Ремонт власними силами: як оформити без ризику для бюджету — 4 кроки

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Автор
керівник експертної групи «Експертус Головбух» Цифрового видавництва Експертус, Київ
Плануєте поточний ремонт своїми силами та хочете уникнути претензій від Казначейства чи ревізорів? У нашій інструкції — чотири обов’язкові кроки, щоб оформити все правильно та зареєструвати зобов’язання без затримок

Ремонт власними силами: як оформити без ризику для бюджету — 4 кроки

Неочевидні помилки в лікарняних на прикладах

Пропоную обговорити, як установі задокументувати поточний ремонт власними силами, щоб без проблем зареєструвати зобов’язання в Казначействі та не мати зайвих запитань від ревізорів.

Виконати поточний ремонт основних засобів та залучити до нього власних працівників — прекрасний спосіб зекономити кошти установи чи організації. 

Найперше — ухваліть рішення про проведення ремонту. Відповідальний за експлуатацію об’єкта має скласти доповідну (службову) записку про потребу в ремонті. Комісія, створена за наказом керівника установи, має зафіксувати несправності в дефектному акті. До комісії включіть інженерний та технічний персонали.

Застосуйте універсальну форму з додатка 29 до Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої затвердженої наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 або доповніть її на власний розсуд потрібними реквізитами.

Форму акта закріпіть у наказі про організацію бухобліку. З-поміж інших реквізитів комісія має зазначити:

  • найменування (опис) робіт і витрат деталей чи матеріалів;
  • одиниці виміру робіт, деталей, матеріалів та їх кількість.

Складайте окремий акт щодо кожного об’єкта, який потребує ремонту. Якщо проводите роботи декілька раз, наприклад, фарбуєте паркан у два шари, в акті вкажіть кратний обсяг робіт. Не забудьте включити до акта допоміжні засоби: пензлики, рукавички, валики тощо.

Тримайте дефектний акт напоготові, адже його наявність та зміст можуть перевірити і казначеї під час реєстрації бюджетних зобов’язань і платежів, і Держаудитслужба.

Сплануйте витрати на поточний ремонт. Для цього складіть кошторис.

Роботи з поточного ремонту не вимагають розроблення проєктної документації.

Адже поточний ремонт не є будівництвом, тож на нього не поширюються нормативні документи, які діють у будівництві.

Вартість робіт у кошторисі визначте на підставі обґрунтованих трудових і матеріально-технічних ресурсів та їх вартості. Її обчислюйте за поточним рівнем цін.

За господарського способу проведення поточного ремонту достатньо лише розрахувати матеріально-технічні ресурси. Про це Держкомбуд повідомляв у своєму листі.

У другу чергу за загальним фондом кошторису зможете провести видатки на придбання запасів та інструментів для ремонтів господарським способом (абз. 3 п.п. 2 п. 19 Порядку виконання повноважень Державною казначейською службою в особливому режимі в умовах воєнного стану, затвердженого постановою КМУ від 09.06.2021 № 590).

Далі — закупіть запчастини та будматеріали для виконання робіт. Оприбуткуйте їх на склад за накладною або іншим документом від постачальника.

Видачу запасів зі складу оформте накладною (вимогою) за типовою формою із Наказу Мінфіну «Про затвердження типових форм з обліку та списання запасів суб’єктами державного сектору та порядку їх складання» від 13.12.2022 № 431.

Увага: накладна (вимога) не є підставою, щоб списати матеріали, які передали працівникові, що виконує ремонт.

Останній крок — узагальніть кількісні та вартісні витрати на ремонтні роботи в  Акті списання запасів за типовою формою.

Саме акт є підставою списати використані запаси на витрати установи — у дебет субрахунку 8013 або 8113. Вибір субрахунку залежить від призначення об’єктів основних засобів, які ремонтували. Складати акт приймання виконаних будробіт та довідку про вартість виконаних робіт за формами № КБ-2в та КБ-3 за поточного ремонту не потрібно.

Форми та зразки документів, а також відповіді на робочі ситуації знайдете в електронному журналі «Головбух Бюджет».

Долучайтесь до спільноти однодумців у наших соцмережах, щоб завжди бути в курсі змін.

До зустрічі!

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Посадова інструкція бухгалтера бюджетної установи — зразок

Прийняли на роботу нового бухгалтера? Ознайомте його з посадовими обов’язками, правами та відповідальністю. Для цього скачайте актуальний зразок посадової інструкції бухгалтера бюджетної установи
86100

Навчання бухгалтерів у Вищій школі Головбуха

Навчальні курси бухгалтера у Вищій школі Головбуха для бюджетних установ розробили наші експерти спеціально для підвищення кваліфікації бухгалтерів. Опануйте тонкощі бухгалтерії від нарахування зарплати та податків до обліку та ревізій.
5713

Посадова інструкція головного бухгалтера

Ознайомити працівника, якого до установи прийняли на посаду головбуха, з його функціональними обов'язками, правами і відповідальністю допоможе посадова інструкція головного бухгалтера. Покажемо на зразку, як правильно її скласти.
37034

Амортизація основних засобів: розрахунок і бухоблік

Амортизація основних засобів — справа, з якою часто стикається бухгалтер. Як уникнути помилок в амортизації основних засобів у 2025 році? Пояснюємо правила, наводимо приклади проводок і даємо покроковий алгоритм для бухобліку
92458

День бухгалтера та аудитора 2025 в Україні

16 липня 2025 року українські бухгалтери та аудитори відзначають своє професійне свято. Ми підготували особливий подарунок — тематичний вебінарний марафон із топовими лекторами, актуальними темами та натхненням для вас. Приєднуйтесь — святкуймо разом!
91

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді