На засіданні Кабінету міністрів було прийнято постанову, яка спрощує та удосконалює організацію бюджетного процесу на рівні органів місцевої влади.

Поради Мінфіну: як складати проєкти місцевих бюджетів на 2023 рік
Зокрема це стосується ОМС на територіях, які є:
- тимчасово непідконтрольними українській владі;
- тимчасово окупованими;
- на яких ведуться бойові дії.
Які зміни у бюджетному процесі
- Визначено спрощені умови виконання бюджетних повноважень військовими адміністраціями населених пунктів, обласними, районними та Київською міською військовою адміністраціями.
- Надано право начальникам військових адміністрацій населених пунктів у період дії воєнного стану на територіях, які після 24 лютого 2022 року є тимчасово непідконтрольними українській владі, тимчасово окупованими або на яких ведуться бойові дії, здійснювати повноваження місцевих фінансових органів, у разі неможливості їх функціонування;
- Врегульовано питання погодження проектів рішень про передачу коштів у вигляді міжбюджетного трансферту.
Експерт порталу «Бухгалтерія для бюджету та ОМС» нагадує, що надходження місцевих бюджетів складаються з:
- надходження від податків. При цьому частина загальнодержавних зараховується у місцевий бюджет;
- неподаткові надходження;
- доходи від операцій з капіталом;
- надходження від органів державного управління (міжбюджетні трансферти).
За матеріалами Мінстерства фінансів України
💥Обов’язкова сертифікація бухгалтерів: кого торкнеться та які наслідки
Розберемо правила, терміни та покрокову процедуру казначейського обслуговування місцевого бюджету в 2026 році. Дізнайтеся, що має зробити бюджетна установа, щоб забезпечити своєчасне фінансування та уникнути помилок
Державний бюджет — це бюджет країни і його визначають у відповідному законі, який приймає Верховна Рада. Бюджет села, селища, міста визначає відповідна місцева рада у рішенні про місцевий бюджет. Що це за рішення, яка його структура, хто його складає та як його приймають розглянемо далі
Бюджетний запит — це початок циклу щорічного бюджетного процесу. Як його готувати при складанні проєктів місцевих бюджетів, якими правилами та нормативними документами керуватися, про інструкцію з підготовки бюджетних запитів, типовий перелік результативних показників, типові недоліки підготовки бюджетних запитів — питання цього огляду.
Кошторис — це головний плановий документ бюджетної установи. Без нього витрачання бюджетних коштів стає нецільовим. Тому складати кошторис бюджетної установи — важливий процес, за якого норми закону потрібно чітко дотримати, а всі витрати-доходи перерахувати.
Висадка квітів до свята, озеленення території, вивезення сміття, косіння трави, облаштування автобусних зупинок та інші заходи з утримання території у належному стані. Усі ці заходи з благоустрою потребують належного проведення видатків. Якими вони бувають, їхні КЕКВ, бухгалтерські рахунки та облік — у консультації