Оновлено методичні рекомендації з бухобліку ОЗ, запасів і нематеріальних активів

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Міністерство видало наказ щодо змін до методичних рекомендацій

бухоблік ОЗ, запасів і нематеріальних активів

◀️ НОВАЦІЇ В КАЗНАЧЕЙСЬКОМУ ОБСЛУГОВУВАННІ ▶️

Міністерство фінансів України 18 жовтня видало наказ про зміни до методичних рекомендацій з бухобліку основних засобів, запасів і нематеріальних активів.

Наказом внесено зміни до чотирьох видів Методрекомендацій, виданих у 2003-2009 роках.

Зміни у бухобліку ОЗ, запасів і нематеріальних активів

Змінени рекомендації

Що змінилося в бухобліку

Методичні рекомендації з бухгалтерського обліку основних засобів, затверджені наказом Мінфіну від 30.09.2003 № 561

Амортизацію об’єкта основних засобів нараховують з огляду на новий строк корисного використання та ліквідаційну вартість з місяця, що настає за місяцем зміни строку корисного використання або ліквідаційної вартості.

Зміну методу амортизації, строку корисного використання та ліквідаційної вартості об’єкта основних засобів відображають як зміну облікових оцінок відповідно до НП(С)БО 6 «Виправлення помилок і зміни у фінансових звітах»

Методичні рекомендації з бухгалтерського обліку біологічних активів, затверджені наказом Мінфіну від 29.12.2006 № 1315

Біологічні активи за їх первісного визнання оцінюють за справедливою вартістю, зменшеною на очікувані витрати на продаж, окрім випадків, коли справедливу вартість достовірно визначити неможливо.

Якщо справедливу вартість достовірно визначити неможливо біологічний актив зараховують на баланс підприємства за первісною вартістю, яку визначають відповідно до НП(С)БО 7 «Основні засоби» або НП(С)БО 9 «Запаси»

Методичні рекомендації з бухгалтерського обліку запасів, затверджені наказом Мінфіну від 10.01.2007 № 2

Відпуск матеріалів понад встановлений ліміт або у разі заміни матеріалів можна оформлювати випискою окремої накладної/вимоги матеріалів за дозволом керівника підприємства або уповноважених осіб.

Реєстрацію прибутково-видаткових документів можна оформлювати реєстром, що складає матеріально відповідальна особа в довільній формі, який містить інформацію про кількість первинних документів, номери первинних документів тощо. Реєстр здають до бухгалтерії разом з відповідними первинними документами та необхідними додатками у строки, що передбачає графік документообороту.

Непридатну для використання тару можна списати за актом про її ліквідацію, який затверджує керівник підприємства

Методичні рекомендації з бухгалтерського обліку нематеріальних активів, затверджені наказом Мінфіну від 16.11.2009 № 1327

У пункті 2.5 розділу ІІ, пункті 5.12 розділу V слово «Положення» в усіх відмінках замінили словами «Національне положення» у відповідних відмінках

Нагадаємо, ліквідаційна вартість основних засобів визначається, коли залишкова вартість ОЗ в балансі дорівнює нулю, що нерідко зустрічається у бюджетних установах. Ліквідаційна вартість основних засобів може змінюватися протягом строку корисного використання, а саме через:

  • суттєве підвищення цін;
  • реконструкцію (модернізацію) об’єкта;
  • втрату корисності об’єктом ОЗ.

За матеріалами Міністерства фінансів

🔍Зміни до Інструкції застосування КЕКВ

 

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Залишкова вартість: що має знати бухгалтер

Залишкова вартість основних засобів підтверджує їхній якісний стан, а правильна оцінка активів допоможе скласти бухгалтерський баланс без помилок. З’ясуємо, на що впливає залишкова вартість та як її визначати
73610

Бухгалтерський облік надходження та списання підручників (бібліотечних фондів)

Якими документами слід керуватися в обліку підручників і навчальних посібників, як відобразити в обліку придбання, надходження при безоплатній передачі підручників і навчальних посібників, як обліковувати списання підручників і навчальних посібників, отримання та продаж макулатури
6236

Протокол інвентаризаційної комісії — бланк та зразок

Результати інвентаризації комісія, створена в установі, оформлює відповідно до законодавства у протокол. Якщо члени інвентаризаційної комісії новачки у цій справі, краще скласти протокол за експертним зразком
115849

Актуальні бланки для інвентаризації у 2025 році

Інвентаризація в бюджетних установах – це можливість забезпечити достовірність даних бухгалтерського обліку та фінансової звітності. Щоб її провести без помилок, варто належно оформити документи. У цій добірці ми зібрали всі необхідні бланки інвентаризації та підказки по їх заповненню
223429

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді