Роз’яснення від ДРС для ОМС щодо прийнятті рішень про встановлення вартості проїзду

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Державна регуляторна служба України підготувала для ОМС роз’яснення щодо необхідності реалізації регуляторних процедур при прийнятті рішень про встановлення тарифів на перевезення пасажирів автомобільним транспортом.

 Роз’яснення від ДРС для ОМС щодо прийнятті рішень про встановлення вартості проїзду

НОВІ ЗМІНИ в РОЗРАХУНКУ СЕРЕДНЬОЇ ЗАРПЛАТИ


Роз’яснення
щодо необхідності реалізації регуляторних процедур при прийнятті рішень про встановлення тарифів на перевезення пасажирів автомобільним транспортом

Державна регуляторна служба України звертає увагу, що рішення органів місцевого самоврядування, якими встановлюються тарифи на міські пасажирські перевезення, у розумінні статті 1 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» (далі – Закон) є регуляторними актами, а їх прийняття потребує реалізації передбачених Законом процедур.

Зазначене неодноразово підтверджено судовою практикою, яка засвідчила, що суди різних інстанцій, а також Верховний Суд, приймають ухвали та постанови, якими визнають регуляторними актами рішення органів місцевого самоврядування про встановлення тарифів на перевезення пасажирів на міських маршрутах загального користування, у тому числі рішення про встановлення тарифів для визначеного кола перевізників та навіть для індивідуально визначеного перевізника.

У постановах Верховний Суд зазначає, що за своєю правовою природою рішення про встановлення тарифів на послуги з перевезення пасажирів є регуляторними актами, якими змінюються норми права, оскільки вони розраховані на неодноразове застосування і щодо невизначеного кола осіб.

Необхідно враховувати, що відповідно до статті 13 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» судові рішення, що набрали законної сили, є обов’язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об’єднаннями на всій території України.

З метою уникнення випадків скасування таких рішень у судовому порядку через порушення вимог Закону органи місцевого самоврядування повинні забезпечити, зокрема, планування діяльності з підготовки проектів регуляторних актів, підготовку аналізу регуляторного впливу проекту регуляторного акта, оприлюднення проекту та аналізу регуляторного впливу до нього з метою одержання зауважень та пропозицій від фізичних, юридичних осіб, їх об’єднань.

Невідповідність регуляторного акта принципам державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності та невиконання регуляторним органом зазначених вище обов’язкових процедур під час його прийняття може бути підставою для скасування такого регуляторного акта, в тому числі у судовому порядку.

Джерело: ДРС

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш Telegram або FB та читайте важливі новини від порталу "Бюджетник" першими.

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Доплати бюджетникам у 2025 році: види, порядок нарахування, приклади

Посадові оклади в бюджетних установах у 2025 році залишаються невисокими. Однак зарплату працівників можна збільшити за рахунок доплат, надбавок і премій. У матеріалі зібрано актуальну інформацію про стимулюючі та обов’язкові доплати, їхній розмір, порядок нарахування та приклади оформлення
53411

Оренда державного та комунального майна в Україні у 2025 році

Процедура оренди державного та комунального майна для державних органів, ОМС та бюджетних установ у 2025 році має чітке правове регулювання. У статті розглянемо, які нормативні документи застосовуються, особливості укладення договору оренди, а також нюанси, які діють під час воєнного стану.
3882

Щорічні додаткові відпустки 2025: правила й приклади для бюджетників

Окрім основної відпустки чимало бюджетників мають додаткові відпустки. Одна з них — щорічна додаткова відпустка, наприклад за вислугу років. У статті говоримо, як надавати такі відпустки, чим щорічні додаткові відпустки відрізняються від щорічних основних відпусток та інших додаткових відпусток. У пригоді стануть і приклади — беріть у роботу і нехай працюється легше!
59023

Відпустка без збереження заробітної плати: порядок, тривалість і приклади

Бувають обставини, коли відпустка без збереження заробітної плати — єдиний вихід як для працівника, так і для роботодавця. У консультації розглянемо, кому надають таку відпустку під час воєнного стану, яка її максимальна тривалість та як усе це оформити.
129167

Графік документообігу бюджетної установи: зразок і правила заповнення

Шукаєте ефективний спосіб організувати документообіг у бюджетній установі? У статті розповімо, як правильно побудувати графік документообігу з урахуванням вимог законодавства та реальних потреб установи. Практичний акцент, чітка структура та приклад для скачування — усе для того, щоб ви могли швидко впровадити зміни у своїй роботі.
1276

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді