Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України затвердило Типове положення про інспекцію з благоустрою населеного пункту.

Інспекцію з благоустрою населеного пункту можуть утворювати сільські, селищні, міські ради. Основними її завданнями є здійснення контролю за:
- станом благоустрою населеного пункту;
- виконанням правил благоустрою території населеного пункту, в т. ч. організації озеленення, охорони зелених насаджень і водойм, створення місць відпочинку громадян, утримання в належному стані закріплених за підприємствами, установами, організаціями територій.
У разі створення інспекції як виконавчого органу відповідної сільської, селищної або міської ради – призначається керівник інспекції. Працівників інспекції призначають на посади та звільняють з посад згідно із Законом України «Про службу в органах місцевого самоврядування». Тобто працівники інспекції є посадовими особами місцевого самоврядування. Інспекція утримується за рахунок коштів місцевого бюджету.
Наказ Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України від 04.07.2023 № 565, яким затверджено типове положення, не набрав чинності.
Бюджетні установи отримують основні засоби без оплати: від юридичних і фізичних осіб як дарунок, а також від інших бюджетних установ. Як показати в обліку дарунки — від отримання до амортизації
Висадка квітів до свята, озеленення території, вивезення сміття, косіння трави, облаштування автобусних зупинок та інші заходи з утримання території у належному стані. Усі ці заходи з благоустрою потребують належного проведення видатків. Якими вони бувають, їхні КЕКВ, бухгалтерські рахунки та облік — у консультації
В основу процесу складання місцевих бюджетів, їхнього виконання та звітування покладений програмно-цільовий метод (ПЦМ). Що це таке та яка бюджетна документація з цим методом пов’язана — у цьому огляді
Місцеві бюджети — це основа фінансової автономії громад. У 2025 році принципи формування доходів і видатків залишаються стратегічно важливими. У статті пояснюємо, з чого складаються доходи місцевих бюджетів, як відбувається розподіл коштів та на що саме спрямовують видатки
Передача комунального майна з балансу на баланс між установами потребує правильного документального оформлення та бухгалтерського обліку. Які акти складати, які проведення застосовувати, як обліковується прийняття майна — розповідємо в статті