Допомога за поранення чи інвалідність: хто має право і як отримати виплату

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Автор
головний редактор порталу «Бухгалтерія для бюджету та ОМС»
Працівники критичної інфраструктури, держслужбовці та посадовці, які стали особами з інвалідністю через війну, можуть отримати одноразову грошову допомогу. Як це працює, хто має право і які документи подати, щоб отримати допомогу — у роз’ясненні далі

Допомога за поранення чи інвалідність: хто має право і як отримати виплату 👁‍🗨 Послуги працівника — платно чи ні? Що контролює бухгалтер

ПФУ повідомив, що таке право передбачає:

Одноразову грошову допомогу за шкоду життю та здоров’ю надають у випадках, коли особа стала людиною з інвалідністю через:

  • поранення,
  • каліцтво,
  • контузію,
  • або професійне захворювання, пов’язане з виконанням службових обов’язків у зоні бойових дій або під час авіаударів після 24 лютого 2022 року.

Якщо працівник загинув, допомогу виплачують членам його сім’ї.

Хто має право на одноразову грошову допомогу за шкоду життю та здоров’ю:

  • працівники об’єктів критичної інфраструктури;
  • державні службовці;
  • посадові особи органів місцевого самоврядування.

Допомогу не призначають, якщо шкода сталася:

  • через порушення закону (кримінальне/адміністративне правопорушення);
  • у стані алкогольного чи наркотичного сп’яніння;
  • унаслідок самогубства (за винятком випадків доведеного доведення до самогубства);
  • якщо подали завідомо неправдиві відомості.

Отримати допомогу можна протягом трьох років з моменту виникнення права.

Допомогу призначають і виплачують на підставі таких документів та відомостей:

  • заяви кожної особи, яка має право на отримання одноразової грошової допомоги за шкоду життю та здоров’ю, або законного представника про призначення одноразової грошової допомоги за шкоду життю та здоров’ю (за малолітніх або неповнолітніх осіб заяву подає один із батьків, опікун, піклувальник або інший законний представник, за недієздатну особу або особу, цивільна дієздатність якої обмежена, — опікун або піклувальник відповідно);
  • копії паспорта громадянина України/тимчасового посвідчення громадянина України (для громадян України)/копії паспортного документа іноземця або документа, що посвідчує особу без громадянства, посвідки на постійне проживання, посвідки на тимчасове проживання, посвідчення біженця, посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту, або іншого документа, що підтверджує законність перебування іноземця чи особи без громадянства на території України, крім довідки про звернення за захистом в Україні (для іноземців та осіб без громадянства), відомості про унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (за наявності);
  • копії документа про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків (крім фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовились від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків відповідно до закону);
  • акта (копію нотаріально засвідченого акта) розслідування (спеціального розслідування) нещасного випадку, гострого професійного захворювання (отруєння), аварії, що стався (сталося/сталася) згідно з додатком 11 до Порядку розслідування та обліку нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві, затвердженого постановою КМК від 17.04.2019 № 337, або акта (копію нотаріально засвідченого акта) спеціального розслідування нещасного випадку, що стався, за формою Н-1 згідно з додатком 111 до зазначеного Порядку (у разі їх наявності);
  • реквізитів рахунка в установі банку, відкритого на ім’я отримувача, а в разі виплати на користь малолітньої та/або неповнолітньої дитини — відкритого на ім’я одного з батьків, опікуна, піклувальника або іншого законного представника;
  • копії свідоцтва про шлюб або витягу з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про державну реєстрацію шлюбу — для дружини/чоловіка загиблого (померлого);
  • копії свідоцтва про народження або витягу з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про державну реєстрацію народження дитини — для дітей загиблого (померлого);
  • копії свідоцтва про народження або витягу з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про державну реєстрацію народження отримувача — для батьків загиблого (померлого);
  • довідки про навчання (для повнолітніх дітей, які навчаються за денною або дуальною формою здобуття освіти у закладах загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти (в тому числі в період між завершенням навчання в одному із зазначених закладів та вступом до іншого закладу або в період між завершенням навчання за одним рівнем освіти та продовженням навчання за іншим, за умови, що такий період не перевищує чотирьох місяців), до закінчення цих закладів освіти, але не довше ніж до досягнення ними 23 років);
  • копії довідки до акта огляду медико-соціальною експертною комісією (для осіб з інвалідністю);
  • копії рішення суду про обмеження цивільної дієздатності отримувача або визнання недієздатним отримувача (для осіб, цивільна дієздатність яких обмежена, та недієздатних осіб);
  • копії рішення суду або органу опіки та піклування про призначення отримувачу опікуна або піклувальника (для опікунів та піклувальників);
  • копії свідоцтва про смерть (для членів сім’ї загиблого (померлого);
  • довідки судово-медичної експертизи про причину смерті;
  • засвідченої копії рішення суду, що набрало законної сили, або нотаріально посвідченого правочину, що підтверджуватиме факт перебування отримувача на утриманні загиблого (померлого) (для членів сім’ї загиблого (померлого), що перебували на його утриманні).

Заяву подає отримувач або його законний представник до будь-якого територіального органу ПФУ.

Заява із сканованими копіями необхідних документів можна подати в електронній формі через веб-портал електронних послуг ПФУ із використанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису.

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Виплата грошової допомоги військовослужбовцю у разі інвалідності або втрати працездатності

Експерти детально пояснюють, за яких умов призначають та виплачують одноразову грошову допомогу у разі інвалідності або часткової втрати працездатності без встановлення інвалідності військовослужбовцю
2805

Одноразова грошова допомога родинам загиблих військових 2025

Сім'я військового, який загинув, захищаючи Батьківщину, має право отримати компенсацію – одноразову грошову допомогу (ОГД). Зазначену гарантію держава обіцяє сплатити родині загиблого військового. Що змінилося у виплаті одноразової грошової допомоги у 2025 році - розглянемо детальніше це питання.
9393

Прожитковий мінімум 2025

Пенсії, інші види соціальних виплат та допомоги, що є основним джерелом існування, мають забезпечувати рівень життя, не нижчий від прожиткового мінімуму, встановленого законом. Цю гарантію закріплено у частини третій статті 46 Конституції України. Розглянемо що ж собою являє такий показник як прожитковий мінімум 2025 року, розмір якого визнає Держбюджет-2025
13723

Страховий стаж: як обчислити і коли враховувати

Дані про страховий стаж потрібні бухгалтеру у низці випадків, наприклад нарахуванні лікарняних, декретних, пенсій та інших соцвиплат. У консультації – про те, як дізнатися про страховий стаж, як він розраховується бухгалтером у тих чи інших ситуаціях.
64497

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді