Внесено зміни до Інструкції про застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Міністерство фінансів наказом від 04.11.2024 № 550 внесло зміни до Інструкції про застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов’язань і господарських операцій підприємств і організацій

Внесено зміни до Інструкції про застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку

Як підтверджувати добові з 12.10.2025🧐

Мінфін наказом від 04.11.2024 № 550 привів деякі норми Інструкції про застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов’язань і господарських операцій підприємств і організацій у відповідність до діючого законодавства.

Зокрема, в частині відображення в бухгалтерському обліку господарських операцій з обліку коштів після закриття небанківськими надавачами фінансових послуг платіжних рахунків користувачів, а також господарських операцій, пов’язаних з необоротними активами, утримуваними для розподілу між власниками.

До Інструкції, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 30 листопада 1999 року № 291, внесено такі зміни:

  • внесено зміни до опису рахунків 28 «Товари» і 68 «Розрахунки за іншими операціями»;
  • доповнено рахунок 67 «Розрахунки з учасниками та кошти клієнтів» субрахунком 676 «Кошти клієнтів за недіючими рахунками» та кореспонденцію рахунку 67 «Розрахунки з учасниками та кошти клієнтів» за дебетом і кредитом.

Рахунок 67 «Розрахунки з учасниками та кошти клієнтів» доповнено наступним змістом:

  • на субрахунку 676 «Кошти клієнтів за недіючими рахунками» ведеться облік кредиторської заборгованості надавачів фінансових послуг (крім банків) перед клієнтами у разі закриття платіжних рахунків клієнтам відповідно до законодавства;
  • за кредитом субрахунку 676 «Кошти клієнтів за недіючими рахунками» відображається збільшення заборгованості надавачів фінансових послуг (крім банків) за коштами при закритті рахунків клієнтів відповідно до законодавства, зокрема, в разі наявності підстав, передбачених Законом України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення». За дебетом субрахунку відображаються суми повернення коштів клієнтам.

Абзац десятий рахунку 68 «Розрахунки за іншими операціями» викладено в наступній редакції

  • на субрахунку 680 «Розрахунки, пов’язані з необоротними активами та групами вибуття, утримуваними для продажу» ведеться облік визнаних відповідно до Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 27 «Необоротні активи, утримувані для продажу, та припинена діяльність» зобов’язань, прямо пов’язаних з необоротними активами та групами вибуття, утримуваними для продажу або розподілу.

Наказ Мінфіну від 04.11.2024 № 550 набрав чинності 13.12.2024.

Джерело: наказ Мінфіну від 04.11.2024 № 550

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Наказ про проведення інвентаризації: зразок від експерта

Наказ про проведення інвентаризації — документ, що встановлює порядок проведення установою щорічної інвентаризації напередодні складання нею річної звітності. Скачайте актуальний зразок наказу про проведення інвентаризації у 2025 році.
183389

Первинні документи: як скласти без помилок

Первинні документи — це підстава відображати господарські операції в обліку. Які ж вимоги до складання первинних документів та їх взаємозв’язок з фінансовою звітністю — розповідаємо в консультації
72905

Інвентарна картка обліку об’єкта основних засобів: заповнення без помилок

На підставі акта введення в експлуатацію основних засобів, акта приймання-передачі основних засобів, технічної та іншої супровідної документації бухгалтер формує регістри аналітичного обліку. Серед них – інвентарна картка обліку об’єкта основних засобів бюджетних установ. Розглянемо детально, як її заповнити
104242

Нестача при інвентаризації: як діяти

Інвентаризаційна комісія не виявила активи, які бухгалтерська служба установи обліковує. Якими документами оформити нестачу при інвентаризації, як оцінити, облікувати та відшкодувати збитки?
35944

Інвентаризація розрахунків в бюджетних установах

Інвентаризація розрахунків в бюджетних установах забезпечується посадовою особою, яка здійснює керівництво установою та створює необхідні умови для її проведення. За несвоєчасне або неякісне проведення інвентаризації грошових коштів і матеріальних цінностей, документальне оформлення її результатів аудитори мають право накласти штраф
13097

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді