Простій на підприємстві: дії бухгалтера в умовах карантину

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Простоєм слід вважати призупинення роботи як одного працівника, так і структурного підрозділу чи всієї установи (ч. 2 ст. 113 КЗпП).

Аби врегулювати трудові відносини з працівниками на час простою та законно нараховувати їм зарплату в меншому розмірі, рекомендуємо оформляти його у письмовій формі:

  • Законодавчо встановленої форми акта немає, тому складіть його у довільній формі.
  • Зазначте причини, що призвели до призупинення роботи.
  • Наведіть пропозиції щодо подолання наслідків простою і способи виходу з нього.
  • Зафіксуйте дати початку та імовірного закінчення простою тощо.
Закон також не встановлює, де мають перебувати працівники під час простою — в установі чи вдома. Тож зазначте це у колективному договорі й правилах внутрішнього трудового розпорядку.

Як оформити та оплатити простій в умовах карантину

Як оплатити?

Виплата зарплати під час простою залежить від його причин:

  1. Якщо це сталося з вини роботодавця чи через невідворотну силу, тобто не з вини працівника, то час простою оплачують з розрахунку не нижче ніж 2/3 тарифної ставки встановленого працівникові розряду (окладу) (ч. 1 ст. 113 КЗпП).
  2. Якщо під час простою працівник був у відрядженні, маєте виплатити йому середній розмір заробітку.
  3. Коли працівник перебував за кордоном, оплата простою залежить від того, чому саме він туди поїхав — у службових чи особистих справах.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Витрати майбутніх періодів: як облікувати

У огляді про те, що таке витрати майбутніх періодів та все про їхній бухгалтерський облік, зокрема облік передплати за оренду, періодичні видання, ліцензію за використання програмного забезпечення
44756

Примітки до фінансової звітності — Форма № 5-дс: заповнюємо з експертом

Примітки до річної фінансової звітності — завершальний звіт. Для бюджетних установ — це форма 5-дс, яку наприкінці 2025 року вирішили оновити. У консультації підготували для вас актуальний бланк форми 5-дс та повну інструкцію зі складання приміток до річної фінансової звітності бюджетної установи. Підкажемо, де можуть ховатися помилки під час заповнення приміток до фінансової звітності.
83426

Технікоекономічне обґрунтування необхідності списання майна: зразок заповнення

Щоб зняти майно з балансу, треба скласти техніко-економічне обґрунтування. У статті розглянемо на прикладі, як скласти технікоекономічне обґрунтування необхідності списання державного майна.
210

Наказ про проведення інвентаризації: зразок від експерта

Наказ про проведення інвентаризації — документ, що встановлює порядок проведення установою щорічної інвентаризації напередодні складання нею річної звітності. Скачайте актуальний зразок наказу про проведення інвентаризації у 2025 році
187155

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді