Якщо працівник ушкодив здоров’я під час роботи, роботодавець зобов’язаний:
- за наказом керівника створити комісію з розслідування нещасного випадку (далі — Комісія) у складі не менше трьох осіб;
- організувати розслідування.
Якщо працівник втратив професійну працездатність, яку засвідчив МСЕК, ФСС має провести одноразову страхову виплату потерпілому. Розмір виплати ФСС визначає:
- на підставі матеріалів розслідування Комісії;
- відповідно до ступеня втрати професійної працездатності;
- виходячи з 17 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на день, коли потерпілий отримав право на страхову виплату (ч. 2 ст. 42 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 23.09.1999 № 1105-XIV, далі — Закон № 1105).
Якщо після наступного обстеження потерпілого МСЕК встановить йому вищий ступінь втрати стійкої професійної працездатності, ФСС знову виплачує одноразову допомогу. ЇЇ розмір ФСС визначатиме відповідно до відсотка, на який МСЕК збільшив ступінь втрати працездатності порівняно з попереднім обстеженням.
Скачати зразок довідки про страховий стаж
Якщо внаслідок нещасного випадку потерпілий помер, ФСС виплачує одноразову допомогу:
- сім’ї потерпілого — 100 розмірів прожиткового мінімуму;
- кожній особі, яка перебувала на утриманні потерпілого — 20 розмірів прожиткового мінімуму (ч. 6 ст. 42 Закону № 1105).
Якщо Комісія встановить, що працівник ушкодив здоров’я не лише з вини роботодавця, а й внаслідок порушення норм актів про охорону праці, розмір одноразової допомоги ФСС зменшить на підставі висновку Комісії, але не більше ніж на 50%.
За інформацією ГУ Держпраці у Полтавській області