Бюджетний процес на місцевому рівні спрощено на період дії воєнного стану

На засіданні Кабінету міністрів було прийнято постанову, яка спрощує та удосконалює організацію бюджетного процесу на рівні органів місцевої влади.

місцевий бюджет в умовах воєнного стану

Поради Мінфіну: як складати проєкти місцевих бюджетів на 2023 рік

Зокрема це стосується ОМС на територіях, які є:

  • тимчасово непідконтрольними українській владі;
  • тимчасово окупованими;
  • на яких ведуться бойові дії.

Які зміни у бюджетному процесі

  1. Визначено спрощені умови виконання бюджетних повноважень військовими адміністраціями населених пунктів, обласними, районними та Київською міською військовою адміністраціями.
  2. Надано право начальникам військових адміністрацій населених пунктів у період дії воєнного стану на територіях, які після 24 лютого 2022 року є тимчасово непідконтрольними українській владі, тимчасово окупованими або на яких ведуться бойові дії, здійснювати повноваження місцевих фінансових органів, у разі неможливості їх функціонування;
  3. Врегульовано питання погодження проектів рішень про передачу коштів у вигляді міжбюджетного трансферту.

Експерт порталу «Бухгалтерія для бюджету та ОМС» нагадує, що надходження місцевих бюджетів складаються з:

  • надходження від податків. При цьому частина загальнодержавних зараховується у місцевий бюджет;
  • неподаткові надходження;
  • доходи від операцій з капіталом;
  • надходження від органів державного управління (міжбюджетні трансферти).

За матеріалами Мінстерства фінансів України

 

передплата журнал для бухгалтерів

Статті за темою

Усі статті за темою

Програмна класифікація видатків: обираємо назву бюджетної програми

У бюджетному процесі застосовують програмно-цільовий метод. Суть його полягає в управлінні коштами місцевого бюджету для досягнення конкретних результатів, цілей, вирішення проблем місцевої громади. При цьому оцінюють ефективність використання коштів місцевого бюджету на кожній стадії бюджетного процесу. Основним елементом цього методу є бюджетна програма.
1558

Особливості складання розрахунків до проєктів місцевих бюджетів на 2025 рік

Проєкт місцевого бюджету на 2025 рік має ґрунтуватись на розрахунках місцевих фінансових органів, бюджетних запитах головних розпорядників коштів місцевого бюджету та показниках, що стосуються місцевих бюджетів та які будуть закладені у проєкт Держбюджету на 2025 рік. Їх містять особливості складання розрахунків місцевих бюджетів, які Мінфін доводить до місцевих фінансових органів згідно зі статтею 75 Бюджетного Кодексу.
1435

Звіт про заборгованість за бюджетними коштами – як заповнити

Звіт про заборгованість за бюджетними коштами форма 7д та 7 м подається як місячний, квартальний та річний за кожним з фондів окремо. Експертне пояснення щодо заповнення допоможе здати звіт без помилок.
38697

Методика розподілу орендної плати в ОМС

Здавання майна в оренду – типова господарська операція, але у бюджетників вона має спеціальне законодавче регулювання. З’ясуємо, куди має надходити орендна плата – до самих ОМС чи до доходної частини місцевого бюджету, а також, як на практиці виглядає методика розподілу орендної плати.
5033

Облік внесків до статутного капіталу комунальних підприємств ОТГ

Облік внесків до статутного капіталу КП – що буде в обліку та фінансовій звітності, як обліковується вартість внеску на дату його здійснення та на дату балансу. Ці та інші питання – у даному огляді.
28961

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді