Які видатки здійснюються за другою чергою – розширений перелік

Уряд постановою №824 ухвалив зміни до Порядку виконання повноважень Державною казначейською службою в особливому режимі в умовах воєнного стану. Ці зміни розширюють перелік платежів за видатками загального та спеціального фондів, що здійснюються за другою чергою.

Зміни щодо черговості видатків місцевих бюджетів - роз'яснення для громад

◀️ НОВАЦІЇ В КАЗНАЧЕЙСЬКОМУ ОБСЛУГОВУВАННІ ▶️

8 серпня 2023 року постановою №824 Уряд ухвалив зміни до Порядку виконання повноважень Державною казначейською службою в особливому режимі в умовах воєнного стану, затвердженого постановою від 09.06.2021 р. №590 (далі – Порядок № 590).

В частині виконання місцевих бюджетів зміни розширюють перелік платежів за видатками загального та спеціального фондів, що здійснюються за другою чергою.

Порядком №590 визначено, зокрема, черговість здійснення органами Казначейства платежів за дорученнями розпорядників та одержувачів коштів як державного так і місцевих бюджетів на період дії воєнного стану, оскільки у вказаному періоді не застосовуються вимоги ст. 55 Бюджетного кодексу України (далі – БКУ) щодо проведення захищених видатків бюджету (абз. 12 п.п. 1 п. 22 розд. VI «Прикінцеві та перехідні положення» БКУ). Тож у п. 19 Порядку №590 встановлено три черги здійснення органами Казначейства платежів, можливість виконання яких у повному обсязі залежить від ресурсної забезпеченості єдиного казначейського рахунка. Левову частину платежів розпорядників та одержувачів коштів місцевих бюджетів віднесено до другої черги платежів.

Детально про зміни, які стосуються виконання місцевих бюджетів.

У таблиці наведено платежі, які увійшли до розширеного переліку пріоритетних платежів за видатками загального та спеціального фондів місцевих бюджетів, що здійснюються за другою чергою (абз. 4–5 п. 19 Порядку №590):

Загальний фонд Спеціальний фонд
Проєктування, будівництво, ремонт захисних споруд цивільного захисту (сховищ, протирадіаційних укриттів), споруд подвійного призначення та облаштування приміщень, які плануються до використання для укриття населення з урахуванням вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затверджених МВС* Проєктування, будівництво, ремонт захисних споруд цивільного захисту (сховищ, протирадіаційних укриттів), споруд подвійного призначення та облаштування приміщень, які плануються до використання для укриття населення з урахуванням вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затверджених МВС*
Психологічної допомоги** -
Придбання спеціальними установами страхового фонду документації предметів, матеріалів і оплату послуг у сфері страхового фонду документації Придбання спеціальними установами страхового фонду документації предметів, матеріалів і оплату послуг у сфері страхового фонду документації
Оплату послуг, що надаються спеціальними установами страхового фонду документації у сфері створення, формування, ведення і використання страхового фонду документації Оплату послуг, що надаються спеціальними установами страхового фонду документації у сфері створення, формування, ведення і використання страхового фонду документації

Примітка*: текст, вказаний у цьому рядку граф «Загальний фонд» та «Спеціальний фонд», змінив такі слова: «будівництво, ремонт та облаштування споруд цивільного захисту (укриття, бомбосховища тощо)».

Примітка**: текст, вказаний у цьому рядку графи «Загальний фонд», змінив слова «психологічної реабілітації».

Додатково

Правові, економічні та організаційні засади створення, формування, ведення і використання страхового фонду документації України, а також функціонування державної системи страхового фонду документації, визначені Законом України «Про страховий фонд документації України» від 22.03.2001 № 2332-III (далі – Закон №2332).

Відповідно до ч. 1 ст. 4 Закону №2332, до суб'єктів державної системи страхового фонду документації віднесені місцеві органи виконавчої влади і органи місцевого самоврядування, у складі яких за необхідності діють відповідні служби (підрозділи) з питань створення та ведення страхового фонду документації. Місцеві органи виконавчої влади, органи влади Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування в межах своєї компетенції створюють обласні (регіональні) страхові фонди документації (ст. 23 Закону №2332).

Фінансування робіт з формування страхового фонду документації України здійснюється щорічно з місцевих бюджетів, власних коштів постачальників документів в межах, передбачених обласними (регіональними) програмами.

Джерело: офіційний сайт Децентралізація

передплата журнал для бухгалтерів

Статті за темою

Усі статті за темою

Державний бюджет 2025

Верховна Рада прийняла в цілому законопроєкт за № 12000 «Про Державний бюджет України на 2025 рік» враховуючи пропозиції комітету ВРУ з питань бюджету. Наразі документ готується на підпис. Після підписання главою держави та офіційного оприлюднення тексту закону, він набере чинності з 01.01.2025. У статті поговоримо про основні показники Держбюджету 2025.
167

Програмна класифікація видатків: обираємо назву бюджетної програми

У бюджетному процесі застосовують програмно-цільовий метод. Суть його полягає в управлінні коштами місцевого бюджету для досягнення конкретних результатів, цілей, вирішення проблем місцевої громади. При цьому оцінюють ефективність використання коштів місцевого бюджету на кожній стадії бюджетного процесу. Основним елементом цього методу є бюджетна програма.
1570

Особливості складання розрахунків до проєктів місцевих бюджетів на 2025 рік

Проєкт місцевого бюджету на 2025 рік має ґрунтуватись на розрахунках місцевих фінансових органів, бюджетних запитах головних розпорядників коштів місцевого бюджету та показниках, що стосуються місцевих бюджетів та які будуть закладені у проєкт Держбюджету на 2025 рік. Їх містять особливості складання розрахунків місцевих бюджетів, які Мінфін доводить до місцевих фінансових органів згідно зі статтею 75 Бюджетного Кодексу.
1493

Звіт про заборгованість за бюджетними коштами – як заповнити

Звіт про заборгованість за бюджетними коштами форма 7д та 7 м подається як місячний, квартальний та річний за кожним з фондів окремо. Експертне пояснення щодо заповнення допоможе здати звіт без помилок.
38712

Методика розподілу орендної плати в ОМС

Здавання майна в оренду – типова господарська операція, але у бюджетників вона має спеціальне законодавче регулювання. З’ясуємо, куди має надходити орендна плата – до самих ОМС чи до доходної частини місцевого бюджету, а також, як на практиці виглядає методика розподілу орендної плати.
5038

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді