Діє нове Положення про ведення касових операцій

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

НБУ прийняв постанову «Про затвердження Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні» від 29.12.2017 № 148 (далі – Постанова № 148), якою виклав у новій редакції Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні (далі – Положення).

Положенням лібералізовано низку вимог щодо ведення касових операцій, зокрема, визначення внутрішніми наказами (розпорядженнями тощо):

  • особливостей оприбуткування готівки в касах підприємств та відокремлених підрозділів залежно від графіку роботи;
  • способів здавання готівки;
  • особливостей встановлення лімітів каси відокремленим підрозділам підприємств.

Також у зв’язку зі змінами у законодавстві України Положенням передбачено, що підприємству не є обов’язково використовувати печатку.

Граничні суми розрахунків готівкою залишилися не змінними, а саме:

  • між підприємствами (підприємцями) протягом одного дня за одним або кількома платіжними документами — в розмірі 10 000 гривень;
  • між підприємством (підприємцем) та фізичною особою протягом одного дня — в розмірі 50 000 гривень;
  • між фізичними особами за договорами купівлі-продажу, які підлягають нотаріальному посвідченню — в розмірі 50 000 гривень.

Постанова № 148 набрала чинності з 5 січня 2018 року.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Наказ про проведення інвентаризації: зразок від експерта

Наказ про проведення інвентаризації — документ, що встановлює порядок проведення установою щорічної інвентаризації напередодні складання нею річної звітності. Скачайте актуальний зразок наказу про проведення інвентаризації у 2025 році
184820

Первинні документи: як скласти без помилок

Первинні документи — це підстава відображати господарські операції в обліку. Які ж вимоги до складання первинних документів та їх взаємозв’язок з фінансовою звітністю — розповідаємо в консультації
73574

Інвентарна картка обліку об’єкта основних засобів: заповнення без помилок

На підставі акта введення в експлуатацію основних засобів, акта приймання-передачі основних засобів, технічної та іншої супровідної документації бухгалтер формує регістри аналітичного обліку. Серед них – інвентарна картка обліку об’єкта основних засобів бюджетних установ. Розглянемо детально, як її заповнити
105056

Нестача при інвентаризації: як діяти

Інвентаризаційна комісія не виявила активи, які бухгалтерська служба установи обліковує. Якими документами оформити нестачу при інвентаризації, як оцінити, облікувати та відшкодувати збитки?
36240

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді