Доплата бухгалтеру за збільшення обсягу робіт – коли можлива

Автор
експерт з питань оплати праці та планування, Дніпро
У штаті установи головний бухгалтер та дві посади бухгалтера. Однак усю роботу виконує один бухгалтер, який працює на 1,5 ставки. Чи можна встановити йому доплату за рахунок економії фонду оплати праці.

Працю бюджетників оплачують на підставі актів КМУ в межах бюджетних асигнувань (ст. 13 Закону України «Про оплату праці» від 24.03.1995 № 108/95-ВР; далі – Закон № 108).

Форми, системи, розміри ставок заробітної плати, посадових окладів та розміри доплат, надбавок установлюють у колективному договорі, який укладають на основі чинного законодавства (ст. 97 КзпП).

Додатком до колективного договору є Положення про оплату праці працівників бюджетної установи. У ньому визначайте усі питання оплати праці, зокрема й умови та порядок, за яким проводитимете доплати працівникам, зокрема й за розширення зони обслуговування або збільшення обсягу виконуваних робіт.

Розглянемо детально, що це за надбавка, як і коли її встановити та оформити.

Вебінар для бюджетників «Як ревізори перевіряють господарські договори»

Як і коли встановити доплату бухгалтеру

Для встановлення доплати за розширення зони обслуговування або збільшення обсягу виконуваних робіт слід керуватись підпунктом «а» підпункту 3 пункту 3 постанови КМУ «Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери» від 30.08.2002 № 1298 (далі – Постанова № 1298).

Слід зауважити, що положення постанови Ради Міністрів СРСР «Про порядок і умови суміщення професій (посад)» від 04.12.1981 № 1145 та Інструкція Держкомпраці, Мінфіну СРСР і ВЦРПС від 14.05.1982 № 53-ВЛ застосовуються в українському законодавстві виключно в частині визначення поняття «суміщення професій (посад)». Свого часу про це повідомляло Мінпраці (лист від 25.03.2010 № 319/13/84-10).

Якщо працівник згоден та може виконувати обов’язки за вакантною посадою в одній установі/закладі протягом установленої тривалості робочого часу, йому можуть встановити доплату у розмірі до 50% посадового окладу. У разі його не згоди, трудовий договір розривають за пунктом 6 статті 36 КЗпП.

вища школа головбуха

Рішення про розмір доплати за розширення зони обслуговування або збільшення обсягу виконуваних робіт приймає керівник у межах фонду заробітної плати, який установа затвердила у кошторисі (п. 4 Постанови № 1298).

Конкретний розмір доплати встановлюйте одному чи кільком працівникам:

  • у розмірі до 50% посадового окладу за основною посадою;
  • залежно від складності, характеру, обсягу робіт, затрат основного робочого часу, аби її виконати.

Доплату встановлюйте разово, постійно або на певний період часу. Джерелом формування цієї доплати буде фонд економії за посадовим окладом/ставкою заробітної плати відсутнього працівника. Як правило, таку умову визначають генеральні угоди і, відповідно, колективні договори.

Не встановлюйте її керівникам установ, закладів, організацій, їхнім заступникам, керівникам структурних підрозділів та їхнім заступникам (абз. 5 пп. «а» пп. 3 п. 3 Постанови № 1298).

Як оформити доплати бухгалтеру

У період дії воєнного стану попередьте працівника про запровадження зміни істотних умов праці, а саме збільшення обсягу виконуваної роботи. Отримайте згоду від нього до запровадження зміни істотних умов праці. Оформте наказ, де вкажіть, за якою професією/посадою, в якому обсязі працівник виконуватиме додаткову роботу, а також – розмір доплати за неї.

Наприклад:

«Установити з 1 жовтня 2024 року бухгалтеру установи Потапенко О. В. доплату за збільшення обсягу виконуваних робіт за вакантною посадою бухгалтера у розмірі 50% посадового окладу за основною займаною посадою».

Якщо у колективному договорі, положенні про оплату праці відсутні положення, які врегульовують питання зменшення/скасування цієї доплати, передбачте ці умови у наказі.

🎁 Тримайте подарунок від від е-журналу Головбух Бюджет:
авансовий звіт зразок
Авансовий звіт – зразок для бюджетників

Скачати

Також у наказі слід прописати строк, на який працівникові доручаєте виконувати додаткові обов’язки, або зазначити умови, за наявності яких припиняється обов’язок працівника виконувати додаткову роботу.



зміст

безплатний вебінар перевірки бюджетних установ

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді