора та печатку (за наявності);
  • директора/керівника — КЕП посадових осіб, яким делегували право підпису, шляхом направлення Повідомлення, яке прийняв орган контролю, у такому порядку:

1) головного бухгалтера;

2) особи, яку зазначили в Повідомленні з типом підпису «Директор»;

3) печатка (за наявності).

Джерело: ЗІР, категорія 129.02

Любі читачі, команда Експертус Головбух продовжує працювати
і надавати вам професійну підтримку.

У разі, якщо ви передплатник
наших друкованних видань - усі електронні матеріали зараз доступні без обмежень.

У разі, якщо якщо ви читач порталу
та
вам потрібна консультація експертачи детальніша інформаційна підтримка,
ви можете передплатити
наші електронні продукти
«Головбух: БЮДЖЕТ» та «Головбух: ПРАЦЯ та ЗАРПЛАТА» зі знижкою 50%.

вебінар про перевірки ревізорів

Статті за темою

Усі статті за темою

Плата за землю: приклад заповнення декларації

Землекористувачі чи орендарі земельних ділянок мають подавати до ДПС звітність з плати за землю – податкову декларацію. Податкова декларація з плати за землю – покрокова інструкція заповнення й зразок. Також знайдете про застосування звільнення від плати за землю під час війни та його декларування.
47699

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді