З повагою
Ірина ЧИГИР,
головний редактор
І все це стосується кожного бухгалтера з оплати праці безпосередньо. Хоч яким прекрасним здається минуле, маєте відповідати вимогам часу, принаймні у професійному плані. Інакше зробити це вас змусять контролери. Вони теж змінюють підходи.
Зокрема, у жовтні набрав чинності новий порядок, за яким ФСС перевірятиме роботодавців. Що саме змінилося? Тепер контролюватимуть, як роботодавці витрачають страхові кошти на оплату не лише звичайних листків непрацездатності, а й тих, що пов’язані з нещасними випадками на виробництві та професійними захворюваннями. Причому моніторитимуть не лише звітні періоди. Що варто перевірити до візиту контролерів, аби уникнути штрафів, підкаже експерт.
Закликаємо також кинути критичний погляд на цивільно-правові договори своєї організації. Претензії контролерів тут теж зросли, причому одразу від двох відомств — ДПС і Держпраці. Тож знайдіть і виправте за нашими табличками небезпечні формулювання у договорах. Ціна помилки — щонайменше 50 тис. грн!
На вас чекає ще одна масштабна робота — маєте узгодити кадрову документацію з новим Класифікатором професій, що діє з 18 серпня. З’ясувати, які професії скасували, які назвали інакше, які ввели та як перегрупували коди професій, теж допоможуть таблички. Експерт пояснить, як за потреби коректно внести зміни до штатного розпису, трудових книжок, особових карток, особових справ, посадових чи робочих інструкцій.
Завдяки «відпускному» резерву зможете рівномірно перерозподілити витрати на оплату праці протягом року. Але створити резерв — замало, треба ще вміло проконтролювати його використання. У цьому допоможе інвентаризація. А ми пояснимо, як її провести та правильно задокументувати.
УВАГА!
Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш Telegram або FB та читайте важливі новини від порталу "Бюджетник" першими.