Уряд схвалив законопроєкт «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо удосконалення структури управління у сфері державної податкової та митної політики». Його мета — у податкових органах запровадити ефективну організаційну структуру, побудовану за функціональним принципом.

Цей законопроєкт:
- уточнює перелік органів влади, які матимуть статус контролюючого органу, встановлює чітке розмежування їхніх функцій в сфері адміністрування податків і зборів;
- закріплює статус державних податкових інспекцій як структурних підрозділів терорганів (відокремлених підрозділів) ДПС;
- деталізує положення щодо делегування повноважень на виконання функцій, передбачених ПК, законодавством з питань сплати ЄСВ, у керівній вертикалі ДПС;
- уточнює рівні контролюючих органів для адміністративного оскарження рішень таких органів платниками податків;
- визначає особливості оплати праці та проходження служби держслужбовцями ДПС та Держмитслужби та їхніх терорганів.
Цей законопроєкт взаємопов’язаний із законопроєктом № 2318 «Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо удосконалення структури управління у сфері державної митної та податкової політики». Саме він передбачає, що ДПС та Держмитслужба буде єдиною юридичною особою, а їх територіальні органи здійснюватимуть діяльність не як юридичні особи публічного права, а як відокремлені підрозділи.
За інформацією Мінфіну
Програмна класифікація видатків — основа для правильного формулювання бюджетної програми. У статті пояснимо, як складати бюджетні програми у 2025 році, як визначати їх код та сформулювати назву.
Місцеві бюджети — це основа фінансової автономії громад. У 2025 році принципи формування доходів і видатків залишаються стратегічно важливими. У статті пояснюємо, з чого складаються доходи місцевих бюджетів, як відбувається розподіл коштів та на що саме спрямовують видатки
Яких порушень найчастіше припускаються розпорядники та одержувачі бюджетних коштів? Чим може завершитися перевірка, якщо аудитори виявляють серйозні недоліки у використанні бюджетних ресурсів? У статті розповідаємо, які помилки притаманні одержувачу та чому це може стати головним болем розпорядника бюджетних коштів.
Місцеві бюджети з державного бюджету отримують трансферти на спільні цільові програми. Освітня субвенція – це один з таких трансфертів. Про умови її отримання та перелік витрат, на які можна витрачати кошти освітньої субвенції – у цьому огляді
Мінфін регулярно оновлює інструкцію зі застосування КЕКВ. Це зумовлює проблеми в установах, адже вони планують видатки у кошторисах за старими КЕКВ, а проводити їх потрібно вже за новими. Актуальні коди економічної класифікації видатків бюджетних установ 2025 року та їхнього застосування — у цьому огляді