Усунули порушення до початку перевірки без пені: якими будуть наслідки

⭐ Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Бухгалтерію для бюджету та ОМС» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення

Якщо у майбутніх податкових періодах платник податків самостійно (у тому числі за результатами е-перевірки) виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації, він зобов’язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації.

Ваш безплатний доступ до курсів Вищої Школи Бухгалтерів

Усунули порушення до початку перевірки без пені: якими будуть наслідки

Платник податків має право не подавати такий розрахунок, якщо відповідні уточнені показники зазначаються ним у складі податкової декларації за будь-який наступний податковий період, протягом якого такі помилки були самостійно виявлені.

Відповідно до ст. 129 ПКУ нарахування пені розпочинається при нарахуванні суми грошового зобов’язання, визначеного платником податків або податковим агентом, у тому числі у разі внесення змін до податкової звітності внаслідок самостійного виявлення платником податків помилок відповідно до ст. 50 ПКУ, – після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов’язання.

Нарахування пені закінчується у день зарахування коштів на відповідний рахунок органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів на відповідний рахунок платника податків, або в інших випадках погашення податкового боргу або грошових зобов’язань.

Таким чином, якщо суб’єкт господарювання, який до початку перевірки контролюючим органом самостійно виявив факт заниження податкового зобов’язання минулих податкових періодів та надав уточнюючу декларацію після спливу 90 к. дн, наступних за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов’язання, визначеного ПКУ, проте не нарахував та не сплатив суму пені, контролюючим органом самостійно нараховується пеня.

Крім того, згідно зі ст. 163 КУпАП неподання або несвоєчасне подання посадовими особами підприємств платіжних доручень на перерахування належних до сплати податків та зборів, – тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб у розмірі від 5 до 10 НМДГ.

За матеріалами ДПС

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш Telegram або FB та читайте важливі новини від порталу "Бюджетник" першими.

додаток
Теми:

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Статистична звітність 2026/2027: календар та форми

Держстат готує нас до подання статистичної звітності у 2026/2027 році, яка щороку зазнає змін у складі, а також і в самих формах звітів. Розглянемо табель (перелік), календар державних статзвітів на 2026 рік, а також набір (альбом) усіх форм статзвітів на 2026 рік. Розглянемо, хто, коли і як звітуватиме до Держстату наприкінці поточного та в наступному роках
3940

Книга «ЖУРНАЛ-ГОЛОВНА»

Облік у книзі «Журнал-головна» (головна книга) ведуть за субрахунками Плану рахунків з урахуванням галузевих особливостей та виробничої необхідності щодо деталізації обліку господарських операцій суб’єкта державного сектору. Її відкривають щороку на початок звітного року записами сум залишків на рахунках на початок року відповідно до балансу та залишків на рахунках книги «Журнал-головна» за минулий рік.
51

Внутрішній контроль в бюджетній установі 2026

Мінфін наказом від 20.08.2025 № 420 затвердив Методичні рекомендації, які визначають новий порядок організації внутрішнього контролю. Пояснюємо, як організувати внутрішній контроль в бюджетних установах, які документи оформити, що зобов’язаний зробити бухгалтер і за якими критеріями установу перевірятимуть ревізори
4390

Облік внесків до статутного капіталу комунальних підприємств ОТГ

Облік внесків до статутного капіталу КП — що буде в обліку та фінансовій звітності, як обліковується вартість внеску на дату його здійснення та на дату балансу. Ці та інші питання — у даному огляді
48808

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді