Міносвіти оновило Порядок прийому на навчання для здобуття фахової передвищої освіти у 2024 році.

Бронювання по-новому: скільки платити працівникам із 5 березня?
Серед основних нововведень:
- вступ на основі повної загальної середньої освіти (далі – ПЗСО), освітньо-кваліфікаційного рівня «кваліфікований робітник» (далі – КР), як і було зазначено, може відбуватися за результатами творчого конкурсу в передбачених Порядком випадках;
- для вступу на місця державного (регіонального) замовлення – за результатами співбесіди.
Важливе уточнення: для вступу на місця за кошти юридичних або фізичних осіб вступ може здійснюватися як за розглядом мотиваційних листів, так і за рішенням закладу, – на основі співбесіди.
Також, як і було визначено Порядком прийому на навчання до закладів фахової передвищої освіти в 2024 році, прийом на навчання проводитиметься за спеціальностями відповідно до Переліку галузей знань і спеціальностей, але з урахуванням вимог наказу МОН від 04 березня 2024 року № 260.
Також МОН нагадує за деякі особливості проведення вступної кампанії для здобуття фахової передвищої освіти у 2024 році, зокрема:
- передбачається, що вступники можуть подати в сукупності за всіма основами вступу:
- до п'яти заяв на бюджет;
- та до п'ятнадцяти заяв за всіма джерелами фінансування.
Підготовка іноземців та осіб без громадянства здійснюватиметься в межах ліцензованих обсягів за спеціальностями згідно з результатами процедури ліцензування для цього виду діяльності.
Тривалість кожної додаткової сесії реєстрації заяви не менше ніж три та не більше за тридцять календарних днів. Вступна кампанія завершується 31 жовтня 2024 року.
Нагадаємо, Уряд затвердив зміни до Порядку призначення і виплати стипендій.
Джерело: офіційний сайт МОН
Товарно-транспортна накладна – це належне оформлення процесу транспортування ТМЦ в усіх його учасників. Вона необхідна і для бухобліку, і для контролю перевезення. У статті знайдете актуальний бланк ТТН 2025, зразок заповнення та поради щодо виправлення помилок у документі.
Головний бухгалтер установи — посадова особа, керівник структурного підрозділу — бухгалтерської служби. Він має право другого підпису. Тож відсутність цієї особи, навіть тимчасова (через відпустку, хворобу чи звільнення), може паралізувати установу. Аби цього не сталось, керівник установи має дбати про свого бухгалтера та знати коли та хто може виконувати обов’язки головного бухгалтера на період його відсутності. Хто може замінити головбуха та як це оформити — розповідаємо у статті
Типова кореспонденція субрахунків — це інструмент, що допомагає бухгалтерам бюджетної сфери відображати господарські операції в обліку згідно з нормативами. У консультації розберемо, як застосовувати типову кореспонденцію, які субрахунки використовуються для внутрішнього переміщення активів, передачі в оренду, безоплатної передачі тощо.
Щороку установи проводять інвентаризацію розрахунків, аби перевірити, чи правильно відображені в бухобліку дебіторська і кредиторська заборгованості. Інвентаризаційна комісія складає акти інвентаризації, та передумовою їх складання є акт звірки взаєморозрахунків. Розглянемо, що це за документ та як діяти, якщо знайшли розбіжності в обліку.
Посадові оклади в бюджетних установах у 2025 році залишаються невисокими. Однак зарплату працівників можна збільшити за рахунок доплат, надбавок і премій. У матеріалі зібрано актуальну інформацію про стимулюючі та обов’язкові доплати, їхній розмір, порядок нарахування та приклади оформлення