Готується новий бланк та порядок ведення трудових книжок

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Погоджено проєкт постанови Кабінету міністрів України, яким буде змінено порядок ведення трудових книжок.

трудова книжка бланк

Пошук по Класифікатору професій

В проєкті постанови Кабінету міністрів України йдеться про новий зразок бланка трудової книжки та вкладиша до неї, а також про новий порядок ведення трудових книжок.

Спільний представницький орган профспілок оприлюднив та погодив зі свого боку проєкт урядової постанови.

Причини зміни порядку ведення трудових книжок викладені в пояснювальній записці. Там зазначається, що:

  1. Один з розділів бланку трудової книжки, який діє досі згідно постанови Кабміну, викладено російською мовою та передбачає заповнення роботодавцем мовою агресора;
  2. До трудової книжки, бланк якої діє досі, мають вноситися записи про:
  • час перебування у народному ополченні та партизанських загонах із зазначенням дати зарахування і дати звільнення із служби;
  • роботу як члена артілі промислової кооперації;
  • роботу членів колгоспу;
  • безперервний трудовий стаж;
  • призначення пенсії.

Також в діючих трудових книжках мало не кожний запис слід посвідчувати печаткою роботодавця, хоча вже запроваджено перехід від обов'язкового до добровільного використання печаток.

В новій постанові Уряду пропонують:

  • затвердити зразки бланків трудової книжки і вкладиша до них;
  • порядок ведення трудових книжок працівників. Зокрема, будуть скасовані норми про необхідність купувати (оплачувати) бланк трудової книжки при працевлаштуванні на роботу, витрачати зусилля на забезпечення внесення виправлень в трудову книжку при виявленій помилці, відновлювати записи про трудову діяльність при втраті чи пошкодженні трудової книжки;
  • установити, що відповідальність за організацію ведення обліку, зберігання та видачу трудових книжок покладається на керівника підприємства, установи, організації;
  • визнати такими, що втратили чинність, постанови КМУ згідно з переліком, що в додатку;
  • дозволити оформлені до набрання чинності цієї постанови трудові книжки використовувати до заповнення в них усіх сторінок відповідних розділів.

Нагадаємо, передання сканкопій трудових книжок — важливий етап переходу з паперового до електронного обліку трудової діяльності. Пенсійний фонд України визначив вимоги до сканкопій та скерував, як їх передавати.

За інформацією СПО профспілок

Списуємо майно бюджетної установи: 10 🔝рішень

 

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Господарський договір бюджетної установи

Господарський договір бюджетної установи — типи, види, істотні умови, порядок укладання та розірвання, перевірки. З якими господарськими договорами зазвичай мають справу бюджетники, чи є в них певні особливості?
24975

Типове положення про бухгалтерську службу бюджетної установи 2025

Положення про бухгалтерську службу в 2025 році зазнало змін. У статті — актуальний бланк і пояснення від експерта про завдання, функціональні обов’язки та повноваження бухгалтерської служби бюджетної установи.
546

Зразок положення про оплату праці: скачайте

У статті — зразок положення про оплату праці працівників на прикладі комунального підприємства. Скористайтеся прикладом і складіть власне положення без помилок.
70909

Строковий трудовий договір: зразок, особливості оформлення

Коли можна укладати строковий трудовий договір у 2025 році, хто підпадає під винятки (вчитель-пенсіонер, відсторонений, тимчасовий працівник), і як правильно скласти документ — розповідаємо у статті. Скачайте зразок строкового договору і укладіть його без помилок.
92031

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді