ВИМОГИ ДО ГРАФІКУ ВІДПУСТОК НА 2023 РІК
Постанова Кабміну прийнята 13 червня і звільняє громадян від потреби збирати довідки і витрачати час на заповнення декларації на призначення житлово-комунальних субсидій.
Уповноважений член родини має тільки подати спрощену заяву, зазначити інформацію про членів домогосподарства, на яких має бути призначено субсидію, місце проживання та реквізити рахунку, на який мають зараховуватись субсидії у випадку призначення.
Далі – органи Пенсійного фонду з офіційних джерел інформації самостійно здійснять збір та обробку відомостей, необхідних для призначення виплати. Фізично відвідувати органи Пенсійного фонду для подання спрощеної заяви не потрібно. Процес подання заяви – максимально автоматизовано.
Спрощене звернення можна буде подати:
- в електронній формі:
- в онлайн-кабінеті на вебпорталі Пенсійного фонду України,
- у мобільному додатку ПФУ,
- на Порталі Дія;
- в паперовій формі:
- надіслати поштою або подати через сервісні центри ПФУ,
- подати через уповноважених посадових осіб виконавчого органу сільської, селищної, міської ради відповідної територіальної громади,
- в ЦНАПі.
Вже напередодні опалювального сезону усі потенційні субсидіанти зможуть скористатися спрощеною формою звернення.
Можливість звернення з повним пакетом документів за діючим нині механізмом залишається доступною. Тобто кількість каналів, за якими можна звертатися за виплатою, не зменшується, а навпаки, – розширюється, в тому числі з урахуванням віку, звичок та рівня цифрової грамотності потенційних субсидіантів.
Як подавати заяву на отримання субсидії за спрощеною процедурою:
- внести інформацію про членів вашого домогосподарства,
- адресу проживання (за якою мають нараховуватись субсидії),
- вказати рахунок в банку (у форматі ІВАN), на який бажаєте отримувати виплату,
- визначити зручний для себе канал для комунікації,
- підписати спрощену заяву за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП) або підпису (якщо заява – паперова).
Решту інформації Пенсійний фонд отримуватиме з реєстрів та баз даних державного сегменту завдяки автоматизованому обміну інформацією. Перевірка триватиме 10 робочих днів, також за цей час ПФУ формує повну заяву і декларацію по кожному домогосподарству.
Якщо за результатами формування декларації, буде зʼясовано, що родина не може претендувати на отримання субсидій, заявник матиме 14 днів, щоб на підставі підтвердних документів спростувати (доповнити) відомості з офіційних джерел інформації.
Також спрощене отримання субсидії для найбільш вразливих верств населення:
- Спрощено критерії для прийомних та багатодітних сімей, сімей, у яких на початок місяця, з якого призначається субсидія, проживають троє і більше дітей, а також сімей, до складу яких входить особа з інвалідністю. Не враховуватиметься наявність в таких родин автівок, які є не предметом розкоші, а життєво необхідною річчю.
- Не враховуватимуться до сукупного доходу домогосподарств доходи членів родини, які перебувають за кордоном понад 60 днів. Це покращить можливості отримати субсидію для родин, які проживають в Україні, а члени сім'ї – за кордоном (проте отримують заробітну плату в Україні).
- Продовжено на рік існуючий механізм нарахування та виплат житлових субсидій і пільг на оплату ЖКП українцям, житло яких знаходиться в зоні активних бойових дій чи під окупацією. У таких випадках нарахування відбувається відповідно до даних, які є в реєстрах отримувачів, а кошти зараховуються на банківську картку.