З 01 грудня зміняться правила ввезення та обліку гуманітарки

Кабмін прийняв постанову «Деякі питання пропуску та обліку гуманітарної допомоги в умовах воєнного стану», відповідно до якої, змінюються правила ввезення та обліку гуманітарної допомоги, а інформація про неї буде оцифрована в автоматизованій системі.

З 1 грудня зміняться правила ввезення та обліку гуманітарки

ШПАРГАЛКА БУХГАЛТЕРА НА 2023 РІК

Зміни напрацьовані Міністерством соціальної політики спільно з громадськими організаціями та волонтерами в ході публічних обговорень. 

Серед основних змін:

  • впровадження доступного електронного інструменту обліку гуманітарної допомоги. За допомогою веб-платформи «Автоматизована система реєстрації гуманітарної допомоги», організації, які збираються ввезти гуманітарну допомогу, зможуть зареєструватись, авторизуватись на сайті, сформувати та подати декларацію. Декларація шляхом інформаційного обміну буде прямувати на митницю. Система автоматично присвоюватиме декларації унікальний код. За цим кодом митники пропускатимуть вантаж. Декларативний принцип ввезення гуманітарної допомоги в умовах воєнного стану буде збережено, процес ввезення таких вантажів спрощено;
  • організації, які ввозять гуманітарну допомогу, подаватимуть публічні звіти після її розподілу. Після того, як організація завезла допомогу, перед роздачею потрібно буде зробити її опис в системі. Потім – внести дані: коли і де (без зазначення персональних даних осіб) роздано вантаж, чи є залишки і які. Такий механізм покаже шлях гуманітарної допомоги від донора через отримувача до набувачів та гарантуватиме прозорість процесу;  
  • постанова скасовує гарантійні листи. Це означає, що гуманітарна допомога для військових ввозитиметься без додаткового бюрократичного навантаження. Інформація про такі вантажі буде закрита для загалу з міркувань безпеки. 

Термін запуску системи – 01 грудня 2023 року

Джерело: офіційний сайт Мінсоцполітики

передплата журнал для бухгалтерів

Статті за темою

Усі статті за темою

Облік основних засобів 2024: від придбання до списання

У статті поговоримо про облік основних засобів в бюджетних установах. З'ясуємо, як відображати їх придбання, амортизацію, реконструкцію, модернізацію, поліпшення, ремонт, переоцінку вартості, дооцінку й відновлення корисності, уцінку й втрата від зменшення корисності, вибуття та списання в бухобліку
304561

Актуальні бланки для інвентаризації

Інвентаризація в бюджетних установах – це можливість забезпечити достовірність даних бухгалтерського обліку та фінансової звітності. Щоб її провести без помилок, варто належно оформити документи. У цій добірці ми зібрали всі необхідні бланки інвентаризації та підказки по їх заповненню.
171636

Акт звірки розрахунків: готовий зразок

Звіряти стан розрахунків з дебіторами – обов’язок установи. Та як зафіксувати результати звірки правильно? Пропонуємо готовий Акт звірки розрахунків – зразок.
33674

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді