Підсумований облік робочого часу: особливості впровадження на підприємстві

Статтею 61 КЗпП визначено, що на безперервно діючих підприємствах, де за умовами виробництва (роботи) не може бути додержана встановлена для даної категорії працівників щоденна або щотижнева тривалість робочого часу, допускається запровадження підсумованого обліку робочого часу.

Як відзвітувати про зарплату до статистики? ►►► Дізнайтеся за результатами тесту✔️

Підсумований облік робочого часу: особливості впровадження на підприємстві

Умови та порядок застосування підсумованого обліку робочого часу з урахуванням чинного законодавства викладено у методичних рекомендаціях № 138.

Вимогами зазначених Методичних рекомендацій передбачено зокрема, що при підсумованому обліку робочого часу робота працівників регулюється графіками роботи. Графіки роботи розробляються таким чином, щоб тривалість робочого часу за обліковий період не перевищувала нормального числа робочих годин, передбаченого статтями 50 та 51 КЗпП.

Обліковий період установлюється в колективному договорі підприємства. Він охоплює робочий час і години роботи у вихідні і святкові дні, години відпочинку.

Обліковим періодом при підсумованому обліку робочого часу, як правило, є місяць. В окремих випадках застосовуються інші облікові періоди – декада (10 календарних днів місяця), квартал, півріччя, рік тощо.

Підсумований облік робочого часу кожного, працівника здійснюється за табелем виходів на роботу та затвердженим графіком роботи за обліковий період.

Облік робочого часу по кожному працівнику має провадитись наростаючим підсумком з початку встановленого облікового періоду.

Норма робочого часу за обліковий період визначається за календарем з розрахунку шестиденного робочого тижня, семигодинного робочого дня (чи відповідного скороченого робочого дня) з урахуванням скороченого робочого часу напередодні вихідних днів – до 5 годин і напередодні святкових і неробочих днів – на 1 годину.

За матеріалами Держпраці

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш Telegram або FB та читайте важливі новини від порталу "Бюджетник" першими.

вебінар індексація зарплати

Статті за темою

Усі статті за темою

Дистанційна робота в держорганах, ОМС, бюджетних установах

Держслужбовці та працівники держорганів, ОМС, бюджетних установ мають право працювати дистанційно за умови наявності організаційних і технічних можливостей для виконання посадових обов’язків. Розглянемо чим потрібно керуватись та що зробити для впровадження дистанційної роботи.
17324

Норми робочого часу 2024 для «шестиденки»

Верховна Рада та Президент знов подовжили дію воєнного стану – тепер до 09 листопада 2024 року. Отже тримайте норми тривалості робочого часу та виробничий календар на 2024 рік для шестиденного робочого тижня. З’ясуйте, які норми діють під час воєнного стану.
20218

Норми робочого часу 2024 для «п’ятиденки»

Після подовження воєнного стану до 09 листопада 2024 року тримайте оновлений розрахунок норм тривалості робочого часу на 2024 рік. Норми робочого часу 2024 розраховані для п’ятиденного робочого тижня.
56010

Табель обліку робочого часу 2024 – бланк | зразок заповнення

Табель обліку робочого часу – це первинний документ, який містить перелік усіх працівників установи з відмітками про те, як вони відпрацювали робочий час протягом облікового періоду. Без цієї інформації заробітну плату працівникові не нарахуєш. То хто, коли і як складає табель?
163559

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді