Придбане підприємством авто відрізняється від базової моделі: чи можна встановити власні норми витрат палива?

Чи має право підприємство розробити власні форми документів, які встановлюватимуть норми витрат ПММ, базуючись на нормах, визначених заводом-виробника в технічній документації на відповідний транспортний засіб, з урахуванням усіх технічних характеристик авто, експлуатаційних норм та інших факторів?

Придбане підприємством авто відрізняється від базової моделі: чи можна встановити власні норми витрат палива?

Відповідно до п. 44.1 ст. 44 розділу II Кодексу для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим п. 44.1 ст. 44 Кодексу.

Для обрахунку об'єкта оподаткування платник податку на прибуток використовує дані бухгалтерського обліку та фінансової звітності щодо доходів, витрат та фінансового результату до оподаткування (п. 44.2 ст. 44 Кодексу).

Як прописано в преамбулі (розділ «Загальні положення») наказу № 43, норми витрат палива на автомобільному транспорті призначені для планування потреб підприємств, організацій та установ, контролю за їх витратами, ведення звітності, запровадження режиму економії та раціонального використання нафтопродуктів, а також можуть застосовуватися для розроблення питомих норм витрат палива.

При цьому, якщо модель автомобіля не має істотних конструктивних відмінностей (модель двигуна та конструкція трансмісії) і не відрізняється від базової моделі спорядженою масою та габаритними розмірами, тимчасову лінійну норму витрати палива встановлюють у тому самому розмірі, що й для базової моделі (п.п. 2.1.1 п. 2.1 розд. 2 наказу № 43).

Якщо автомобіль усе ж має істотні конструктивні відмінності від інших моделей, і норма витрат палива для такої моделі авто не включена до наказу № 43, то під час визначення норм витрат палива варто керуватися п.п. 2.1.5 п. 2.1 розд. 2 наказу № 43.

Зокрема, згідно із цією нормою для нових моделей (модифікацій) автомобілів та автомобілів оригінальної конструкції, що не увійшли до цього документа, обладнання, що встановлюється на колісних транспортних засобах, технологічних машин і механізмів, автомобілів при виконанні спеціальної роботи або здійсненні перевезень в специфічних умовах експлуатації, виконанні технологічних операцій встановлюються тимчасові та тимчасові індивідуальні, базові, базові лінійні та диференційовані норми витрат палива з уточненням, за необхідності, коефіцієнтів їх коригування, які розробляються головним інститутом Міністерства інфраструктури України ДержавтотрансНДІпроектом за заявками заводів-виробників чи підприємств - власників автомобілів на договірних засадах.

Тобто, для отримання таких норм потрібно звернутися до ДП «ДержавтотрансНДІпроект» з відповідною заявкою. Форма такої заявки на розроблення наведена в додатку Д до наказу № 43.

Тимчасові індивідуальні норми є чинними для конкретного підприємства (суб'єкта господарювання), що замовило їх розроблення для використання у період апробації в певному регіоні та умовах експлуатації транспортних засобів (обладнання), без права поширення на транспортні засоби (обладнання) інших підприємств, організацій (суб'єктів господарювання), у тому числі суб'єктів господарювання, які входять до складу однієї установи, відомства тощо (абзац другий п.п. 2.1.5 п. 2.1 розд. 2 наказу № 43).

Отже, якщо наказом № 43 для певної моделі авто не встановлені норми, слід звернутися до ДП «ДержавтотрансНДІпроект» для розроблення тимчасових індивідуальних норм.

У разі, якщо модель автомобіля не має істотних конструктивних відмінностей (модель двигуна та конструкція трансмісії) і не відрізняється від базової моделі спорядженою масою та габаритними розмірами, платник може встановити тимчасову лінійну норму витрат палива у тому самому розмірі, що й для базової моделі, засвідчивши це у відповідному розпорядчому документі підприємства.

Джерело: ІПК ДПС від 20.09.2021 р. № 3488/ІПК/99-00-21-02-02-06

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш Telegram або FB та читайте важливі новини від порталу "Бюджетник" першими.

вебінар про перевірки ревізорів

Статті за темою

Усі статті за темою

Облік та документальне оформлення передачі комунального майна ОМС

Комунальне майно має особливий правовий статус, знаходиться під управлінням ОМС та може передаватися рішенням місцевої ради на баланс інших комунальних закладів та комунальних підприємств. Як обліковувати таке майно, оформити документально його передачу – у цьому огляді.
24312

Інвентаризація основних засобів: порядок проведення

В бюджетних установах щороку проводиться інвентаризація основних засобів та інших необоротних матеріальних активів (ІНМА) . Вона підтверджує достовірність бухгалтерського обліку і фінзвітності бюджетних установ. Розглянемо, коли і як її проводити.
29613

Акт приймання-передачі транспортного засобу

Коли установа безоплатно отримує чи передає авто, здає його в оренду, відправляє або забирає з ремонту тощо, вона складає акт приймання-передачі транспортного засобу. Форми актів різняться залежно від мети передачі транспортного засобу. Розглянемо, у яких випадках і за якою формою складати ці акти.
54949

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді