Скорочений робочий день для інваліда: особливості оформлення

Держпраці роз’яснило чи оформлюється та як оплачується скорочений робочий день особі з інвалідністю.

Норми тривалості робочого часу 2020 року ЧИТАТИ

Скорочений робочий день для інваліда: особливості оформлення

Відповідно до ст. 172 КЗпП на роботодавця покладається обов’язок організувати працевлаштування інвалідів відповідно до медичних рекомендацій, встановити на їх прохання неповний робочий день або неповний робочий тиждень та створити пільгові умови праці.

Неповний робочий час може встановлюватися зменшенням тривалості щоденної роботи, кількості днів роботи впродовж тижня чи одночасно зменшенням і кількості годин роботи впродовж дня, і кількості робочих днів упродовж тижня. Роботодавець зобов’язаний на прохання працівника, що має право на неповний робочий час, установити робочий час тієї тривалості, про яку просить працівник.

Тому, якщо в рекомендаціях МСЕК зазначено, що працівник-інвалід може працювати за своєю посадою на умовах “скороченого робочого дня”, роботодавець на прохання інваліда зобов’язаний установити йому неповний робочий час відповідно до ст.172 КЗпП. Для цього працівник-інвалід подає заяву про встановлення неповного робочого часу, а роботодавець видає відповідний наказ.

Частиною 2 ст.56 КЗпП України визначено, що оплата праці на умовах неповного робочого часу провадиться пропорційно до відпрацьованого часу або залежно від виробітку.

Одночасно наголошуємо, що дане роз’яснення не встановлює норм права, а носить інформаційний характер.

За матеріалами з сайту Держпраці

Скорочений робочий день для інваліда: особливості оформлення
Форма № 1ДФ: стара форма з новими вимогами до заповненняПРОГРАМА: ►Які нові ознаки доходу з'явилися і коли їх застосовувати ►Які виправляти помилки ►На що звертають увагу податківці у нових роз'ясненнях ► Скільки зараз "коштують" підприємству помилки бухгалтера
Кількість місць обмежена! Устигніть зареєструватися!

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Табель обліку робочого часу 2025 — бланк | зразок заповнення

Табель обліку робочого часу — це первинний документ, який містить перелік усіх працівників установи з відмітками про те, як вони відпрацювали робочий час протягом облікового періоду. Без цієї інформації заробітну плату працівникові не нарахуєш. То хто, коли і як складає табель?
176891

Документальне оформлення підсумованого обліку робочого часу

Досить поширені ситуації, коли з огляду на режим роботи та процеси в установі неможливо встановити звичайний 8-годинний робочий час. У цьому випадку на допомогу приходить підсумований облік робочого часу. Що це означає, де застосовується та як правильно здійснити документальне оформлення – читайте далі у статті.
19997

Дистанційна робота в держорганах, ОМС, бюджетних установах

Держслужбовці та працівники держорганів, ОМС, бюджетних установ мають право працювати дистанційно за умови наявності організаційних і технічних можливостей для виконання посадових обов’язків. Розглянемо чим потрібно керуватись та що зробити для впровадження дистанційної роботи.
22849

Норми робочого часу на 2025 рік

Скачайте виробничий календар на 2025 рік, який складений з урахуванням дії воєнного стану. Норми робочого часу розраховані для п'ятиденного та шестиденного робочого тижня.
13873

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді