Простій на підприємстві: дії бухгалтера в умовах карантину

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Простоєм слід вважати призупинення роботи як одного працівника, так і структурного підрозділу чи всієї установи (ч. 2 ст. 113 КЗпП).

Аби врегулювати трудові відносини з працівниками на час простою та законно нараховувати їм зарплату в меншому розмірі, рекомендуємо оформляти його у письмовій формі:

  • Законодавчо встановленої форми акта немає, тому складіть його у довільній формі.
  • Зазначте причини, що призвели до призупинення роботи.
  • Наведіть пропозиції щодо подолання наслідків простою і способи виходу з нього.
  • Зафіксуйте дати початку та імовірного закінчення простою тощо.
Закон також не встановлює, де мають перебувати працівники під час простою — в установі чи вдома. Тож зазначте це у колективному договорі й правилах внутрішнього трудового розпорядку.

Як оформити та оплатити простій в умовах карантину

Як оплатити?

Виплата зарплати під час простою залежить від його причин:

  1. Якщо це сталося з вини роботодавця чи через невідворотну силу, тобто не з вини працівника, то час простою оплачують з розрахунку не нижче ніж 2/3 тарифної ставки встановленого працівникові розряду (окладу) (ч. 1 ст. 113 КЗпП).
  2. Якщо під час простою працівник був у відрядженні, маєте виплатити йому середній розмір заробітку.
  3. Коли працівник перебував за кордоном, оплата простою залежить від того, чому саме він туди поїхав — у службових чи особистих справах.

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Як оформити передачу комунального майна ОМС: облік і проведення

Передача комунального майна з балансу на баланс між установами потребує правильного документального оформлення та бухгалтерського обліку. Які акти складати, які проведення застосовувати, як обліковується прийняття майна — розповідємо в статті
43437

Меморіальний ордер № 5: як заповнити правильно

Як і інші господарські операції, нарахування зарплати працівникам бухгалтер відображає в бухгалтерському обліку. Для цього він заповнює меморіальний ордер № 5 «Зведення розрахункових відомостей із заробітної плати та стипендій». Підкажемо, як це зробити правильно
79223

Безоплатна передача основних засобів в бюджетних установах

У бюджетній сфері безоплатна передача – поширене явище. Коли відбувається безоплатна передача основних засобів? Як різнитиметься оцінка активу залежно від ситуації та як відображати ці операції в бухобліку? Розглянемо детальніше.
152173

Списання дебіторської заборгованості у бюджетних установах 2025

Щоб правильно здійснити списання дебіторської заборгованості під час воєнного стану — скористайтеся порадами у статті. Підкажемо, як бути зі списанням дебіторської заборгованості строк позовної давності якої минув. Скачайте приклади проводок і працюйте з легкістю.
49895

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді