Чому і коли ДФС анулює реєстрацію платника ПДВ

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

ДФС може анулювати реєстрацію платника ПДВ, зокрема, якщо:

  • платник ПДВ подав заяву про анулювання реєстрації (далі — заява) протягом попередніх 12 місяців, за умови, що загальна вартість оподатковуваних товарів/послуг, які він надає, за останні 12 к. міс. була меншою за 1 млн. грн, та він сплатив суми податкових зобов’язань;
  • платник ПДВ ліквідується та сплатив суми податкових зобов’язань;
  • платник ПДВ протягом 12 послідовних податкових місяців не подає органу ДФС декларації з ПДВ та/або подає її з нульовими показниками;
  • установчі документи платника ПДВ суд визнав недійсними;
  • суд своїм рішенням скасував/анулював/визнав недійсною податкову реєстрацію (п. 184.1 ПК).

ДФС анулює реєстрацію платника ПДВ на підставі його заяви або своїм самостійним рішенням, зокрема, на дату:

  • заяви платника ПДВ або рішення органу ДФС про анулювання реєстрації;
  • судового рішення;
  • яка передує дню, коли особа втратила статус платника ПДВ.

Датою анулювання реєстрації платника ПДВ ДФС визначить ту з дат, яка настала раніше.

ДФС анулює реєстрацію платника ПДВ на підставі його заяви, якщо встановить, що вона відповідає вимогам ПК (п. 184.2 ПК).

Якщо заява не містить законних підстав, аби анулювати реєстрацію платника ПДВ, ДФС протягом 10 к. дн. після надходження заяви надасть такому платникові вмотивовану письмову відмову, у якій пояснить, чому не анулює реєстрацію (п. 184.4 ПК).

ДФС повідомить установу про те, що анулював її реєстрацію як платника ПДВ, письмово протягом 3 робочих днів після дня, коли її анулює (п. 184.10 ПК).

За інформацією ГУ ДФС у Тернопільській області

Чому і коли ДФС анулює реєстрацію платника ПДВ
Фаїна Іскрижицькаексперт МCFR Головбух
Мінфін вчергове оновив Порядок складання та форми бюджетної звітності. Як саме та чому?

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Пояснення для розблокування податкової накладної: як подати

Говоримо про пояснення на розблокування податкової накладної. Почнемо з блокування податкової накладної, коли воно виникає та що робити для розблокування. Також роз’яснимо, які пояснення до заблокованої податкової накладної скласти до пакету документів на розблокування ПН. Завершимо діями платника після розблокування ПН.
1665

Єдиний рахунок 2025: переваги та недоліки

Перехід на Єдиний рахунок для сплати податків, зборів та ЄСВ — це добровільний крок. Однак зважте: якщо на нього перейти, то до кінця звітного року вже відмовитися буде не можна. Як працює ця дана система — у статті.
10501

Екологічний податок 2025: ставки і строки

Екологічний податок 2025 в Україні сплачують, зокрема, й бюджетні установи. Хто платники екологічного податку, які строки оплати й звітування — все це у даному огляді
42565

Матеріальна допомога для вирішення соціально-побутових питань: як надавати та зразок наказу

Матеріальна допомога, якої потребує працівник для вирішення соціально-побутових питань, має свої особливості надання та оподаткування. Після початку війни об’єктивних підстав для надання матеріальної допомоги, на жаль, побільшало
393688

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді