Скорочений робочий день для інваліда: особливості оформлення

Держпраці роз’яснило чи оформлюється та як оплачується скорочений робочий день особі з інвалідністю.

Норми тривалості робочого часу 2020 року ЧИТАТИ

Скорочений робочий день для інваліда: особливості оформлення

Відповідно до ст. 172 КЗпП на роботодавця покладається обов’язок організувати працевлаштування інвалідів відповідно до медичних рекомендацій, встановити на їх прохання неповний робочий день або неповний робочий тиждень та створити пільгові умови праці.

Неповний робочий час може встановлюватися зменшенням тривалості щоденної роботи, кількості днів роботи впродовж тижня чи одночасно зменшенням і кількості годин роботи впродовж дня, і кількості робочих днів упродовж тижня. Роботодавець зобов’язаний на прохання працівника, що має право на неповний робочий час, установити робочий час тієї тривалості, про яку просить працівник.

Тому, якщо в рекомендаціях МСЕК зазначено, що працівник-інвалід може працювати за своєю посадою на умовах “скороченого робочого дня”, роботодавець на прохання інваліда зобов’язаний установити йому неповний робочий час відповідно до ст.172 КЗпП. Для цього працівник-інвалід подає заяву про встановлення неповного робочого часу, а роботодавець видає відповідний наказ.

Частиною 2 ст.56 КЗпП України визначено, що оплата праці на умовах неповного робочого часу провадиться пропорційно до відпрацьованого часу або залежно від виробітку.

Одночасно наголошуємо, що дане роз’яснення не встановлює норм права, а носить інформаційний характер.

За матеріалами з сайту Держпраці

Скорочений робочий день для інваліда: особливості оформлення
Форма № 1ДФ: стара форма з новими вимогами до заповненняПРОГРАМА: ►Які нові ознаки доходу з'явилися і коли їх застосовувати ►Які виправляти помилки ►На що звертають увагу податківці у нових роз'ясненнях ► Скільки зараз "коштують" підприємству помилки бухгалтера
Кількість місць обмежена! Устигніть зареєструватися!

вебінар індексація зарплати

Статті за темою

Усі статті за темою

Дистанційна робота в держорганах, ОМС, бюджетних установах

Держслужбовці та працівники держорганів, ОМС, бюджетних установ мають право працювати дистанційно за умови наявності організаційних і технічних можливостей для виконання посадових обов’язків. Розглянемо чим потрібно керуватись та що зробити для впровадження дистанційної роботи.
17324

Норми робочого часу 2024 для «шестиденки»

Верховна Рада та Президент знов подовжили дію воєнного стану – тепер до 09 листопада 2024 року. Отже тримайте норми тривалості робочого часу та виробничий календар на 2024 рік для шестиденного робочого тижня. З’ясуйте, які норми діють під час воєнного стану.
20218

Норми робочого часу 2024 для «п’ятиденки»

Після подовження воєнного стану до 09 листопада 2024 року тримайте оновлений розрахунок норм тривалості робочого часу на 2024 рік. Норми робочого часу 2024 розраховані для п’ятиденного робочого тижня.
56010

Табель обліку робочого часу 2024 – бланк | зразок заповнення

Табель обліку робочого часу – це первинний документ, який містить перелік усіх працівників установи з відмітками про те, як вони відпрацювали робочий час протягом облікового періоду. Без цієї інформації заробітну плату працівникові не нарахуєш. То хто, коли і як складає табель?
163559

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді