МОЗ планує запровадити свідоцтво про право на професійну діяльність лікарів, стоматологів, фармацевтів, медсестер та медбратів

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Уряд підтримав законопроєкт щодо самоврядування в сфері охорони здоров’я.

МОЗ пропонує впровадити самоврядування у сфері охорони здоровʼя

🕵🏻‍♂️Перевірки Держпраці та трудові штрафи 2025

На сьогодні самоврядні медичні організації в Україні діють виключно у вигляді громадських об’єднань. Чинне законодавство не передбачає участь медичних та фармацевтичних працівників у формуванні політики у сфері охорони здоров’я, перекладаючи таке право на державу.

«Сьогодні на засіданні члени Уряду підтримали законопроєкт щодо самоврядування в сфері охорони здоров’я. Невдовзі він буде переданий до Парламенту. Це дозволить повністю розірвати зв'язок з рядянськими традиціями в цій сфері, адаптувати законодавство України до законодавства ЄС та наблизити права і свободи українських медиків до європейських. Саме медичні працівники мають вирішувати питання, повʼязаних з їх професією. Впровадження моделі самоврядування в сфері охорони здоров’я є важливою складовою ефективної та стійкої системи охорони здоров’я України», - зазначив Міністр охорони здоров'я Віктор Ляшко.

Законопроєктом пропонується:

  • закріпити на законодавчому рівні статус самоврядних організацій;
  • створити підстави для делегування медичним працівникам, об’єднаним у самоврядні організації, окремих функцій, які на сьогодні здійснюються органами державної влади.

Планується створити п’ять таких організацій професійного самоврядування - Палат:

  • Палата лікарів сімейної медицини;
  • Палата лікарів-спеціалістів;
  • Палата стоматологів;
  • Палата сестер медичних/братів медичних;
  • Палата фармацевтів.

Важливо, що створення самоврядування є тривалим процесом. Спершу будуть долучені професійні групи, що найбільш до цього готові - стоматологи та фармацевти. Всі інші фахівці будуть долучені лише після утворення та пілотування перших двох палат.

Такі організації нададуть працівникам сфери охорони здоров’я можливість самоконтролю та забезпечать право на те, щоб питання їх діяльності вирішувалось не чиновником у кабінеті, а обраними ними ж представниками професійної спільноти.

Законопроєкт врегульовує питання допуску до професійної діяльності шляхом впровадження свідоцтва про право на провадження діяльності в сфері охорони здоров’я. Свідоцтво формуватиметься автоматично з Реєстру людських ресурсів сфери охорони здоров’я, створення якого також передбачено законопроєктом.

Реєстр міститиме інформацію щодо:

  • освіти;
  • кваліфікації медиків;
  • інформацію про тимчасове зупинення (або припинення) дії свідоцтва.

Представники медичних та фармацевтичних професій матимуть:

  • економічну свободу та мобільність;
  • можливість обирати заклад охорони здоров’я;
  • форму співпраці;
  • юридичний захист;
  • широту прийняття професійних рішень тощо.

Медзаклад зможе:

  • формувати команду медичних працівників;
  • здійснювати керівництво якістю та доступністю послуг.

Що отримає пацієнт:

  • спосіб захисту своїх прав і свобод;
  • можливість вільно обирати лікаря;
  • отримувати сучасну, якісну, безпечну та доступну медичну допомогу;
  • повагу до своєї гідності;
  • прозорість інформації про професійну траєкторію та поточний статус лікаря.

Ефективний механізм захисту прав пацієнтів планується реалізувати через Етичну комісію, яка розглядатиме прецеденти щодо дій чи бездіяльності мед- і фармпрацівників.

Модель самоврядування, запропонована МОЗ, побудована з урахуванням міжнародного досвіду. Так самоврядні медичні організації функціонують в таких країнах, як Польща, Німеччина, Великобританія, Франція, Італія, Бельгія, Чехія, Румунія та багатьох інших.

Нагадаємо, МОЗ уніс зміни до кількох наказів, які пов’язані з проведенням атестації в закладах охорони здоров’я.

Джерело: офіційний сайт МОЗ

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Нестача при інвентаризації: як діяти

Інвентаризаційна комісія не виявила активи, які бухгалтерська служба установи обліковує. Якими документами оформити нестачу при інвентаризації, як оцінити, облікувати та відшкодувати збитки?
35581

Інвентаризація розрахунків в бюджетних установах

Інвентаризація розрахунків в бюджетних установах забезпечується посадовою особою, яка здійснює керівництво установою та створює необхідні умови для її проведення. За несвоєчасне або неякісне проведення інвентаризації грошових коштів і матеріальних цінностей, документальне оформлення її результатів аудитори мають право накласти штраф
12893

Зарплатні документи: терміни зберігання та алгоритм знищення

Вже немає місця, куди класти зарплатні документи? То перевірте, можливо, деякі з них можна знищити. На допомогу прийде наш експерт. Він підкаже мінімальний термін зберігання документів згідно із законодавством
26138

Як перерозподілити поточні видатки КЕКВ: покроковий алгоритм

Замовник хоче перерозподілити поточні видатки КЕКВ у межах загального обсягу бюджетних призначень. Бюджетне законодавство не забороняє перерозподіл коштів між КЕКВ. Треба лише правильно все зробити
8963

Індекс інфляції 2025 для індексації зарплати

Індекс інфляції в роботі бухгалтера нерозривно пов’язаний із індексацією зарплати. Розповідаємо, як розраховують індекси інфляції та як вони впливають на індексацію зарплати. Усі індекси інфляцій, які опублікував Держстат за місяцями поточного року, а також таблицю індексації з порахованими сумами індексації для кожного місяця — у статті для вас.
6709

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді