Спрощені закупівлі, скасування тендерних комітетів і персоналізація відповідальності

UA RU
У Парламенті зареєстровано законопроєкт № 1076 «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель».

Він уводить новий вид закупівлі — спрощену закупівлю. Її проводитимуть усі замовники через систему ProZorro за умови, що вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 50 тис. грн і є меншою за порогову вартість (200 тис. грн — для товарів, послуг, 1,5 млн грн — для робіт). Якщо предмет закупівлі вартує менше 50 тис грн, замовник оприлюднить звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель.

Відповідальною за організацію та проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі є уповноважена особа. Її замовник визначатиме або призначатиме шляхом:

  • покладення на працівника (працівників) із штатної чисельності функцій уповноваженої особи як додаткової роботи із відповідною доплатою;
  • введення до штатного розпису окремої (окремих) посади (посад), на яку буде покладено обов’язки виконання функцій уповноваженої особи (уповноважених осіб);
  • укладення трудової угоди (контракту).

За законопроєктом № 1076 тендерний комітет може функціонувати у 2020-2021 роках, починаючи з 2022 року завідуватиме закупівлями виключно уповноважена особа.

Окрім цього, пропонується переглянути адміністративну відповідальність за статтею 164-14 КпАП. Залежно від виду порушення законодавства про закупівлі на службову (посадову), уповноважену особу замовника накладатимуть штраф у розмірі 1700 грн або 25 500–51 000 грн. Окрім цього введуть адмінштраф і для керівника замовника:

  • 85 000 грн — за невиконання рішень органу оскаржень;
  • 34 000-170 000 грн — за придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур/спрощених закупівель.

Із законопроєкту № 1076

передплата журнал для бухгалтерів

Статті за темою

Усі статті за темою

Як реєструвати договори в органах Казначейства в умовах воєнного стану

Укласти договір про закупівлю – це пів справи, аби його виконати за кошти державного чи місцевого бюджету – обов’язково потрібно зареєструвати взяття відповідного бюджетного зобов’язання. Розберемо окремі нюанси укладення договорів та дамо поради для реєстрації зобов’язань за ними відповідно до законодавства, що діє наразі.
4778

Оренда комунального та державного майна в Україні

Процедура оренди державного та комунального майна 2024 для держорганів, ОМС, бюджетних установ регламентована різними нормативно-правовими актами. Розглянемо чим керуватись при передачі в оренду державного чи комунального майна.
1495

Закупівля послуг з поточного ремонту: які нюанси врахувати

Час від часу у замовника виникає потреба в проведенні поточного ремонту, і для цього він має за законодавством провести закупівлю товарів й послуг. Поточний ремонт як предмет закупівлі належить до послуг, а для закупівлі послуг закупівельне законодавство встановлює свої вимоги. І самому розібратися з ними іноді замовнику не під силу. Допоможемо йому в цьому.
5951

ТОП-3 способи визначення та призначення уповноваженої особи

Закон про публічні закупівлі передбачає три способи призначення уповноваженої особи, яка буде відповідальною за організацію та проведення закупівель в установі. Який спосіб обрати та на що при цьому звернути увагу детальніше в публікації.
4766

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді