Як військовій частині стати на облік платників податків

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Які документи та до якого контролюючого органу необхідно подати військовій частині для взяття на облік як платника податків/зняття з обліку – роз'яснення.

Як військовій частині стати на облік платника податків

❤️‍🔥Премії бюджетникам: 8 готових рішень

Військові частини зобов’язані протягом 10 календарних днів після реєстрації військової частини як суб’єкта господарювання стати на облік у контролюючому органі за місцем своєї дислокації згідно із п. 64.2 ст. 64 ПКУ (п. 64.4 ст. 64 ПКУ).

Військова частина – військові частини, заклади, установи, організації Збройних Сил України та інші утворені відповідно до законів України військові формування (п. 1.7 розд. I Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 (далі – Порядок № 1588)).

Згідно з п. 4.3 розд. IV Порядку № 1588, для взяття на облік як платника податків військова частина зобов’язана протягом 10 календарних днів після отримання свідоцтва про реєстрацію військової частини як суб’єкта господарювання подати до контролюючого органу за місцем своєї дислокації такі документи:

  • заяву за формою № 1-ОПП (додаток 5 до Порядку № 1588);
  • завірену відповідним органом копію свідоцтва про реєстрацію військової частини як суб’єкта господарської діяльності у Збройних Силах України;
  • копію документа відповідного центрального органу виконавчої влади, що підтверджує присвоєння коду за ЄДРПОУ.

Якщо військова частина не провадить господарської діяльності, однак при цьому є платником податків (податковим агентом), то замість свідоцтва про реєстрацію військової частини як суб’єкта господарської діяльності у ЗСУ має бути наданий підтвердний документ (документи) відповідного міністерства чи іншого центрального органу виконавчої влади. Необхідно надати відомості про те, що:

  • військова частина є юридичною особою, створеною відповідно до законодавства (із зазначенням даних про створення);
  • не здійснює господарської діяльності у розумінні Закону України «Про господарську діяльність у Збройних Силах України» від 21 вересня 1999 року № 1076-XIV;
  • не перебуває на обслуговуванні централізованої бухгалтерії та зобов’язана самостійно вести бухгалтерський облік, утримувати та/або сплачувати податки і збори до бюджету із зазначенням видів податків.

Пунктом 11.2 розд. ХІ Порядку № 1588 визначено, що для зняття з обліку військової частини необхідно подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такі документи:

  • заяву про ліквідацію або реорганізацію платника податків за формою № 8-ОПП (додаток 14 до Порядку № 1588);
  • копію розпорядчого документа (рішення) власника або органу, уповноваженого на те установчими документами про припинення;
  • копію розпорядчого документа про утворення комісії з припинення (ліквідаційної комісії).

Джерело: офіційний сайт ГУ ДПС в Одеській області

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Земельний податок: сплата, пільги, декларація

Плата за землю — це місцевий податок, який має дві форми. Перша — орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності. Друга — земельний податок, який справляється за земельні ділянки іншої власності, наприклад приватної. Розглянемо розмір та правила плати за землю у 2025 та 2026 році
129467

ЄСВ 2026

Про максимальний та мінімальний ЄСВ 2026 року, про базу його нарахування, які ставки ЄСВ застосовуються, коли та як сплачувати єдиний соціальний внесок у 2026 році, як застосовується мінімальна база ЄСВ, приклад заповнення Додатка Д1 до Податкового розрахунку — у цьому огляді
384

Розрахунок Уточнюючий — виправляємо помилки в Об’єднаному звіті

Податковий розрахунок чималий за розміром та кількістю інформації, яку туди потрібно туди записати. Тож помилки у звіті — не рідкість. Експерт розкаже, як виправити помилки через уточнюючий звіт, і покаже на прикладах як це зробити
479979

Реєстрація податкових накладних у 2025 році

Як зареєструвати податкову накладну в 2025 році швидко і без помилок? Маємо відповіді та рішення! Про термін реєстрації податкових накладних та умови реєстрації та блокування ПН розповість експерт. Не встигли – маєте знати штрафи за несвоєчасну реєстрацію податкової накладної, їх теж підкажемо в огляді
78973

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді