Готується новий бланк та порядок ведення трудових книжок

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Погоджено проєкт постанови Кабінету міністрів України, яким буде змінено порядок ведення трудових книжок.

трудова книжка бланк

Пошук по Класифікатору професій

В проєкті постанови Кабінету міністрів України йдеться про новий зразок бланка трудової книжки та вкладиша до неї, а також про новий порядок ведення трудових книжок.

Спільний представницький орган профспілок оприлюднив та погодив зі свого боку проєкт урядової постанови.

Причини зміни порядку ведення трудових книжок викладені в пояснювальній записці. Там зазначається, що:

  1. Один з розділів бланку трудової книжки, який діє досі згідно постанови Кабміну, викладено російською мовою та передбачає заповнення роботодавцем мовою агресора;
  2. До трудової книжки, бланк якої діє досі, мають вноситися записи про:
  • час перебування у народному ополченні та партизанських загонах із зазначенням дати зарахування і дати звільнення із служби;
  • роботу як члена артілі промислової кооперації;
  • роботу членів колгоспу;
  • безперервний трудовий стаж;
  • призначення пенсії.

Також в діючих трудових книжках мало не кожний запис слід посвідчувати печаткою роботодавця, хоча вже запроваджено перехід від обов'язкового до добровільного використання печаток.

В новій постанові Уряду пропонують:

  • затвердити зразки бланків трудової книжки і вкладиша до них;
  • порядок ведення трудових книжок працівників. Зокрема, будуть скасовані норми про необхідність купувати (оплачувати) бланк трудової книжки при працевлаштуванні на роботу, витрачати зусилля на забезпечення внесення виправлень в трудову книжку при виявленій помилці, відновлювати записи про трудову діяльність при втраті чи пошкодженні трудової книжки;
  • установити, що відповідальність за організацію ведення обліку, зберігання та видачу трудових книжок покладається на керівника підприємства, установи, організації;
  • визнати такими, що втратили чинність, постанови КМУ згідно з переліком, що в додатку;
  • дозволити оформлені до набрання чинності цієї постанови трудові книжки використовувати до заповнення в них усіх сторінок відповідних розділів.

Нагадаємо, передання сканкопій трудових книжок — важливий етап переходу з паперового до електронного обліку трудової діяльності. Пенсійний фонд України визначив вимоги до сканкопій та скерував, як їх передавати.

За інформацією СПО профспілок

🔍Зміни до Інструкції застосування КЕКВ

 

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Працевлаштування осіб з інвалідністю: зміни 2026

Виконувати норматив працевлаштування осіб з інвалідністю — обов’язок роботодавців. Із 2026 року він зазнає змін і за недотримання вимог доведеться як заплатити штраф, так і відзвітувати. Зекономити гроші та уникнути зайвої роботи вийде із порадами від експерта далі у статті.
21228

Відсторонення від роботи: підстави, алгоритм, оплата

Із відстороненням працівника від роботи бухгалтери можуть зіткнутися за певних випадків. Що це за процедура, який її порядок застосування та у яких випадках це можливо, за наявності яких підстав та як при цьому оплачують роботу розглянемо детальніше.
521

Колективний договір: зміни, зразок, строк дії, поради

Колективний договір — обов’язковий документ для бюджетної установи. Як правильно його укласти у 2025 році, хто його підписує, що в колективному договорі перевіряють ревізори? У статті — зразок та роз’яснення від експерта
51014

Звільнення працівника у 2025 році: зміни, порядок, зразки

Звільнення працівника — тема цього огляду. Припинення трудових договорів зазнало змін у середині 2025 року, що нового для роботодавців — окреслимо у статті. Покрокова інструкція, зразки документів, повідомлення, підстави для звільнення, особливості воєнного часу для бюджетних установ — пояснює експерт
68435

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді