Рекомендації щодо підготовки проектів рішень ОМС про встановлення місцевих податків та зборів

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Аналізом проєктів регуляторних актів про встановлення місцевих податків та зборів, що надходять до Державної регуляторної служби України (ДРС), визначено, що проєкти рішень не у повній мірі узгоджуються із вимогами Податкового кодексу (ПК).

Рекомендації щодо підготовки проектів рішень ОМС про встановлення місцевих податків та зборів

ДРС рекомендує під час розробки проектів рішень про встановлення місцевих податків та зборів:

  • визначати усі обов’язкові елементи, визначені статтею 7 ПК з дотриманням критеріїв, встановлених розділом XII ПК для відповідного місцевого податку чи збору (пп. 12.3.2 ПК);
  • не встановлювати індивідуальні пільгові ставки місцевих податків та зборів для окремих юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців і фізичних осіб або звільняти їх від сплати таких податків та зборів (пп. 12.3.7 ПК);
  • встановлювати фіксовані ставки єдиного податку для фізичних осіб — підприємців, які здійснюють господарську діяльність, залежно від виду господарської діяльності, з розрахунку на календарний місяць (п. 293.2 ПК);
  • звернути увагу на те, що ставки для платників єдиного податку третьої та четвертої груп встановлені нормами ПК і не потребують додаткового врегулювання рішеннями місцевих рад (ст. 293 ПК);
  • дотримуватися вимог підпункту 266.2.2 ПК в частині об’єктів, що не є об’єктами оподаткування при встановлені ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки;
  • враховувати при встановленні пільг з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки те, що пільги з податку, що сплачується на відповідній території з об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, для фізичних осіб визначаються виходячи з їх майнового стану та рівня доходів, а пільги з податку, що сплачується на відповідній території з об’єктів нежитлової нерухомості, встановлюються залежно від майна, яке є об’єктом оподаткування (пп. 266.4.2 ПК);
  • встановлювати ставки земельного податку у межах граничних розмірів, встановлених статтею 274 ПК — для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких проведено (незалежно від місцезнаходження) та статтею 277 ПК — для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено;
  • дотримуватися вимог статті 282 ПК, якою визначений перелік пільг щодо сплати земельного податку для юридичних осіб та статті 283 ПК, якою визначений перелік земельних ділянок, які не підлягають оподаткуванню земельним податком.

ДРС рекомендує дотримувати вимоги Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою КМУ від 11.03.2004 № 308, при розробці проектів регуляторних актів.

Із офіційного веб-сайту ДРС

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Як підготувати бюджетний запит на 2026 рік

Бюджетний запит — це початок циклу щорічного бюджетного процесу. Як його готувати при складанні проєктів місцевих бюджетів, якими правилами та нормативними документами керуватися, про інструкцію з підготовки бюджетних запитів, типовий перелік результативних показників, типові недоліки підготовки бюджетних запитів — питання цього огляду.
51897

Паспорт бюджетної програми місцевого бюджету 2026

Складають паспорт бюджетної програми місцевого бюджету усі головні розпорядники за коштами місцевого бюджету. Розкажемо про особливості заповнення, внесення змін та термін затвердження
71059

Відшкодування комунальних послуг орендарями

Як розрахувати відшкодування комунальних послуг орендарями в бюджетних установах? Скачайте Договір відшкодування комунальних послуг орендарями в бюджетних установах
47622

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді