Ремонт власними силами: як оформити без ризику для бюджету — 4 кроки

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Автор
керівник експертної групи «Експертус Головбух» Цифрового видавництва Експертус, Київ
Плануєте поточний ремонт своїми силами та хочете уникнути претензій від Казначейства чи ревізорів? У нашій інструкції — чотири обов’язкові кроки, щоб оформити все правильно та зареєструвати зобов’язання без затримок

Ремонт власними силами: як оформити без ризику для бюджету — 4 кроки

Доплата за шкідливі умови праці: уникніть помилок і захистіть себе документально

Пропоную обговорити, як установі задокументувати поточний ремонт власними силами, щоб без проблем зареєструвати зобов’язання в Казначействі та не мати зайвих запитань від ревізорів.

Виконати поточний ремонт основних засобів та залучити до нього власних працівників — прекрасний спосіб зекономити кошти установи чи організації. 

Найперше — ухваліть рішення про проведення ремонту. Відповідальний за експлуатацію об’єкта має скласти доповідну (службову) записку про потребу в ремонті. Комісія, створена за наказом керівника установи, має зафіксувати несправності в дефектному акті. До комісії включіть інженерний та технічний персонали.

Застосуйте універсальну форму з додатка 29 до Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої затвердженої наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 або доповніть її на власний розсуд потрібними реквізитами.

Форму акта закріпіть у наказі про організацію бухобліку. З-поміж інших реквізитів комісія має зазначити:

  • найменування (опис) робіт і витрат деталей чи матеріалів;
  • одиниці виміру робіт, деталей, матеріалів та їх кількість.

Складайте окремий акт щодо кожного об’єкта, який потребує ремонту. Якщо проводите роботи декілька раз, наприклад, фарбуєте паркан у два шари, в акті вкажіть кратний обсяг робіт. Не забудьте включити до акта допоміжні засоби: пензлики, рукавички, валики тощо.

Тримайте дефектний акт напоготові, адже його наявність та зміст можуть перевірити і казначеї під час реєстрації бюджетних зобов’язань і платежів, і Держаудитслужба.

Сплануйте витрати на поточний ремонт. Для цього складіть кошторис.

Роботи з поточного ремонту не вимагають розроблення проєктної документації.

Адже поточний ремонт не є будівництвом, тож на нього не поширюються нормативні документи, які діють у будівництві.

Вартість робіт у кошторисі визначте на підставі обґрунтованих трудових і матеріально-технічних ресурсів та їх вартості. Її обчислюйте за поточним рівнем цін.

За господарського способу проведення поточного ремонту достатньо лише розрахувати матеріально-технічні ресурси. Про це Держкомбуд повідомляв у своєму листі.

У другу чергу за загальним фондом кошторису зможете провести видатки на придбання запасів та інструментів для ремонтів господарським способом (абз. 3 п.п. 2 п. 19 Порядку виконання повноважень Державною казначейською службою в особливому режимі в умовах воєнного стану, затвердженого постановою КМУ від 09.06.2021 № 590).

Далі — закупіть запчастини та будматеріали для виконання робіт. Оприбуткуйте їх на склад за накладною або іншим документом від постачальника.

Видачу запасів зі складу оформте накладною (вимогою) за типовою формою із Наказу Мінфіну «Про затвердження типових форм з обліку та списання запасів суб’єктами державного сектору та порядку їх складання» від 13.12.2022 № 431.

Увага: накладна (вимога) не є підставою, щоб списати матеріали, які передали працівникові, що виконує ремонт.

Останній крок — узагальніть кількісні та вартісні витрати на ремонтні роботи в  Акті списання запасів за типовою формою.

Саме акт є підставою списати використані запаси на витрати установи — у дебет субрахунку 8013 або 8113. Вибір субрахунку залежить від призначення об’єктів основних засобів, які ремонтували. Складати акт приймання виконаних будробіт та довідку про вартість виконаних робіт за формами № КБ-2в та КБ-3 за поточного ремонту не потрібно.

Форми та зразки документів, а також відповіді на робочі ситуації знайдете в електронному журналі «Головбух Бюджет».

Долучайтесь до спільноти однодумців у наших соцмережах, щоб завжди бути в курсі змін.

До зустрічі!

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Як швидко та правильно передати сканкопії трудових книжок до ПФУ

Не відкладайте передачу сканкопій трудових книжок до Пенсійного фонду України до граничної дати — 10 червня 2026 року. Хоча закон дає час, затягування може створити проблеми як для підприємства, так і для працівників: при оформленні пенсії, перевірках або кадрових змінах. Чим раніше ви підготуєте та передасте сканкопії трудових книжок, тим спокійніше й безпечніше пройде перехід на електронний облік трудової діяльності. Тримайте покрокову інструкцію як передати скановані копії паперової трудової книжки до ПФУ та дізнайтеся чи потрібна згода працівників
50999

Первинні документи: як скласти без помилок

Первинні документи — це підстава відображати господарські операції в обліку. Які ж вимоги до складання первинних документів та їх взаємозв’язок з фінансовою звітністю — розповідаємо в консультації
72961

Зарплатні документи: терміни зберігання та алгоритм знищення

Вже немає місця, куди класти зарплатні документи? То перевірте, можливо, деякі з них можна знищити. На допомогу прийде наш експерт. Він підкаже мінімальний термін зберігання документів згідно із законодавством
26487

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді